Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De Vectra B X30XE en Kadett 1.6S GT van Theo

Ook nog heel even met de X30XE motor bezig geweest. Na eerder de waterpomppoelie te hebben opgefrist was het vandaag tijd voor de krukaspoelie...


De nieuwe boutjes hiervoor zijn inmiddels ook binnen..

fac77q.jpg


t7ddzl.jpg


qrmals.jpg
 
ja van het eraf halen van de bekleding kan ik meepraten, dit heb ik ook een keer gedaan bij mijn lederen zetels om er een volaut. massageztels van te maken, maar dit is toen ook gelukt en je ziet er niks meer van dat de bekleding er ooit af is geweest, dus ik kan wel zeggen dat ik denk ik wel de enigste omega heb met electr massagezetel, en dat is best prettig op lange stukken op vakantie vooral met een ....rug als ik
 
ja van het eraf halen van de bekleding kan ik meepraten, dit heb ik ook een keer gedaan bij mijn lederen zetels om er een volaut. massageztels van te maken, maar dit is toen ook gelukt en je ziet er niks meer van dat de bekleding er ooit af is geweest, dus ik kan wel zeggen dat ik denk ik wel de enigste omega heb met electr massagezetel, en dat is best prettig op lange stukken op vakantie vooral met een ....rug als ik


Het is vooral dat je je een volslagen beginneling voelt als je met de bekleding bezig bent... Het gaat allemaal zó klungelig en onhandig8)7
 
Olieleidingen en RVS koeler met nieuwe keeringen...

Allemaal X30XE spul..

10d8g7b.jpg


1z2hrhy.jpg


Holle bouten van de koelwaterbrug en de daarvoor (speciale) keeringen mét rubber kraag


2dadd2o.jpg


rwqnvp.jpg



Carterventilatiehuis ...


bi48m1.jpg


30jia7n.jpg
 
Zo af en toe kom je nog eens wat tegen om inspiratie op te doen...

Niet bepaald mijn kleurstelling maar wel met veel oog voor detail gedaan.


295wso6.png
 
Omdat er twee projecten naast elkaar lopen moet de portomonaie af en toe óók wat vérder open:(


Gisteren de GT stickers voor de Kadett opgehaald bij de reclamestudio.

Zit als volgt: alléén de Phase I Kadett GT (84,85,86) heeft aan de onderzijde van de carrosserie de bekende donkergrijze folie erop zitten. Origineel is dan het GT embleem op het voorportier eigenlijk niet veel meer de een uitgestanst gedeelte in de folie waardoor de betreffende carrosseriekleur in GT vorm erdoorheen komt.

Uiteraard was deze (voor het behoud van de originaliteit belangrijke) folie na 31 jaar niet meer oké, want gescheurd en verdroogt.

Het moest er sowieso af omdat er op de twee uiterst achterste hoekjes twee piepkleine plaatjes in moesten worden gelast.

Dusss probleem want geen folie meer te koop. Ik heb het nu opgelost door de onderzijde van de carrosserie in de welbekende donkergrijze teint te spuiten en van het (toen nog aanwezige) embleem de maten te nemen en de vorm te laten scannen.

Aan de hand van die gegevens heb ik nu GT stickers laten maken die ik óp de onderzijde ga plakken.

Niet origineel maar voor het oog zeker wel.

Keerzijde zijn de kosten: €120,- voor 4 stickers (incl twee reserve)

6fqogk.jpg


ruma6o.jpg


Tevens gisteren de stoelbekleding weggebracht naar de autostoelenman. Óók die zal nog wel een honderdje nodig hebben vrees ik..

Ah ja, de hobby mag wat kosten en we doen niemand kwaad:b
 
Plaatje bij het praatje. Hier twee foto's van een identieke Kadett GT met de folie. Dit exemplaar is alleen rood, de mijne is wit..

vdietc.png


1tv7lv.png


Goed te zien hier ook is het feit dat het embleem gewoon de carrosseriekleur is die er onder vandaan komt.

Hier is het GT embleem rood, bij mij uiteraard wit..
 
Vraagprijs van deze rode GT is overigens een lieve €6500,-.

Ik zeg die heeft de beste man voorlopig nog wel even_O-
 
Ja maar verschiet niet op het einde van de rit wat die hobby je wel niet gekost heeft... ik doe het ook nog allemaal omdat ik het graag zie...
 
Wat ik mij, al mooie Omega foto's kijkende in het gespot topic, nu zomaar eens afvroeg....

Is er eigenlijk iets van een Omega register op het OOP?

Zodat je kunt zien wat er zoal is geleverd in NL en wat daar nu nog per type van rondrijdt, dat bedoel ik...

En zo néé, wáár haal je die gegevens vandaan en hoe bouw je zo'n dataregister eigenlijk op?


Anyone?

Gr
Theo
 
Nope, bestaat nog niet zover ik weet. Kost een hoop tijd, moeite en energie. Ik heb het in het verleden gedaan voor een ander forum (ander type auto) , dus ik weet waar ik over spreek; maar ik heb ook wat connecties richting RDW en medewerkers daar.

Het is te doen; maar het kost veel tijd. Ook is de input uit de groep onmisbaar. Je moet dan ook echt gaan werken aan die database; vermelden dat exemplaren gesloopt zijn; andere zijn weer recent ingevoerd en dus toegevoegd. Het gespot topic op dit forum, is dan alvast een welkome aanvulling en start om daarmee te beginnen.


Als er hier op het forum vraag naar is; zou ik er best een start mee willen maken. Maar dan moet er genoeg draagvlak zijn; en mede input van forumleden.
 
Dank voor je reactied:)b


Tja, dat zullen de leden van het OOP dan moeten aangeven.

Ik heb hier als nieuwkomer, zónder Omega notabene _O-, niet zo heel veel over te vertellen lijkt me.

Betreffende auto is inmiddels op z'n minst 14 jaar oud hetgeen meestal betekent dat het aantal survivors in NL de komende jaren rap zal afnemen en het model alras wat zeldzamer zal worden.

Zoals eerder gemeld ben ik als verkoper werkzaam op een grote Opel dealervestiging en veelzeggend is dat ik ze nú al eigenlijk nooit meer in de garage zie voor onderhoud of ter inruil krijg aangeboden.

Bij ons zijn ze kennelijk gewoon al op.... Zelfs in het magazijn staan ze me al vreemd aan te kijken als ik daar een onderdeel bestel voor mijn x30xe motor.

Ik zie ze dan denken, rare gozer die Waning8)7

Je ziet er nú toch nog flink wat rondrijden in deplorabele conditie zich overduidelijk op de laatste adem voortbewegend.

Gezien we ze niet allemaal kunnen redden zal een wat beperkter aantal resterende goede Omega's in handen van liefhebbers vallen of zelfs al zijn.

Die eigenaren zullen dan ook veelal hier op het forum onderdak vinden/hebben lijkt me.

Een andere vraag die mij als Vectra en Kadett eigenaar te binnen schiet is hoe men een (leuk) forum als dit dan in de toekomst voor zich ziet.

Is er al eens nagedacht over het activeren van andere Opel modellen op OOP? Of is dat vloeken in de kerk? Mogen jullie ook tegen me zeggen hoor:b

Zónder hierover na te denken/mee aan de slag te gaan zou het toch eens erg stil kunnen worden op OOP?

Enfin, het zijn maar wat hersenspinsels vooral ingegeven door het feit dat ik hier met juíst twéé níet Omega's te gast ben*O*


Even terug naar het eigenlijke onderwerp van mijn post... Is er hier überhaupt bekend hoéveel Omega's er ooit in NL het wegdek op zijn gegaan?

Misschien zelfs uitgesplitst per type?

Of sla ik nu echt dóór....._O-
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan