Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

DAP 900

Nou mannan ik heb m,n pro 900 toch maar omgeruild met een DAP 900 vorige week bij CC.
En verschilende pad,s en Monello serie meegenomen bij CC naar dat we gekeken hadden wat ik nodig had op m,n omega.Dus eerst de auto goed gewassen en afgedroogd en een nachtje in de schuur laten staan.De volgende dag begonnen met de eerste stap inizio,is wel even wennen met zo,n machine
2mwxpmx.jpg


Zo was de lak toen ik begon (is niet de beste foto) naar 2 stappen inizio met gele pad begonnen met mezzo op oranje pad daar zag je toch wel het verschil wel gebeuren met de lak :) .Maar de dagen zijn tekort,dus de volgende dag weer verder met nog een stap finale op een zwarte pad.Daar knapte de lak mooi mee op als laatste nog pbw natty,s blue,kan zowel met de machine met een gele pad als met de hand aangebracht worden.Naar 2,5 dagen werk staat de omi er weer glimmend bij.Is een nieuwe ervaring met zo,n Dap900,maar het werkt super.Nu wil m,n vader dat ik zijn frontera ook doe _O- .nog even een paar foto,s.
ri6gib.jpg

en eind resultaat
8yat0z.jpg

10qwjra.jpg


Groeten Henk
 
Hallo Henk,

Dat is inderdaad goed opgeknapt. Nog even een vraagje. Ik breng de Natty's altijd met de hand op, persoonlijk vind ik dat prettiger werken. Opbrengen met een blauwe of een rode pad kan ook wel als de pad maar geen cuttingfactor heeft. Voor zover ik weet heeft een gele pad dat wel. Ik zou deze daarom niet gebruiken voor het opbrengen van een - vloeibare - wax.

Tot slot; kijk uit met dat dappen. Het is verslavend ;) . Velen hier zijn je al voor gegaan :D .

Groet,

Walter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mooi gedaan Henk.

Ik vraag me hetzelfde af als Walter, hoezo die gele pad? Of is het een goudkleurige pad?

Een gele is een erg grof exemplaar met hoge cutting factor, deze zit nog boven de oranje pad. Daarmee heb ik i.c.m. Inizio een keer Walter zijn kofferklep gedaan nadat daar een tijdje wat kratten op hadden gestaan. 50/50 na 3 hits:

IMAG0153.jpg

IMAG0152.jpg


Ik kan me niet voorstellen dat het goed gaat als je daarmee een wax gaat aanbrengen, dus ik hoop/verwacht dat dit niet de gele pad is zoals hier is gebruikt.
 
OmegaUser zei:
Hallo Henk,

Dat is inderdaad goed opgeknapt. Nog even een vraagje. Ik breng de Natty's altijd met de hand op, persoonlijk vind ik dat prettiger werken. Opbrengen met een blauwe of een rode pad kan ook wel als de pad maar geen cuttingfactor heeft. Voor zover ik weet heeft een gele pad dat wel. Ik zou deze daarom niet gebruiken voor het opbrengen van een - vloeibare - wax.

Tot slot; kijk uit met dat dappen. Het is verslavend ;) . Velen hier zijn je al voor gegaan :D .

Groet,

Walter
Walter ik heb 2 gele pads een grove voor de inizio en een fijne voor de natty,s.Is een fijne pad met factor 0 :Y
die andere gele weet ik zo het getal niet van,dacht 4 .Zal vandaag eens kijken.
Gr Henk
 
Sjors-V6 zei:
Dan verwacht ik dat een Goudkleurige is !


Complimenten super wetlook ! super mooi ! d:)b
Hallo Sjors.
Jij en Jacco hebben gelijk het is niet een gele pad maar toch de gold pad.Ik heb even gekeken pas,op het zakje staat gold.Dus dat is een 0 en de gele is 4 of 5.Binnenkort als het iets beter weer is even de arosa van mn dochter doen met de DAP.
Gr Henk.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
OmegaUser zei:
Tot slot; kijk uit met dat dappen. Het is verslavend ;) . Velen hier zijn je al voor gegaan :D .
Boes zei:
Binnenkort als het iets beter weer is even de arosa van mn dochter doen met de DAP.
Gr Henk.
Te laat... *O*

Zolang je er maar plezier aan beleeft Henk!
Die DAP doet echt wonderen, en het resultaat achteraf is altijd leuk om naar te kijken d:)b
 
B-Buster zei:
Ben benieuwd. Post t.z.t. wat fotootjes van je kunsten. :)
Jacco gister was het zover:Dap van de arosa.
Eerst even gewassen en gedroogd en EERST foto,s maken _O- _O-
2h5lely.jpg

Dit is nog door de vorige eigenaar gedaan.Dus dit word een strijd.
wc1n2b.jpg

Een klein beetje veel krassen.Dus ik aan het werk,eerst 2 keer met inizio en ik was bij na daar mee klaar ging m,n pad raar doen 8)7 .Ik kijk is m,n gele pad kapot |:( .Toen stap 2 met mezzo daar zag je al wel verschil.Toen nog finale en natty,s blue.Dan word het dit
fax2mg.jpg

Alles krijg ik er niet uit maar het is wel een stuk minder :) Ze kan voorlopig weer voorde dag komen met dr blikje _O- _O- .
20t5qfq.jpg

Ik moet alleen even nieuwe pads regelen bij CC.
Groeten Henk
 
Oeh nice !!

Ben je niet te lang doorgegaan zonder eerst je pad schoon te maken ? dat kan een oorzaak zijn.
 
Sjors-V6 zei:
Oeh nice !!

Ben je niet te lang doorgegaan zonder eerst je pad schoon te maken ? dat kan een oorzaak zijn.
Sjors ik ben ermee bij CC geweest en die snapte er niets van ,misschien verkeert geplakt dachten ze bij CC.
Ik heb gelijk 2 nieuwe mee genomen _O-
 

yoyo

The UK brothers
Het ziet er altijd weer prachtig uit als ze op en top vertroeteld zijn.
Echter heeft het hier totaal geen zin, ik heb er de ruimte niet voor (oke daar is altijd wat aan te doen dat weet ik)
ten tweede een berg tijd heb je ook nodig, en ten derde schijnen ze het hier in de buurt leuk te vinden om tijdens de parkeer kunsten
de auto dusdanig te draperen dat de portieren van deze onverlaten zich in de zijkant van mijn bolide persen bij het verlaten van
hun auto!

Daarom: ....ik was haar wel maar de echte manier van verzorgen heeft hier geen zin, en ik heb eigenlijk ook
de moed een beetje opgegeven..
 
Bovenaan