Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dagrijlicht relais in combinatie met de lichtschakelaar

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem met het dag rijlicht relais in combinatie met de verlichting 's schakelaar

nu het weer eerder en meer donkerder wordt, heb ik zekering f8 er weer ingeprikt, zodat de dag rijlicht relais werkt d:)b

het gaat om het volgende

stukje tekst gejat van Vega 8)

3 Contact aan / motor aan / lichtschakelaar uit = dimlicht + stadsverlichting aan (zonder kentekenverlichting, zonder dashboard verlichting)
4 Contact aan / motor aan / lichtschakelaar aan = dimlicht + stadsverlichting aan / kentekenverlichting aan / dashboard verlichting aan

als ik van 3 naar 4 ga dan gaat eerst het dimlicht uit om vervolgens weer aan te gaan

is daar een oplossing voor, zodat de dimlichten gewoon aanblijven en niet kortstondig onderbroken worden, door de lichtschakelaar 8)7

lijkt mij niet zo goed voor de neon verlichting kortstondig uit en dan weer aan

de gele draad los gooien bij de lichtschakelaar een optie?

grt. Hans
 

Vega

Medewerker
Administrator
omega_cruiser zei:
ik ben op zoek naar een oplossing voor mijn probleem met het dag rijlicht relais in combinatie met de verlichting 's schakelaar

nu het weer eerder en meer donkerder wordt, heb ik zekering f8 er weer ingeprikt, zodat de dag rijlicht relais werkt d:)b

het gaat om het volgende

Waarom zou F8 eruit halen en niet gewoon altijd laten zitten zodat je altijd met licht op rijdt.

stukje tekst gejat van Vega 8)

3 Contact aan / motor aan / lichtschakelaar uit = dimlicht + stadsverlichting aan (zonder kentekenverlichting, zonder dashboard verlichting)
4 Contact aan / motor aan / lichtschakelaar aan = dimlicht + stadsverlichting aan / kentekenverlichting aan / dashboard verlichting aan

als ik van 3 naar 4 ga dan gaat eerst het dimlicht uit om vervolgens weer aan te gaan

Mooi hè :w

is daar een oplossing voor, zodat de dimlichten gewoon aanblijven en niet kortstondig onderbroken worden, door de lichtschakelaar 8)7

lijkt mij niet zo goed voor de neon verlichting kortstondig uit en dan weer aan

De knop sneller draaien dan merk je er bijna niets van dat die neon Xenon verlichting even uit gaat.

de gele draad los gooien bij de lichtschakelaar een optie?

Nee kan niet wat dan krijg je je lichten niet meer aan zonder bv F8
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Hoi Peter,

bedankt voor je reactie

neon hahahaha 7(8)7

inderdaad als ik de lichtknop heel snel draai blijven de lampen aan d:)b

maar als ik f8 laat zitten dan kan de gele draad wel los, maar ook de stand van stadslicht is een probleem, nl dan gaan de dimlichten ook uit, ik vermoed dat daar ook het probleem zit en niet de dimlicht stand :?

ik wil als het donker is de rest er bij schakelen in combinatie met het dagrijlicht relais zonder onderbreking

ook als de motor loopt en schakel het licht uit dan springen toch weer de dimlichten aan door het relais

dat wordt dus snel draaien met de lichtknop _O-

eigenlijk is het een optie van niks zo'n dagrijlicht relais 7(8)7

grt. Hans
 

Vega

Medewerker
Administrator
omega_cruiser zei:
eigenlijk is het een optie van niks zo'n dagrijlicht relais 7(8)7

Dan moet je hem eruit halen.

Als je de gele draad onderbreekt dan krijg je APK problemen.
Het schakelprobleem zit in de draaischakelaar en niet in het dagrijlichtrelais.
 
Bovenaan