Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

deurgreep-handvat (buitenkant) bestuurder werkt niet

Weet iemand een oplossing voor volgende probleem.
De deurgreep-handvat (buitenkant) bestuurder werkt niet. Met de deurgreep kan ik het portier niet openen, deurgreep springt/veert niet terug maar blijft "uitstaan.
De centrale deurvergrendeling functioneert normaal. Ik moet via passagierskant de bestuurderskant de deur openen en zorgen dat die niet dicht valt en dan aan bestuurderkant "normaal"instappen.
Van binnen na een rit is de deur gewoon te openen. Ik vermoed zelf dat er een veer of iets dergelijk niet meer werkt waarmee de deurgreep opent/sluit .

Wie weet wat het probleem is en hoe ik dit zelf kan oplossen. foto's/ tekeningen of dergelijke zijn meer dan welkom
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voelt de greep ook 'los' aan, alsof er niets aan vast zit?

In dat geval is het metalen pootje van het slotmechanisme af. Deurbekleding loshalen, folie dat erachter zit in de linker bovenhoek voorzichtig loshalen en eventueel het deurslot in de zijkant van je deur loshalen om wat bewegingsvrijheid te hebben.


Introduceer jezelf nog even in het Wie ik ben forumdeel s.v.p.
 
He Buster

Nee deurgreep voelt niet los aan. Als ik het handvat vast pakt om de deurgreep naar mij toe trek komt die wel los en blijft dan uit staan gaat niet terug en de deur krijg ik dan niet open. Ik kan de deurgreep wel weer terugduwen maar de deur gaat niet open?
 

tonboy

Verbannen
helpen deze foto's ?
t6pj7a.jpg

x3s64k.jpg

Je zou denken dat de veer linksonder gebroken is...
Aan de andere kant, dan zou de deur wel moeten openen.
Vanaf die rode lip (rechts) gaat een stang naar beneden, richting slot.
Veel kan hier niet fout gaan.
 
Bedankt voor de foto's. Ik ga er zaterdag mee aan de gang, ik vermoed zelf ook dat het een veer o.i.d. is.
Zal denk ik slijtage zijn, mijn Omega stw 2.6/V6 bj. 2001 heeft namelijk al 240.000 km achter zijn kiezen
 
Vandaag deurpaneel losgehaald. Wat bleek 1 van de 2 steuntjes die aan de deurklink vast zitten en aan het witte kunststof binnenin die ervoor zorgt dat je deur kan openen was gebroken. Zal wel te maken hebben met mijn km.stand 240.000 dan kun je dit soort dingetjes verwachten denk ik.
Voorlopig laat ik het zo en via de passagierskant van binnen de deur openen. Uitstappen is namelijk geen probleem deur is dan gewoon te openen

In elk geval voor jullie support!
 

Andrew

600.000
Tja, ik weet het niet hoor, maar dit vind ik wel een erg simpele oplossing 7(8)7 7(8)7
Volgens mij kan zo'n onderdeeltje je toch niet de kop kosten? En anders heeft waarschijnlijk Berry het zo liggen.

opelrijdersinds1998 zei:
Zal wel te maken hebben met mijn km.stand 240.000 dan kun je dit soort dingetjes verwachten denk ik.

Nou, dat denk ik niet. Ik heb RUIM het dubbele op de tellerklok staan en van dit probleem echt geen last.

Andrew
 
Ligt er ook aan of je 500km per dag rijd en 4 keer in/uitstapt of 200km en 20 keer in/uitstapt in die 240.000km. En inderdaad, voor een paar centen laat je er 1 opsturen door Berry en hoef je geen halsbrekende toeren uit te halen om in te stappen.
Wel gaaf trouwens, Jukes of Hazzard style instappen door het raampje :-D.

Gr. Paul
 

richard66

500.000+
IJsblok zei:
Ligt er ook aan of je 500km per dag rijd en 4 keer in/uitstapt of 200km en 20 keer in/uitstapt in die 240.000km. En inderdaad, voor een paar centen laat je er 1 opsturen door Berry en hoef je geen halsbrekende toeren uit te halen om in te stappen.
Wel gaaf trouwens, Jukes of Hazzard style instappen door het raampje :-D.

Gr. Paul

Ja maar dan wel de deuren vastlassen en raam er uit aan beide kanten O-) heb je toch weer iets wat andere niet hebben :+

Gr Richard. :b
 
Ik weet niet wanneer je Omega naar de keuring moet, maar de deuren moeten volgens mij van buitenuit te openen zijn
 
servil zei:
Ik weet niet wanneer je Omega naar de keuring moet, maar de deuren moeten volgens mij van buitenuit te openen zijn
en dat niet alleen.maar wat als je betrokken raakt bij een ongeluk? en de hulp diensten kunnen je deur niet openen?
 

richard66

500.000+
omegast zei:
servil zei:
Ik weet niet wanneer je Omega naar de keuring moet, maar de deuren moeten volgens mij van buitenuit te openen zijn
en dat niet alleen.maar wat als je betrokken raakt bij een ongeluk? en de hulp diensten kunnen je deur niet openen?

Dan komen ze met de grote blikopener en dan gaat gewoon het dakje er af :+

Gr Richard. :b
 
richard66 zei:
omegast zei:
servil zei:
Ik weet niet wanneer je Omega naar de keuring moet, maar de deuren moeten volgens mij van buitenuit te openen zijn
en dat niet alleen.maar wat als je betrokken raakt bij een ongeluk? en de hulp diensten kunnen je deur niet openen?

Dan komen ze met de grote blikopener en dan gaat gewoon het dakje er af :+

Gr Richard. :b

laten we het niet over de hulpdiensten hebben maar gewoon omstanders die je er uit willen halen bv als je in het water beland.
Ik moet er niet aan denken, ik hou ook niet van de moderne auto's die tegenwoordig met zo'n overval beveiliging werken, ga je rijden sluiten je deuren automatisch
 
Auto van een collega (Opel Corsa) staat al 3 jaar stil. Heeft ook z'n handgrepen dicht laten lassen en alles glad laten maken. Maar komt niet door de APK daardoor. Deuren moeten van buiten te openen zijn, dus zonder afstandsbediening. Erg zonde, de planten groeien er omheen.
FD8F0ED5-1D23-4E9A-BC39-700744A82F8D_zpsqkzyub1b.jpg

48575C3A-8DC5-4CA2-94C2-72C2848D483A_zps23fu380l.jpg

82D8AB71-8C9D-4FB6-9162-28240D739BF5_zpsksui4udm.jpg


Gr. Paul
 

richard66

500.000+
Zo te zien duurt het niet lang meer en kan je de deur weer open de natuur doet zijn werk , plamuur laad al los .

Tja en toch heb ik al meer van dat soort deuren gezien waar geen deur klikken in zitten

Ik ken er zelfs een met een Amerikaan die heeft ook geen deur klikken en ook op afstand bedingen . :Y

Gr Richard. :b
 
IJsblok zei:
Auto van een collega (Opel Corsa) staat al 3 jaar stil. Heeft ook z'n handgrepen dicht laten lassen en alles glad laten maken. Maar komt niet door de APK daardoor. Deuren moeten van buiten te openen zijn, dus zonder afstandsbediening. Erg zonde, de planten groeien er omheen.

zoek je op de sloop ff 2 deuren, hang je er in laat de auto keuren en hang je de originele deuren er weer in.


Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Gewoon bij Berry een andere handgreep halen en klaar. Tof trouwens dat deze meneer zich netjes heeft voorgesteld... 8)7
 
Bovenaan