Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Deurpaneel achter laat enigzins los?

Ik moet eerlijk bekennen ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken. maar hebben andere mensen dat ook dat je deurpanelen ( achter) enigzins open gaan staan?

Is dat de leeftijd ? Warmte ? , iets afgebroken ?

is het te verhelpen? ( miss moeten ze er binnenkort wel een x af i.v.m de roest )
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ja, de kunststof strip bovenaan die het paneel tegen de deur moet klemmen is voorzien van een lijmlaag. Die gaat met de jaren loslaten. Even met een goede kit vastzetten en je hebt weer mooi aansluitende deurpanelen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kit die strip vast op het deurpaneel, daarna kun je hem de volgende keer simpel weer eraf lichten.
 

Andrew

600.000
B-Buster zei:
Je kit die strip vast op het deurpaneel, daarna kun je hem de volgende keer simpel weer eraf lichten.

Nou, dat "simpel weer eraf lichten" is wat aan de optimistische kant, hoor. De metalen klipjes waarmee die kunststof strip vastgezet wordt aan de metalen deurdelen, zitten verdraaid strak en je kunt er lastig bij om ze een handje te helpen met loslaten. Ik trok recent bij demontage van het linker achter deurpaneel de nog goed vastzittende strip voor meer dan de helft los 7(8)7

Andrew
 
Volgens mij heeft Joep hier laatst een mooie how-to van gemaakt, hij had er schroefjes bij in gezet voor de stevigheid.

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
Klopt, heb het even teruggezocht. Zie hier: De B1 deurpanelen klaargemaakt voor montage. De zwarte strips breken of scheuren vaak snel af. En ook bij mijn deurpanelen was dat het geval, daarom heb ik ze eerst op hun positie gelijmd en na een nachtje drogen met korte schroefjes nog eens extra vastgezet.

2d7ujir.jpg


2cyqlbd.jpg


Allemaal geen hoge wiskunde maar wel met blijvend resultaat. ;)

Wie weet kun je hier wat mee, bij mij zit het nog zo vast als een huis.
 
oke Perfect, Ga maar eens proberen.

Ik knutselde vroeger halve auto's in en uit elkaar. dus ik denk dat het wel zal lukken.

Mvg
Richard
 
Bovenaan