Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

De Vectra B X30XE en Kadett 1.6S GT van Theo

1555s36.jpg
 
Daar is over nagedachtd:)b


Zou je bijna denken.... Ik wilde meer licht in mijn garage ivm de naderende winter en een nog een hoop sleutelwerk voor de boeg: De BMW Z4 van mijn vrouw moet groot onderhoud ondergaan (inclusief compleet nieuw onderstel, remleidingen, complete koelsysteem enz enz) de Vectra gaat binnenkort z'n nieuwe 3.0 hart krijgen en natuurlijk de Kadett afmaken.


Ik stond daar dus met m'n vers aangeschafte ledstrips en bedacht spontaan ze op de wanden te plakken op "sleutelhoogte".

Wellicht inderdaad een goed idee maar niet heel lang over nagedacht:*)
 
Zomaar zou je kunnen denken dat project "Vectra B X30XE" is gestrand waardoor weinig rumoer in dit topic.

Niets is minder waar. Inderdaad een tijd niets gepost. Eerst de Z4 en de Kadett afgemaakt.

Nu wordt het weer tijd om het oorspronkelijke subject van dit topic beet te pakken.

De koppen van de X30xe zijn klaar. Nu alvast begonnen om alle rand appendages van de 2;5 Vectra B te demonteren, schoon te maken cq te vernieuwen.

Het inlaat plenum ligt er al af en zal worden gespoten. Onderwel de vlinderkleppen met solenoïde, die hun werk ín het plenum doen, aan een grondige reiniging onderworpen....

Ze worden vacuüm aangestuurd door overigens een belachelijk complex slangetjes systeem....

nzjcq1.jpg


105zhaa.jpg


fv93b6.jpg
 
Vergeet ik trouwens nog bijna het eindresultaat van de Kadett "make over" te showen....

(Komt ook omdat de Kadett inmiddels al is verkocht waardoor meer budget voor de Vectra)

2zyar7c.jpg


211o1ow.jpg


b7l8oh.jpg
 
En weer terug naar het Vectra B 3,0 V6 project.

Dit is de kleurcombinatie zoals straks te vinden onder de motorkap van de Vec....

De plenumdelen en de aluminium klepdeksels liggen momenteel bij de spuiter...

Mijn kleppendeksel worden overigens gewoon aluminiumkleurig gespoten.

200330y.png
 
Die malle teksten komen er bij mij niet op uiteraard... ook zal het hele plenum dezelfde kleur krijgen

Eigenlijk is deze foto een beter voorbeeld...

sw8shf.png
 
Bovenaan