Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De comfort module / radio CDR2005 / radio code, sleutels en security code

Hallo forumgenoten,

Tijdens de demontage van mijn Omega ben ik een voor mij nieuw fenomeen tegen gekomen.
Een comfort module. Ik heb een paar vragen en kon daarop op het forum en daarbuiten geen sluitend antwoord vinden.

Ik heb een Opel Car Pass
- Met daarop de radio code en
- Met daarop de security code
- En in m'n Omega een radio (CDR2005), met radiocode (normaliter gesproken).

Nou heb ik een codeloze radio omdat er een andere radio in zat toen ik hem kocht. Ik wilde origineel dus dat werd een code -loos.

Mijn vragen:
1) Waar is de security code voor de auto opgeslagen, is dat de radio, de comfort module of ergens anders?
2) Is de comfort -module gekoppeld aan de transponders in de sleutels?
3) Speelt het contactslot hierin een onlosmakelijke rol of is dat gewoon een contactslot?
4) Zijn er nog andere onderdelen die een rol spelen in de keten van sleutels met transponders / security code / ??? / ??? ?

Alle info en aanvullende info is welkom, hoewel volledige informatie natuurlijk helemaal fijn is. 7(8)7Dit ivm demontage en wat kan ik aanbieden aan nuttige onderdelen op dit vlak. Ik ga de onderdelen natuurlijk namelijk ook aan jullie aanbieden, tegen gereduceerde prijzen. :Y

Alvast dank voor het meedenken! _/-\o_

Groetoeten

Joost
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor je snelle reactie Yves. Begrijp wat je bedoelt, doch ben echt op zoek naar de exacte antwoorden. Kan jij hierbij helpen? _/-\o_d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bij een CDR2005 valt er weinig te koppelen qua scherm.

Security code hoort bij de CV module (DWA indien fabrieksalarm aanwezig is) die achter het kickpaneel in de voetenruimte van de passagier zit, tegen het zijscherm aan.
Dat is een set met de module die bij het contactslot zit (kastje met ring) t.b.v. de startblokkering en de transponder in de sleutels.

Het mechanische deel van het contactslot heeft daar niets mee van doen.
 
Heldere reactie Jacco! Dankjewel. Ga weer wat demonteren dit weekend _O- Nou, de prijzen afgemaakt en gepost, morgen de fotoś proberen. Vanavond maar even tv kijken. Formule 1 niet vergeten! Fijne avond Jacco!
 
Weet niet wat het is, maar dat gegraaf en gepuzzel, leer aardig wat bij over de Omega en begrijp nu dat eigenlijk de ECU ook bij het hele spulletje hoort. Om deze te demonteren moet hij eerst worden afgemeld heb ik begrepen. Dus een vraag. Woont hier iemand redelijk in de buurt die dit wil / kan doen? Begrijp dat je hiervoor de Optec computer nodig hebt. Hoor het graag !!!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
ECU hoeft niet afgemeld te worden, wel moet er afhankelijk van waar hij ingezet wordt bijv. een ABS computer geprogrammeerd worden en verteld worden of hij met een automaat of handbak moet praten. Dat doe je met de Tech 2 computer. De OpCom kan dat voor zover ik weet niet. (Die mening is gebaseerd op een versie van flink wat jaren terug, geen idee of daar nog wat op is doorontwikkeld).
 
Bovenaan