Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Cruise Controle inbouwen A1

Hallo,

Ik heb een vraag over het inbouwen van Cc in mijn A1. Het is namelijk zo dat ik niet zou weten waar ik een snelheids sigaal zou kunnen oppikken, om de Cc aan te sturen. Ik heb geen abs of elektronische tellers.

Dus, is er ook een andere plek waar ik het signaal kan vinden. En de oplossing met magneetjes op de aandrijfas, vind ik zelf niet echt een oplossing.:|

Mvg Kai
 
Hi!

Je moet in jou geval een tellerunit zoeken mét een lesgever! deze is achterop de snelheidsmeter van de tellerunit gemonteerd.
Heb je jou huidige tellerunit er al eens uitgehaald ? Heb je er een foto van toevallig ?

Ik ben niet thuis, maat zal nog even in het fotoarchief kijken voor je ;) Heb het een aantal keren ingebouwd, in de 2.6 A2 was het een eitje daar die al met een elektronisch puls signaal werkt, de 2.0 en de 2.3D helaas niet, maar dat is prima te maken, je moet dan alleen een gever vinden van een 2L en dat zal niet geheel simpel zijn..

Wel zou ik je echt adviseren een systeem (servo) van een B1/B2 te nemen, dat is een veel fijner werkend systeem kwa betrouwbaarheid, een weekend A/Senator B systeem vinden is praktisch dezelfde kans als met een lot miljonair worden _O-



Groetjes
Sjors
 
Hé Sjors,

Bedankt voor de reactie, heb idd de tellerunit al eens er uit gehad voor de toerenteller in te bouwen, heb hier geen foto van. Maar deze is dus mechanisch zonder lesgever.

Ik had de tellerbak met toerenteller uit een 2.6 heb deze dus om moeten bouwen, maar deze had idd een lesgever maar de "omwetelingen"? w-627 klopte niet met deze van de 2.0i w-709.
Maar voor zo ver ik toen kon zien was deze niet zomaar om te bouwen.

Maar bestaan deze lesgevers wel voor de 2.0i met w-709?
Dan word het goed zoeken! 7(8)7

ps. Was idd van plan de servo van de omega B te nemen.
Maar wilde eerst een alles goed uit zoeken voor dat ik alles in huis heb en het niet werkt omdat ik geen snelheids-signaal heb.


Mvg Kai
 
Hoe een typo er meteen in sluipt, lesgever = pulsgever ! :)


Ja die bestaan zeker wel voor een 2.0I ! deze motorisering was ook gewoon af fabriek met CC te bestellen destijds. Ik heb een rooie A2 gehad waar ik dat o.a. had ingebouwd, de tellerunit van een 2.4 kun je ook gebruiken ! niet dat die nou veel meer voorkomen _O-


Origineel Omega A / Senator B CC:


2wezymd.jpg



Dit beugeltje ontbreekt bij jou, die moet je zelf maken of heel veel geluk hebben en deze nog ergens vinden!




x364y8.jpg






5157cm.jpg



2qkml3c.jpg







Volgensmij moet je dezelfde snelheids index hebben, echter dan met geluk dat er een pulsgever achterop zit ! als je een foto van de achterkant hebt, kun je zo niet of deze is voorzien van een pulsgever.






Groetkes,
Sjors
 
Bovenaan