Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dakdrager B1

kan er iemand me vertellen welke dakdrager ik moet kopen

ik heb gootjes maar de traditionele gootjes dragers gaan niet passen denk ik omdat ik onderaan geen plaats heb met de deuren?

iemand?
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Geen plaats met de deuren?
Er zit een rubber rond toch? die gaat dat daar opvangen.

Ik heb hier op de B sedan altijd de dakdragers gebruikt van Thule, die ook nog van de Omega A waren.

Deze dus:
Code:
Thule 951

Required components
    Thule 951
    Thule Square Bar 761
    Thule Lockable Knob 527, 4-pack

Roof rack for cars with rain gutters

Op de Caravan heb ik ze nooit geprobeerd, maar ik denk niet over de dakrails uit te geraken...
 
ik bedoel de simpele versie van dakdrager met de klemmetjes onder de goot die je nog moet vastdraaien met een steeksleutel, ik heb er daarvan 3 staan,
 
je opent je deur en klemt ze om je daklijsten heen, er zit wel een rubber tussen, en nooit strakker dan 6Nm aandraaien ! anders verbuigt je lijst ;)





2q8vqki.jpg
 
en als je goed kijk aan de onderkant van je daklijst "aan de binnen kant" staan er ook pijltje waar ze presies moeten komen

gr barry
 
Waar kan ik deze kopen voor mijn b2 ?
Ik heb nu niet erg veel plek meer met mijn gastank in de auto, volgende week op vakantie met drie kids dan kan ik wel een skibox gebruiken. waar kan ik de dragers kopen?

Sjors-V6 zei:
je opent je deur en klemt ze om je daklijsten heen, er zit wel een rubber tussen, en nooit strakker dan 6Nm aandraaien ! anders verbuigt je lijst ;)





2q8vqki.jpg
 
Dat zijn de goede de enigste die voor een omega sadan zijn gemaakt geloof me ik heb ze zelf ook<br /><br />-- 22 apr 2013 18:53 --<br /><br />Ps je zet ze net achter je daklijst en je klem ze onder de dakstel vast en als je je deur dicht doe buigt je rubber van je deur er netjes omheen.

En als je goed kijk ,als je je deur open doe dan zie je een pijl zitten daar klem je ze vast
 
Bovenaan