Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dashboard verlichting

Goedemiddag,

mijn omega A 2.4i heeft besloten mij geen kijk meer te gunnen op zijn prachtige tellers. Dit heeft hij gedaan door alle verlichting uit te schakelen, behalve de waarschuwingslampen enz. De verlichting van de boordcomputer werkt nog wel.

Is er iemand bekend met dit probleem of weet iemand een oplossing? Voordat ik met de paasdagen een hele teller uitbouw en er achter kom dat hier het probleem niet in zit.

m.v.g.

Alex
 
hallo,

allereerst bedankt voor de reacties, super! Ik heb de zekeringen in de zekeringkast allemaal nagekeken en gewisseld. Deze zijn 100% goed. Ik heb ook de lichtschakelaar uit de auto gehaald. Alleen ik wordt hier niet veel wijzer van. Wat is jullie suggestie, vervangende schakelaar proberen?

groeten,

Alex<br /><br />-- 18 apr 2014 16:24 --<br /><br />hallo,

allereerst bedankt voor de reacties, super! Ik heb de zekeringen in de zekeringkast allemaal nagekeken en gewisseld. Deze zijn 100% goed. Ik heb ook de lichtschakelaar uit de auto gehaald. Alleen ik wordt hier niet veel wijzer van. Wat is jullie suggestie, vervangende schakelaar proberen?

groeten,

Alex
 
Ik begreep dat het alleen om een groot deel van de dashboard verlichting ging wat uit was gevallen? Anders inderdaad de lichtschakelaar, heb ik bij een Zafira ook een keer meegemaakt.

Gr. Paul
 
Het gaat om de verlichting van de tellers. Deze doet het niet. De rest werkt wel.

Helaas nog niet aan reparatie toegekomen. Als er tips zijn, houd ik mij aanbevolen.
 
Als het alleen om de verlichting van de snelheidsmeters gaat, ligt het dan niet aan het lampje zelf? Of zeg ik nu gekken dingen? Lampje vervangen zou dan de oplossing moeten zijn lijkt mij.. Een ander probleem zou ik er niet van kunnen maken

Groetjes,
Matthew
 
Nee, de tellerbak heeft inderdaad meer 1 lampje. Zonder toerenteller meen ik 2 lampjes met toerenteller 3 lampjes.

Heb je al een lichtschakelaar liggen om te testen? Anders heb ik er hier nog een liggen, niet de mooiste maar is naar mijn weten nog wel goed om effe te testen.
 
Probeer je dimmer eens ! (dat wieltje in de lichtschakelaar) denk dat dát je probleem is ! die doet bij een Omega A alléén de tellers dimmen, en niet het gehele dashboard (zoals de B Omega)
Die lampjes van de teller unit gaan zeker stuk, maar alle 4 in één keer daar geloof ik niet zo in ;)




Groet,
Sjors
 
Daar heb je een goed punt Sjors ;). Een collega van mij reed eens een paar dagen zonder complete binnenverlichting, led leeslampjes aangeschaft enzo. Hij moest naar de daf zei hij, toevallig wist ik dat je met één knopje dit geheel uit kon zetten, dus ik zet het knopje weer goed thv z'n knie en tada, haha had hij bijna voor l*l bij de daf gestaan :).

Gr. Paul
 
_O- had je hem daarvoor net op tijd geholpen !


Probleem is dat deze dimmer met de tijd wat oxideert op het gewikkelde draad = slecht of geen contact, als je er dan even aan draait is dit vaak weer verholpen en werk het weer.
 
Ik heb het probleem gevonden, achterop de teller waar de stekker de teller ingaat was door hitte speling ontstaan. Dit opgelost en de stekker past weer als vanouds, en de verlichting brandt als nooit tevoren! Bedankt voor jullie hulp! Oh en wat de dimmer betreft, mijn schakelaar had geen gewikkelde draad maar een plaatje met een sleepspoor. Helaas knapte die direct, dus nu wel een schakelaar met zo'n wikkeling uit een calibra gemonteerd.
 
mantzel2700 zei:
Ik heb het probleem gevonden, achterop de teller waar de stekker de teller ingaat was door hitte speling ontstaan. Dit opgelost en de stekker past weer als vanouds, en de verlichting brandt als nooit tevoren! Bedankt voor jullie hulp! Oh en wat de dimmer betreft, mijn schakelaar had geen gewikkelde draad maar een plaatje met een sleepspoor. Helaas knapte die direct, dus nu wel een schakelaar met zo'n wikkeling uit een calibra gemonteerd.


Weet je het zeker ? het is heel fijn draad geweven om een plat plaatje, waar het wieltje overheen sleept..


Fijn dat het opgelost is in ieder geval ! :)
 
Bovenaan