Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Deur gaat zomaar open.

Vandaag schiet mijn (linker)deur tijdens het rijden zomaar open.
Aanvankelijk dacht ik dat ik de deur niet goed dicht had gedaan, maar het herhaalde zich een paar keer.
Ik schrok me een hoedje.
Als ik de deur op slot doe gebeurd het (nog) niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb dit
nog nooit meegemaakt.
 
Jep, heb dat ook een tijd geleden gehad en met 180+ op de Duitse snelweg niet handig. Aan slot en slotvanger was niks te zien. Hele boel eens flink in de WD40 gezet en sindsdien al 65.000 km probleemloos gereden. Ik vermoed dat er een haakje niet helemaal terugschiet.
 
Ha Jeffrey, ik denk dat ik dat ook eerst maar eens ga doen. Als ik de op slot doe gebeurt er ook niets. Dus een afgebroken onderdeel lijkt mij niet waarschijnlijk.
Bedankt voor de tip!
 
Soms duurt het even bij mij voordat er iets gebeurd, maar nu had ik er genoeg van.
Willekeurig, of ik nou over een hobbelweg reed of op de gladde snelweg, om de haverklap schoot mijn deur van slot.
Ik op m'n (kapotte) knietjes er naast zitten en toen merkte ik dat bij de bijrijderskant het slot duidelijk 2x klikt bij het sluiten en bij de bestuurderskant vaak maar 1x.
Het slotmechanisme werkt dus niet naar behoren/is kapot.
Helaas had Berry er geen liggen, dus maar een gekocht bij een sloperij in Limburg (€ 40,- incl. verzendkosten). Vandaag binnen gekregen, en ik weer op die (rot)knieën om de boel over te zetten.
En? Jawel hoor! De deur blijft nu netjes dicht. Ik heb wel tig-keer door het dorp gehobbeld, maar de deur, cq slot, geeft geen krimp. *O**O**O* :*)
 

ommie b2

Heer van Stand
Gelukkig, wel zo'n prettig en veilig idee dat de deur gewoon dicht blijft.... staat zo slordig, zo'n bewegende deur.... en ik zie het al voor me, stevig briesje, fietsje ernaast deur schiet open, wordt gepakt door een windvlaag, fietser tegen t asfalt.... ook een beetje slordig. En jij dan uitleggen dat die deur dat helemaal vaneiges dee.... Oeps fantasie slaat weer op hol....

Toedels Yvonne
 
Nou, zo ver rij ik nou ook weer niet aan de verkeerde kant van de weg. En daarnaast vloog de deur niet wagenwijd open, maar net uit het slot. Maar fantasie of niet, mijn deur blijft nu netjes dicht. (Gelijk de driehoek-spieker van een b1 gemonteerd.)
 

ommie b2

Heer van Stand
Nou, zo ver rij ik nou ook weer niet aan de verkeerde kant van de weg

Uhmmm smal straatje of parkeren langs de stoep? Beetje het idee van niet kijken bij uitstappen.... boink... en daarbij, met een omega mag je van mij best breeduit rijden hoor....

(mompelt iets van altijd het laatste woord hebben en trekt zich weer terug) Mea culpa

Toedels Yvonne
 
Bovenaan