Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De Vectra B X30XE en Kadett 1.6S GT van Theo

2nvecjp.jpg


izugwgl6ll7of.jpeg


xrr3xhtkpnipj.jpeg


t33zn7kkevk6f.jpeg


unvfr4hipmlsh.jpeg


to7ljimco65vn.jpeg


yylezquf2igb7.jpeg


hmupkqbcdnx0d.jpeg


ce6lsp8nwrd9o.jpeg
 
Zie hier de aanleiding voor mij om V6 Berry even te appen en bij hem te informeren of hij altijd de koppen van een X30XE laat vlakken...

Is overigens wel de ernstigste onrechtmatigheid die ik tegen ben gekomen... Is toch bijna 20jaar oud het blokkie....

kur7ibztknu49.jpeg
 
Daarom heb ik bij de revisie van mijn blok de koppen ook laten vlakken, al zagen ze er wel iets beter uit. Ook gelijk alle klepseals laten vervangen bij dat bedrijf
 
Daarom heb ik bij de revisie van mijn blok de koppen ook laten vlakken, al zagen ze er wel iets beter uit. Ook gelijk alle klepseals laten vervangen bij dat bedrijf
Yep. De klepseals nemen we uiteraard meteen mee:b

Vond deze er al niet slecht uitzien, waren die van jou nog wel heel fraai dan...;w
 
Zoals sommigen misschien wel hebben meegekregen (begin van dit topic) heb ik twee projecten naast elkaar lopen.

Een Vectra B voorzien van een opgefriste X30XE die verder helemaal leeggestript gaat worden om zo licht mogelijk te zijn.

Het andere project is mijn Kadett GT 1.6 S terug naar fabrieksnieuwe 1986 staat te brengen, dit zonder enige concessie aan de originaliteit .

Vandaag de GT emblemen op de deuren geplakt. Deze heb ik bij de reclameboer laten scannen en opnieuw laten maken want nieuw natuurlijk niet meer te verkrijgen ...

Ook een begin gemaakt met het opknappen van de originele stalen GT sportvelgen. Hier alvast één naafkap opnieuw gespoten..

l6kdqs2uof3lt.jpeg
 
Dank jullie weld:)b

De eerlijkheid gebied te zeggen dat het wel lijkt alsof het de ene keer wat beter gaat dan de andere keer als we het hebben over het "spuiten met een bussie".

Soms is het resultaat echt goed, een andere keer weer echt van diy pruts niveau. (Jullie kennen het vast óók:f).

Heeft misschien ook wel wat met de buitentemp te maken die vandaag met een graad of 20 wellicht quasi ideaal was voor het spuiten met een busje.....

Opvallend vond ik vooral dat het me lukte een strak lijntje te creëren tussen het donkere hart en de zilveren rand....


bfybz1f5h63mv.jpeg


2vgdbz7wttvk0.jpeg


Nogmaals dank voor de complimentjes...
 
Vandaag Kadett Sportstahlvelg no.2 handmatig geschuurd.

Je raadt het al, k*twerk....:h


o1cny0yxypwvp.jpeg


Van afstand zagen ze er eigenlijk best nog wel redelijk uit maar als je eenmaal gaat beginnen valt de staat toch vaak tegen. Blij dat ik ze compleet herdoe....
 
Bovenaan