Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De Vectra B X30XE en Kadett 1.6S GT van Theo

*O*Een hele goedenavond mede autoliefhebbers.

Ik lees al weer heel even mee op dit forum en heb in de persoon van "Omega Berry" zelfs al één van de bekendste leden in levende lijven mogen ontmoeten.

Eerstens zal ik mezelf even kort voorstellen.

Mijn naam is dus Theo en ik woon met mijn vrouw Monique en twee tieners in Zandvoort op ongeveer 150 meter bij het circuit vandaan. Dat is niet heel toevallig aangezien ik helemaal gek van auto's en autosport ben.

Ik ben nu precies 31 jaar autoverkoper waarvan de laatste 9 jaar bij het Motorhuis (op één na grootste Dealergroep van NL) op de vestiging Haarlem alwaar wij de merken Citroen en jawel....Opel verkopen.

Privé houd ik mij vooral bezig met sporten, audio en natuurlijk auto's

Mijn dagelijkse zakelijke auto is meestal een oersaaie Citroen of Opel demo, privé rijdt (vooral Monique) in een Z4 cabrio 3 liter die inmiddels alweer zo'n 7 jaar bij ons is. (Foto's plaats ik later)

Mijn hobbyprojecten zijn een Vectra BX25XE waarin nu een X30XE moet komen (ja daar ken ik Berry dus van, motor gekocht bij 'm). Het andere project is een fabrieksoriginele Kadett 1,6S GT bouwjaar 1986 waarvan de totale "back to date" restauratie inmiddels op een haar na klaar is.

De afgelopen weken heb ik tijdens het meelezen hier even getwijfeld of mijn auto's hier wel op het forum mogen "meedoen" en of mijn bijdrages wel worden gewaardeerd.

De stoute schoenen aangetrokken en besloten een topic te openen over én de Kadett én de Vectra B ombouw.

Hoop dat jullie het kunnen waarderen.

Nú ga ik foto's plaatsen*O*
 
20z7azo.jpg
 
Aankomende maandagmiddag gaat de reis overigens weer naar Mildum om bij Berry de 17" Omega Executive Intra wielen op te halen. Deze komen onder de Vectra waardoor deze er ongeveer zo als deze uit moet komen te zien.



35c32tz.png
 
Inmiddels ben ik al weer even onderweg om de "Berry X30XE" kaal te maken hetgeen eigenlijk best goed lukt.

Heb het carterventilatiehuis totaal gedemonteerd, schoongemaakt en met een nieuw membraam (origineel niet meer te koop bij de Opel dealert) weer in elkaar gezet. Ook het waterbruggetje heb ik compleet beetgepakt en is weer nieuw.

De kunstof X30XE flens is ook weer als nieuw


2i6jor4.jpg


nieuw membraam


120pi89.jpg
 
Wat overigens erg meevalt is de interne vervuiling van de motor. De V6'en staan er toch om bekend er inwendig een behoorlijke mayonaise smeerboel van te maken. Dit exemplaar gaat eigenlijk nog wel. Enfin, we zullen zien als de koppen eraf komen hoe de rest erbij hangt:b

De Vectra heb ik trouwens in DU opgehaald afgemeld en wel. Geen kenteken meer dus kunnen we rustig doorsleutelen. Dat betekent wel straks RDW keuren, gelijk naar 3.0 dan maar.

De Vectra heeft trouwens al een schroefset en sportuitlaat van voor naar achter incl "eintragung" op de Fahrzeugbrief .

Schijnt dat je bij de RDW wél moet kunnen aantonen wáár jouw nieuwe motortje vandaan komt (of anders gezegd dat ie niet gestolen is)

Misschien dat Berry weet hoe dit zitd:)b
 
MM, even corrigeren voordat ik maandag het Berry's dorp überhaupt niet meer in kom maandag as....... _O-

Ik riep zo even uit de losse pols dat Berry in Mildum woont maar dat moet natuurlijk Mildam zijn.
:f


Ik heb al niet zo'n beste naam in het dorp omdat ik vorige keer bij het verkeerde adres stond te bellen bij een andere meneer met een garagebedrijf. De navigatie doet daar een beetje raar en de beste man had kennelijk al zoveel klanten van Berry door moeten verwijzen dat ie het inmiddels flink zat was_O-
 
Laatst bewerkt:
Mooie kadett jammer dat het een 1.6 is en geen 16v8)
16 V's zijn er al genoeg toch:b


Dit is (zover mij bekend) de enig overgebleven pré facelift GT in totaal fabrieksoriginele trim.

Alleen bouwjaren 84,85 en vroeg 86 hadden de grijze "GT folie" onder de lijsten, de Lyon Grau bekleding (vanaf mj 87 iets andere teint en ook deze stof op de deurkaarten) . Verder hebben alleen de pré facelift GT's nog de 90pk motor met handchoke.

Volg specifiek deze vroege uitvoering al wat langer (ook in Duitsland) en ben er nog geen tegengekomen....

Ik ben benieuwd of iemand überhaupt van het bestaan van nóg een dergelijke exmplaar afweet. Ben benieuwd.

Ik denk eigenlijk dat dit écht een van de laatsten der Mohikanen is. Daarom door mij ook de keuze voor compleet back to date naar 100% "af fabriek" 1986.

Heb zelfs de radiateursteuntjes nieuw besteld en de GT emblemen laten scannen en als sticker laten maken.
Kostte een dikke €100,- maar hoort gewoon weer op deze auto. Op de foto's zijn de nieuwe emblemen nog niet aangebracht overigens . De restauratie is namelijk nog net niet helemaal klaar....

Voor het betere knalwerk hebben we de BMW waarin ik een recentere 265pk 3.0 heb gelepeld en nu dus de Vectra voor erbij..*O*
 
*O*Een hele goedenavond mede autoliefhebbers.

Ik lees al weer heel even mee op dit forum en heb in de persoon van "Omega Berry" zelfs al één van de bekendste leden in levende lijven mogen ontmoeten.

Eerstens zal ik mezelf even kort voorstellen.

Mijn naam is dus Theo en ik woon met mijn vrouw Monique en twee tieners in Zandvoort op ongeveer 150 meter bij het circuit vandaan. Dat is niet heel toevallig aangezien ik helemaal gek van auto's en autosport ben.

Ik ben nu precies 31 jaar autoverkoper waarvan de laatste 9 jaar bij het Motorhuis (op één na grootste Dealergroep van NL) op de vestiging Haarlem alwaar wij de merken Citroen en jawel....Opel verkopen.

Privé houd ik mij vooral bezig met sporten, audio en natuurlijk auto's

Mijn dagelijkse zakelijke auto is meestal een oersaaie Citroen of Opel demo, privé rijdt (vooral Monique) in een Z4 cabrio 3 liter die inmiddels alweer zo'n 7 jaar bij ons is. (Foto's plaats ik later)

Mijn hobbyprojecten zijn een Vectra BX25XE waarin nu een X30XE moet komen (ja daar ken ik Berry dus van, motor gekocht bij 'm). Het andere project is een fabrieksoriginele Kadett 1,6S GT bouwjaar 1986 waarvan de totale "back to date" restauratie inmiddels op een haar na klaar is.

De afgelopen weken heb ik tijdens het meelezen hier even getwijfeld of mijn auto's hier wel op het forum mogen "meedoen" en of mijn bijdrages wel worden gewaardeerd.

De stoute schoenen aangetrokken en besloten een topic te openen over én de Kadett én de Vectra B ombouw.

Hoop dat jullie het kunnen waarderen.

Nú ga ik foto's plaatsen*O*

Je bent niet de enigste met een Vectra die hier de boel spamt, naast mij op de bank zit er nog 1 met een Vectra die hier lid is:P (nog een instappertje ook, die langzaamaan omgebouwd wordt naar een wat luxere versie)
 
Haha spammen met de Vectra... Ja zo voelt het wel een beetje hier*O*

Inmiddels zijn we alweer een klein beetje op weg met het "strakmaken" van de 17" Omega Executive Intra velgen die ik bij Berry heb mogen kopen.

Hebben een klein beetje liefde nodig maar daar was de prijs ook naar.

2 exemplaren heb ik geheel met de hand aan zowel binnen als buitenzijde geschuurd (was afgelopen zondag heerlijk weer in de tuin:b) waarbij vrijwel alle krasjes en inrijdingkjes zijn verdwenen. De laatse paar oneffenheidjes vul ik op/in.

Ik denk dat ze prachtig zullen staan onder de Vectra x30xe B2 waarbij de al aanwezige schroefset me gaat helpen de wagen met de velgen precies "in de kasten te hangen" vermoed ik.

2j2j6h3.jpg


zwx81u.jpg


2sajpcz.jpg


sgpxqc.jpg
 
Bovenaan