Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De Vectra B X30XE en Kadett 1.6S GT van Theo

ommie b2

Heer van Stand
Ik heb er hier over gelezen, weet alleen niet meer waar over het nog rijdende omega's enzo. Inderdaad, we zijn een met uitsterven bedreigd ras geworden. Ik heb dacht ik wel eens ergens een lijst gezien, ik dacht dat Aapje daar iets meer van weet? Misschien weten er nog anderen iets, het zal ongeveer 1,5 a 2 jaar geleden zijn....

Toedels Yvonne
 
Dit staatje laat ons zien dat als de Omega's in hetzelfde tempo worden gesloopt als in 2014 2015 en 2016 we over een paar jaar er géén meer overhebben...

Grofweg 1000 per jaar verdwijnen er naar de eeuwige jachtvelden..


65xruw.png
 
En de rest naar sloop en export... ook daar heeft een liefhebber iets aan... zijn exemplaar word zeldzamer, op de sloop vind je wellicht wat je nodig hebt. En export is voor de liefhebbers int oosten
 
Dit is wel een heel lang voorstelrondje...
Ik stel voor dat we verder gaan in de daartoe bedoelde onderdelen van ons mooie forum :)
 
Dank voor je reactied:)b


Tja, dat zullen de leden van het OOP dan moeten aangeven.

Ik heb hier als nieuwkomer, zónder Omega notabene _O-, niet zo heel veel over te vertellen lijkt me.

...knipknip...

Gezien we ze niet allemaal kunnen redden zal een wat beperkter aantal resterende goede Omega's in handen van liefhebbers vallen of zelfs al zijn.

Die eigenaren zullen dan ook veelal hier op het forum onderdak vinden/hebben lijkt me.


......knipperdeknip........

Enfin, het zijn maar wat hersenspinsels vooral ingegeven door het feit dat ik hier met juíst twéé níet Omega's te gast ben*O*


Even terug naar het eigenlijke onderwerp van mijn post... Is er hier überhaupt bekend hoéveel Omega's er ooit in NL het wegdek op zijn gegaan?

Misschien zelfs uitgesplitst per type?

Of sla ik nu echt dóór....._O-


Je schrijft dat je zo weinig Omega's meer ziet bij jou op de stoep van het Motorhuis. Het valt toevallig onder dezelfde hoed als die van Heemskerk. De reden dat ik daar niet meer kom is vanwege hun arrogante houding en onbehulpzaamheid. Zodra je binnenkomt daar en zien 1 van onze 3 auto's (Astra F2, Vectra C1 of mijn Omega) dan zie je ze al zuchten en steunen van "daar heb je weer zo'n oud lel". Wil je daar onderdelen bestellen wordt je gelijk al afgeblaft aan de telefoon van geen tijd en geen zin. Sindsdien ben ik naar een garage gegaan 2 straten verder, een Opelminded garage (Jan Niesten Heemskerk) die het alleen maar mooi vinden dat wij dat oude spul op de weg proberen te houden met zoveel mogelijk orginele onderdelen die er nog te verkrijgen zijn en vaak genoeg nog goedkoper ook.
 

ommie b2

Heer van Stand
klopt Pieter, merk dealers zijn niet erg geïnteresseerd in hun erfgoed.... beetje jammer

toedels Yvonne
 
Je schrijft dat je zo weinig Omega's meer ziet bij jou op de stoep van het Motorhuis. Het valt toevallig onder dezelfde hoed als die van Heemskerk. De reden dat ik daar niet meer kom is vanwege hun arrogante houding en onbehulpzaamheid. Zodra je binnenkomt daar en zien 1 van onze 3 auto's (Astra F2, Vectra C1 of mijn Omega) dan zie je ze al zuchten en steunen van "daar heb je weer zo'n oud lel". Wil je daar onderdelen bestellen wordt je gelijk al afgeblaft aan de telefoon van geen tijd en geen zin. Sindsdien ben ik naar een garage gegaan 2 straten verder, een Opelminded garage (Jan Niesten Heemskerk) die het alleen maar mooi vinden dat wij dat oude spul op de weg proberen te houden met zoveel mogelijk orginele onderdelen die er nog te verkrijgen zijn en vaak genoeg nog goedkoper ook.


Ik mag aannemen dat je bovenstaande generiek bedoeld en niet persoonlijk.

Ik ben zelf namelijk vanalles maar zeker niet arrogant.:N

Ik ben hier aanwezig op het forum als een medeliefhebber die toevallig bij het Motorhuis werkt.:b

Ik snap overigens wel wat je bedoeld. Het is zeker niet de corebusiness van een merkdealer om heel actief te zijn met de Heritage van een merk. Wij zijn inderdaad vooral bezig met de allernieuwste Opel karren aan de man te brengen hetgeen met de druk van de inporteurs ook wel weer is te begrijpen.

Ieder verhaal heeft altijd twee kanten alhoewel je mijns inziens altijd netjes en behulpzaam moet blijven en zeker niet arrogant. Dat is is in iedere branche en in elke situatie ongepast

Gr
Theo
 
Laatst bewerkt:
het staatje onderschrijft wat ik al dacht er rijden nog veel meer omega s rond dan signum, enook hier in het zuiden zie je ze nog genoeg en aangezien ik bij de grens met duitsland woon, zie ik er ook nog genoeg met witte nummerplaten
 
We liggen zeker niet stil maar door mijn drukke baan gaat het vooral langzaam...

Vandaag de X30XE in de bok gehangen ter ontmanteling


1zl3fw9.jpg


rhl4ya.jpg
 
1 tip, plastieken kleppendeksels eraf, loop er mee naar buiten en geef ze een flinke zwaai ver weg. Ze zijn namelijk 25 van de 10 keer zo krom als een hoepel, probeer aan aluminium exemplaren te komen. Ik had namelijk hetzelfde probleem na revisie van mijn blok, gewoon de plastieken terug gezet met nieuwe pakkingen en het zeek er gewoon uit. Via via heb ik aluminium exemplaren kunnen regelen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
die hoeft ie toch niet tevinden ...zitten toch gewoon op zijn eigen vectra motor 8)
 
Zo is dat Berry, maar dat konden ze niet weten:w.

Mijn X25XE Vectra heeft standaard inderdaad de aludeksels die zo op de X30XE overkunnen...

Die liggen nu trouwens bij de "moffelaar":s



Overigens zag het er rondom de plastiek exemplaren die er nu nog opzitten keurig droog uit.

Misschien heb ik wel de enige rechte plastieke exemplaren_O-
 
Vandaag de nokkenassen gedemonteerd. Daarbij is het natuurlijk belangrijk dat de lagerkappen straks weer op de originele positie teruggemonteerd worden. Daar wijst men je iedere keer op dus had ik (dacht ik) heel slim kunststof sorteerbakjes gekocht bij de Action voor maar liefst €1,99 per stuk*O*
Maar wat blijkt nu bij het demonteren? Alle lagerkappen zijn keurig gemerkt met L1 L2, R1, R2 enz enz. Deze nummer corresponderen met de nummers zichtbaar in de cilinderkop...

Nou ja, het zal wel....... Berry heeft mij wel gevraagd de positie van de nokkenastandwielen tov de nokkenaspennen te markeren, dit omdat deze er kennelijk op twéé manieren ópkunnen.....

Ik heb het naar beste kunnen gedaan, hopen dat het Berry z'n goedkeuring kan wegdragen.

Dit overigens allemaal omdat ik het laatste stukje montage en afstellingscontrole door hem laat doen. Zêlf net even té onzeker over, terwijl Berry deze motoren met de oogjes dicht doet.....

Dus tot en met het terugplaatsen van de koppen, warmetwisselaar ed doe ik zelf, de rust zal de meester zélf voor mij verzorgen.._/-\o_

Hieronder volgen zodirect foto's van de huidige status van het blok.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan