Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Comfortfunctie B2

dolf24v

Donateur 2024
Hallo forummers,

Weet iemand hier of alle Omega's comfortsluiting hebben, of hiermede kunnen worden nagerust. Bij mijn nieuwste aanwinst werkt dit niet, zit er niet op?
Wat is hiervoor nodig en is dit zelf te doen of is dit gekoppeld aan fabrieksalarm.
Betreft B2 2000 X30XE sport/ Station
 

yoyo

The UK brothers
Naar mijn idee is dit niet gekoppeld aan het Alarm.
(ik heb er geen origineel alarm in, maar toch kan ik bij sluiten van de deuren en met
de AB ingedrukt te houden mijn ramen sluiten.

Ik weet dat er een manier is om dit te activeren maar hoe precies dat ben ik even
vergeten, maar ik weet zeker dat er hier leden zijn die je dat haarfijn uitkunnen leggen.
Titatovenaar misschien?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zit standaard in de cv of dwa module. Als de accu los is geweest dan moet je de comfortfunctie per raam of dak opnieuw zetten.
Met contact aan en de raamdichtknop even vast houden bij gesloten raam.
 

dolf24v

Donateur 2024
Dank voor de antwoorden.

Had al met ingeschakeld contact raamdichtknoppen vastgehouden in dicht alsook in openen stand tot je een soort klik hoorde in de deur, nadat helemaal open/ dichtstand was bereikt. Heeft echter niet geholpen, werkt nog niet. Ook niet met de sleutel in portier. :N
Nog meerdere opties mogelijk??<br /><br />-- 27 sep 2014 19:49 --<br /><br />DWA module ??? wat is dat :?
 

Andrew

600.000
DWA staat voor DroogWeerAfvoer :S :? _O-

Maar Peter bedoelt Diebstal Warn Anlage, oftewel af-fabriek alarminstallatie :Y

Andrew
 

yoyo

The UK brothers
De centrale verwarming zal je ramen ook niet sluiten :F , de centrale vergrendeling waarschijnlijk wel.
Als je alleen een klik hoort zit er iets niet goed, want de meeste omega's moeten het namelijk wel doen.
 
Contact aan ramen naar beneden schakelaars 20 sec ingedrukt houden daarna ramen omhoog schakelaars 20 omhoog houden. Dan moet het werken
 

dolf24v

Donateur 2024
Ok, net gedaan -> Geen succes, of moet je alle schakelaars tegelijk doen ? ;(
Hoor in de bijrijderszijde achter plofzak wel e.e.a af en toe tikken (relais oid) bij het vasthouden van schakelaars
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Eerst naar beneden hoeft ook niet. Als ze dicht zitten paar seconden ingedrukt houden en het werkt.
 

dolf24v

Donateur 2024
Ik krijg het niet aan de "praat" zoals beschreven. Misschien eens een keer afspreken als een van jullie dit voor mij wil doen. Heb zelf geen uitleesapparaat ter beschikking. Of zou paperclip truc ook werken?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Misschien een open deur, maar je houdt wel het knopje op je sleutel ingedrukt als je de functie wilt gebruiken?
 

dolf24v

Donateur 2024
Zeker, en om dingen uit te sluiten heb ik het ook met de sleutel in portier geprobeerd (dat werkte bij mijn eerdere 3 Omega's ook zo )
Safe lock werkt wel goed
Woon in Warmond Zuid Holland -> Iemand in deze regio waar ik naar toe zou kunnen?? (na afspraak uiteraard)
 

dolf24v

Donateur 2024
Je hoort na die paar seconden een *klik* uit de raammotor komen bij elk bediend raam.[/quote]

Klopt, dit beschreef ik al, dus lijkt het ok, werkt echter niet. Kan het in de ab van de sleutel misschien fout zitten ??
 

dolf24v

Donateur 2024
Lampje knipperde als knop vastgehouden werd, bij beide sleutels. -> Uitlezen bij VOD of is er misschien een VFL (Vriendelijk Forum Lid) die dit wil doen ? |:(
 
Bovenaan