Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

CV RV

Goededag
Bij mijn omi werkt de rechter cv ook in eens niet meer mee,niet met de afstandbediening en ook niet met het slot.Pas geleden werkte hij ook niet en een paar dagen later deed ti het weer.Maar vanmorgen had ti echt geen zin meer.los contact?of kapot?Iemand idee?Waar kan ik het beste een nieuwe/andere cv servo kopen?Ik heb nog ergens servo,s liggen,maar die zijn volgens mij van een A.Dat past zeker niet in een B2?
Gr.Henk
 
Hey Henk,

je zou, mijn inziens, eerst eens moeten achterhalen wat er nu precies aan de hand is, voordat je onderdelen gaat aanschaffen en/of vervangen.
Leg je oor eens goed te luister als je je CV bediend, bij die deur; hoor je helemaal niets vanuit die deur ?
Dan zal hoogstwaarschijnlijk iets electronisch defect zijn. Hoor je wel wat, maar gebeurd er niets, kan het overbrengingsmechanisme defect/los zijn.
Mocht dat laatste het geval zijn, kun je de binnenbekleding van de deur verwijderen, het voedingsdraadje van het slot loshalen en een multi-meter erop zetten en meten of er spanning op komt, op het moment van bedienen van de CV.
Ik heb een klein vermoeden dat het eerder met corrosie op de verbinding(stekker(s)) te maken heeft dan dat de motor defect is. Maar dat is slechts een vermoeden. Contactspray doet dan vaak wonderen.
 
Ik weet het nu niet meer met die cv.De rechter werkt weer maar nu werkt de linker weer niet lekker mee :? Als ik met de sleutel doe dan gaat alles dicht en ook weer open.Als ik het met de afstands bediening doe gaat alles op slot maar gaat ook gelijk weer open,omdat de linker cv niet opslot gaat vlieg de rest weer omhoog |:( .Iemand idee hoe dit kan?Ik ben niet zo handig met elektronica,Ik denk dat ik aankomend weekend maar eens de deurkaart eraf haal om tekijken wat er aandehand is.Kan ik ook gelijk kijken waarom ik het rechter achterraam niet kan bedienen vanaf de linker voordeur,Als je achterin zit kan je het raam wel bedienen.Draadbreuk/los contact? Ideeen altijd welkom :Y :Y .Gr Henk
 
Als je gewoon in de auto gaat zitten en middels het knopje, aan de bestuurderskant, de deuren dicht doet.
Blijven ze dan wel dicht, of springen ze dan ook weer open ?
Ik vraag mij nu af of het iets in het/de slot/en is/zijn of iets in de slot-bediening (die stangetjes waar o.a. die knopjes aan vast zitten).

Heb je die deur'kaarten' er al eens eerder af gehaald ?
Kan het misschien zo zijn dat je die niet helemaal goed hebt terug geplaatst ? ([acro=No OFfence Intended]NOFI[/acro]).
 
Als ik in de auto ga zitten en het knopje naar beneden druk gaat alles op slot en springen ook niet omhoog.Als ik het knopje omhoog wil trekken moet ik echt kracht zetten,gaat niet echt soepel.Ik heb de deurkaarten zelf er nooit af gehad.
 
Dank denk ik dat dát jouw probleem is, Henk.
Er zit blijkbaar dus iets niet goed in de overbrenging van jouw sloten en -bediening.
Dat blijkt wel als je van binnen uit, handmatig, de deuren op slot doet (en ze dus níet terug open springen... én de moeite die je moet doen om ze weer te openen).

Voordat je dus iets gaat aanschaffen of vervangen, lijkt mij dat je eerst de bestuurdersdeur even ontdoet van haar binnenkantje en het zonder probeert (maar dan wel weer mét afstandbediening).
 
Hey Ruud
Ik ga zaterdag maar eens op onderzoek in m,n linkerdeur.
Ik hou jullie op de hoogte.Gr henk

-- 08 jan 2011 11:28 --

Boes zei:
Hey Ruud
Ik ga zaterdag maar eens op onderzoek in m,n linkerdeur.
Ik hou jullie op de hoogte.Gr henk

Ik heb het gevonden,de servo werkt niet meer het motortje doet het nog wel maar hij neem het pinnetje niet meer mee naar beneden of naar boven. Weet iemand waar ik een servo kan halen?<br /><br />-- 08 jan 2011 19:01 --<br /><br />Ik heb vandaag m,n deurkaart eraf gehaald om naar de cv tekijken.Ik heb de servo eruit en als ik hem los aansluit dan gaat hij wel naar beneden,maar als ik met de afstandbediening weer open doet gaat de servo niet mee hij blijft zeg maar op slot.Dus het zal wel een andere servo worden. ;( Heb iemand nog een adresje waar ik die kan halen /bestellen .Bij de dealer moet die ook besteld worden weet alleen de prijs niet omdat magazijn dicht is op zaterdag |:( .
 
yoyo zei:
Hoe is dit afgelopen?

Dit is goed afgelopen Aart _O- Ik heb bij de VOD een nieuw servo gehaald koste met korting 50 euro.
Heb alles netjes ingebouwd en op nieuw gesmeerd en werkt nu weer perfect.Heb ook de rechter deur gedaan alles gesmeerd die werkt nu ook weer goed.
Gr Henk.
 
Net weer met deur bezig geweest maar weer gestopt omdat ik het deurpaneel niet los kreeg |:(

En heb helaas geen lange schroevendraaier. Passagierkant moet alleen gesmeerd worden, die doet het ene keer wel andere keer niet. En bestuurderkant moet gewoon vervangen worden.

Iemand die misschien een keer tijd heeft om mee te helpen? Denk dat als ik er zelf verder mee ga dat er iets kapot gaat uit frustratie (zal niet eerste keer zijn)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tinuske zei:
Net weer met deur bezig geweest maar weer gestopt omdat ik het deurpaneel niet los kreeg |:(

Waarom niet, wat gaat er mis?

En heb helaas geen lange schroevendraaier. Passagierskant moet alleen gesmeerd worden, die doet het ene keer wel andere keer niet. En bestuurderskant moet gewoon vervangen worden.

Waarvoor moet je een lange scharoeverdraaier hebben?

Iemand die misschien een keer tijd heeft om mee te helpen? Denk dat als ik er zelf verder mee ga dat er iets kapot gaat uit frustratie (zal niet eerste keer zijn)

Is altijd mogelijk.
 
In de How To staat dat je met een lange schroevendraaier onder tegen de rand aan kan tikken zodat deze los klikt. Dat heb ik dus niet voor elkaar gekregen....

Hoe heet trouwens zo'n motortje in het duits?
 
Hmz. Dan staat er niks op voor de deuren. Wel voor kofferklep en servo stuurbekrachting. Morgen dealer dan maar bellen :/
 

yoyo

The UK brothers
Illuminat0r zei:
yoyo zei:
ik vraag mij alleen af hoe ik de servo
als hij straks misschien echt de geest geef los kan halen om te verwijderen.
Iemand die dat weet??????????

Als ik mij niet vergis, zo los uit de mouw, moet je het hele slot eruithalen met die 3 torx bouten die je op de achterkant van de deur ziet...
Dan kan je die servo vervangen...

Wel eerst alle staafjes en plastic kapjes van het slot doen, voorzichtig.
staafjs zitten vast met een klem, 'ontklemmen' en wegdraaien, en dan gaat het haakse staafje eruit.
plastic kapjes met 4 klemmen voorzichtig en geduldig verwijderen, dit is een waterafscherming en wil je dus ook terugbouwen.
(nu kan dat wel mogelijk enkle op de achterportieren zijn, weet ik niet meer)

@Peter,

Heb jij hier misschien een mooie bouwtekening van?
Want klemmetjkes palletjes ringetjes staafjes en nog veel meer is een beetje onoverzichtelijk (sorry Stijn).
Ik denk dat de linker servo het begeven heeft.
 
Bovenaan