Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

DAP sessie Vega's Omega

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ter aanvulling op het draadje dat Barry in Peter zijn forumdeel gepost heeft, ook nog even een verslag in de Wasbox.

Een DAP beurt voor Peter zijn Omega stond al een hele tijd in de planning. Het was er nog niet eerder van gekomen, maar in aanloop naar het meeting seizoen moest het er toch eens van gaan komen. Toen ik Barry hoorde dat hij van plan was bij Peter langs te gaan om er even wat aan te doen, werd hem gesommeerd te regelen dat het Vega mobiel naar Tiel zou komen. Daar werd gehoor aan gegeven en zo begonnen we gisterochtend samen aan de klus. De eigenaar zelf had nog andere zaken te doen dus die verscheen later.

Den beginne, wassuh!
IMG_0002m_zps3bfbe9b2.jpg


Onze eerste to-do's werden zichtbaar:
IMG_0007m_zpsbb018981.jpg


Daarna binnen gezet en begonnen met kleien. Dat leverde geen schokkende zaken op, Peter heeft redelijk wat delen laten spuiten na aanschaf waardoor alleen het dak en de onderkant van de deuren ervoor zorgden dat de klei bruin kleurde.

Terwijl ik bezig was stoorde ik me aan de eindstukken van de einddemper, dus die meteen even aangevallen. Van:
IMG_0009m_zps1dbf156e.jpg


naar:
2014-04-05124741m_zps3a3d8991.jpg


Toen werd het interessant. Bouwlamp erop en daar was het Swirlhalla
IMG_0013m_zps5b2df0d2.jpg


IMG_0014m_zpseeff62c5.jpg


IMG_0016m_zps01c53714.jpg


DAP900 + oranje pad + Mezzo ertegenaan en na 1 pass was het al geregeld. Vrij zachte lak dus
IMG_0019m_zps20fc0295.jpg


IMG_0021m_zpsbc25e1ff.jpg


Barry was ondertussen aan de andere kant ook goed bezig:
IMG_0024m_zps38ce2a76.jpg


IMG_0025m_zpsbd595467.jpg


Na nog een rondje met witte pad + finale was hij mooi strak
IMG_0036m_zpsfa0a1986.jpg


White Diamond en EX-P volgden en toen was de deur weer als nieuw
IMG_0042m_zpsb701e420.jpg


IMG_0039m_zpsd87df65d.jpg


Spiegeltje
IMG_0057m_zps4ba0bb9b.jpg


IMG_0061m_zps52b4d5bc.jpg


IMG_0046m_zpsd126f2d8.jpg


We hebben er een mooi resultaat uit weten te halen, een zilvere lak heeft wat minder diepte dan een donkere lak...
IMG_0051m_zps7aebad03.jpg

(Met de goedkeuring van Sjors, die ook nog even kwam kijken)

IMG_0070m_zps69c5b9f1.jpg


..maar door de gebruikte methode hebben we het maximale er uitgehaald. Volgende week hopelijk die van Ruud nog en dan is de standaard gezet voor Dronten. :+

Was een mooi dagje. Peter, veel plezier ervan!
 
Mooi!!
Ik deze week nog even de laatste hand aan mijn omega leggen samen met Barry, 80% heb ik al gedaan gelukkig.

Gr. Paul
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Nice!!

Peter daar ga je veel plezier van hebben met het wassen achteraf.
Heb het na mijn sessie vorig jaar ook gemerkt dat hij gewoon veel soepeler zich laat wassen achteraf d:)b
 

yoyo

The UK brothers
Zo ......die staat er weer mooi bij!
Peter, je zal de Heren Poetsers wel dankbaar zijn.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ben er ook erg blij mee. Glimt en voelt lekker glad aan.
En dat is goed te merken vuil en viezigheid hebben er minder grip op.

Opzicht wel grappig als je hoort we gaan zaterdag je auto dappen, dus sleutels inleveren wat we gaan er vroeg aan beginnen. Mijn zaterdag begon met wat familieaangelegenheden en kon pas 's middags erbij zijn.

Het resultaat mag er zijn. d:)b
 
hier staat er ook nog wel een die jullie mogen dappen wil ik ook wel de sleutels inleveren, ;) door mijn gebroken enkel komt de auto momenteel op de achtergrond zelfs het goed wassen lukt niet en dat is niet mijn idee van onderhoud :N
 
Bovenaan