Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Comfort functie Omega B2 werkt niet :S

Als ik vanuit de schuifstand (helemaal open) naar dicht ga, gaat alles goed.
Maar vanuit de dichte stand naar kantel en weer dicht, gaat het fout. Ik moet hem dan echt sluiten met de knop ingedrukt. Laat ik hem los, dan gaat ie toch soms weer open. Dan helpt het alleen nog om snel het contact uit te zetten voordat ie open gaat.

Die motor doet het dus wel, maar niet in alle standen goed. Het lijkt meer een probleem met die schakelknop te zijn.
 
schuifdak schakelaar kan je uit elkaar halen en schoonmaken met alcohol, goed opletten dat je de magneet ring met de goede kant boven weer monteerd.
dan programeren meestal doet hij het dan weer perfect.
 
rob zei:
schuifdak schakelaar kan je uit elkaar halen en schoonmaken met alcohol, goed opletten dat je de magneet ring met de goede kant boven weer monteerd.
dan programeren meestal doet hij het dan weer perfect.

Laat ik daar maar eens mee beginnen. Heb je nog tips hoe ik die schakelaar eruit krijg? :?
 
Vega zei:
Alleen bij helemaal dicht.
Ben ik niet met je eens, Peter.
(Jij hébt geeneens een dak 8)7 )
Mijn ervaring heeft mij geleerd dat ik alle standen moet programmeren (was met mijn zwarte ook zo).
Het zal in het boekje/TIS of elders misschien anders staan... dit is mijn ervaring :P
 
2q029i1.png

foto van de schakelaar, misschien heb ik er nog meer voor demontage zal morgen kijken.
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Vega zei:
Alleen bij helemaal dicht.
Ben ik niet met je eens, Peter.
(Jij hébt geeneens een dak 8)7 )
Mijn ervaring heeft mij geleerd dat ik alle standen moet programmeren (was met mijn zwarte ook zo).
Het zal in het boekje/TIS of elders misschien anders staan... dit is mijn ervaring :P


We hebben het hier over de comfortsluiting via AB of sleutel voor het sluiten van de ramen en het dak, daar is alleen helemaal dicht van belang.

De rest van de memory instelling moeten natuurlijk ook geprogrammeerd worden.
 
bekend probleem heren bij mijn was dit ook aan de hand ik heb er toen een andere motor in gehangen en weer geprogramerd en werk weer naar behoren.
Maar net wat ruud zeg je moet alle standen programeren eerst open dan ga je naar dicht en dan ga je naar kantelen.
dan moet hij het weer naar behoren doen zal er anders een filmpje van maken hoe het werk.

maar ook wat rob zeg ook effe de ring schoonmaken met alcohol en als je toch bezig ben en je lampje is kapot gelijk een nieuwe er in , is te bestellen via de vod.
 
carenbar zei:
....toch bezig ben en je lampje is kapot gelijk een nieuwe er in , is te bestellen via de vod.
Ja dat is bij mij ook kapot, maar demonteren is erg lastig, ben er al even mee bezig geweest en halverwege maar weer vastgemaakt omdat het toch meer werk was dan ik dacht.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
carenbar zei:
....toch bezig ben en je lampje is kapot gelijk een nieuwe er in , is te bestellen via de vod.
Ja dat is bij mij ook kapot, maar demonteren is erg lastig, ben er al even mee bezig geweest en halverwege maar weer vastgemaakt omdat het toch meer werk was dan ik dacht.

Gr. Paul


als je een keer hier heen kom zorg jij voor een lampje en onder het genot van :k halen we het samen uit elkaar
 
Vega zei:
We hebben het hier over de comfortsluiting via AB of sleutel voor het sluiten van de ramen en het dak, daar is alleen helemaal dicht van belang.

De rest van de memory instelling moeten natuurlijk ook geprogrammeerd worden.

Ik ontdekte gisteren dat de sluiting via AB het juist niet meer doet. Programmeren in elke stand, te beginnen bij open (schuif), naar dicht, naar kantel, helpt niet. Ik ga dus toch maar de boel uit elkaar halen en schoonmaken.
 
carenbar zei:
IJsblok zei:
carenbar zei:
....toch bezig ben en je lampje is kapot gelijk een nieuwe er in , is te bestellen via de vod.
Ja dat is bij mij ook kapot, maar demonteren is erg lastig, ben er al even mee bezig geweest en halverwege maar weer vastgemaakt omdat het toch meer werk was dan ik dacht.

Gr. Paul


als je een keer hier heen kom zorg jij voor een lampje en onder het genot van :k halen we het samen uit elkaar
Ok, afgesproken! :)
Moet ik ff tijd vinden, ben nu ook weer aan het werk namelijk.

Gr. Paul
 
carenbar zei:
bekend probleem heren bij mijn was dit ook aan de hand ik heb er toen een andere motor in gehangen en weer geprogramerd en werk weer naar behoren.
Maar net wat ruud zeg je moet alle standen programeren eerst open dan ga je naar dicht en dan ga je naar kantelen.
dan moet hij het weer naar behoren doen zal er anders een filmpje van maken hoe het werk.

maar ook wat rob zeg ook effe de ring schoonmaken met alcohol en als je toch bezig ben en je lampje is kapot gelijk een nieuwe er in , is te bestellen via de vod.

Ik heb vandaag mijn schuifdakschakelaar eens uit elkaar gehaald. Was met bovenstaande foto's niet moeilijk. Schoonmaken heeft echter niet geholpen. Ik ben bang dat ik dus ook moet gaan vervangen. Maar Barry, jij hebt de motor vervangen zeg je. Maar het probleem zit toch niet in de motor, maar in de schakelaar? Of heb ik dat mis?
 
Martijn zei:
carenbar zei:
bekend probleem heren bij mijn was dit ook aan de hand ik heb er toen een andere motor in gehangen en weer geprogramerd en werk weer naar behoren.
Maar net wat ruud zeg je moet alle standen programeren eerst open dan ga je naar dicht en dan ga je naar kantelen.
dan moet hij het weer naar behoren doen zal er anders een filmpje van maken hoe het werk.

maar ook wat rob zeg ook effe de ring schoonmaken met alcohol en als je toch bezig ben en je lampje is kapot gelijk een nieuwe er in , is te bestellen via de vod.

Ik heb vandaag mijn schuifdakschakelaar eens uit elkaar gehaald. Was met bovenstaande foto's niet moeilijk. Schoonmaken heeft echter niet geholpen. Ik ben bang dat ik dus ook moet gaan vervangen. Maar Barry, jij hebt de motor vervangen zeg je. Maar het probleem zit toch niet in de motor, maar in de schakelaar? Of heb ik dat mis?
Bij mij heeft het ook niet geholpen, blijft zomaar open gaan. Barry zei al dat hij zag dat ik een ander type overbrenging had van de motor naar het dakraam toe als dat hij heeft. Dus als je een nieuwe erin wil zetten moet het wel de juiste zijn. Ik zat zelf ook al te denken om eerst alleen de schakelaar te vervangen en het even aan te kijken wat hij dan doet.

Gr. Paul
 
Bovenaan