Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Cruise Controle inbouwen in B1

Hallo allemaal,

Graag had ik een cruise controle ingebouwd in men B1 uit 1997, nu vraag ik me wel af is dit zelf te doen (met 2 linker handen) en wat heb ik daar dan juist allemaal voor nodig?
Ik had al vernomen dat men alleen de pinkerhendel nodig zou hebben en dat de bedrading er zowiezo al inligt, klopt dit verhaal?

Ik kan ergens niet geloven dat men enkel een andere pinkerhendel nodig heeft, vandaar deze vraag.

Mackol
 

Vega

Medewerker
Administrator
Een andere stuurhendel met CC knopen een CC unit en wat bekabeling voor zover dat er nog niet ligt.
 
Bedankt Peter,
Die CC unit moet die onder de motorkap ingebouwd worden of ergens anders?
Zoals je (jullie) waarschijnlijk wel vermoed(en) ben ik een totale leek wat mechanica en electronica betreft.

mackol
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja zit zo'n beetje schijn onder het expansievat.
Misschien ligt daar een stekker al.
 
Ik zag dat je in een andere rubriek stuurhendels in aanbieding hebt, maar in die rubriek kan ik om een of andere reden niet in reageren.
Vandaar dat ik het effe hier doe. Is er misschien een van die stuurhendels geschikt voor het inbouwen van een CC?
Heb je per ongeluk ook nog een CC unit daarvoor.

mackol
 
Maar moet je dan ook niets aan de pedalen aanpassen? De CC springt normaal toch automatische af als men de rem of de koppeling aanraakt. Vandaar dat ik dacht dat daar dan misschien een sensor of iets dergelijks moest opkomen. Of heb ik het helemaal verkeerd?

mackol
 

Vega

Medewerker
Administrator
mackol zei:
Maar moet je dan ook niets aan de pedalen aanpassen?

Als de schakelaars er niet al zitten dan zal je die ook moeten aanpassen.

Hendels heb ik nog, CC unit niet
 
cc is goed in te bouwen heb ik ook eens gedaan let wel dat het van hetzelfde type is dan wat je nu hebt, je hebt nodig servomotor onder de kap compleet met kabel stuurhendel met cc knopjes en schakelaar voor onder de rempedaal de bekabeling licht er al tenminste toen wel bij mij was wel een CD uitvoering
 
1606bew.jpg



152ydqw.jpg

Weet er iemand vanwaar of van wat dat kleine stekkertje is?

mackol
 
Hoi Jacques,

Die stekker (met het groene randje) zit aan de passagierszijde van de wagen, tussen het expantievat en het schutbord.

mackol
 

Joep

Verbannen
Die stekker heb ik ook los liggen op de door jou genoemde plaats. Deze is voor een alarm in te kunnen bouwen.
 
Ik denk niet dat het van een alarm is, dat zit er al ingebouwd en is werkend. Mocht dit inderdaad zo zijn dan veronderstel ik dat het niet werkzaam zou zijn met een losse stekker.
Of heb ik het verkeerd?

Mackol
 

Vega

Medewerker
Administrator
Joep zei:
Die stekker heb ik ook los liggen op de door jou genoemde plaats. Deze is voor een alarm in te kunnen bouwen.

Beetje jammer weer.

Het gaat hier over een B1 uit 1997.
Alarm zit aan het stuurbekrachtigingspotje, bij de nieuwe Y motoren vanaf 2001/2001 is deze naar de andere kant verhuist.

Zoals ik al eerder vertelde, het is een 10 polige stekker.

ohlce8.jpg
 
Bovenaan