Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

deurpaneel rechts

omdat het deurpaneel rechts bovenin los zit heb ik deze losgemaakt .omdat de plasticstrip gescheurd is , die zorgt dat het paneel boven bij het raam vast zit, wil ik deze lijmen.Is er iemand die hier ervaring mee heeft ? is lijmen een optie, of is vervangen beter ?

gr pim
 

renepaul

Donateur 2024
Ik heb ze terug gelijmd, en op de juiste plekken een klein KORT parkertje gezet.
Wel een gaatje boren in het kunststof.
 

Joep

Verbannen
Ik heb eventueel nog wel een raamlikker liggen, het rubber waar de ijzeren klipjes aan vastzitten waar je deurpaneel in hangt dus. Pm maar even bij interesse.

Ik denk namelijk dat je zo'n ijzer clipje mist rechtsbovenin, was bij mij ook het geval en na de interieurombouw gelijk hersteld. Ook die clipjes heb ik nog liggen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik heb jaren geleden een combinatie gedaan van lijmen van de plastic strip op het paneel, met daarover nog een versteviging met polyester.
Ik vind het raakoppervlak van de plastic strip wat klein vergeleken met de kracht bij het losmaken...
 
na demontage bleek de plastic strip bovenaan gescheurd.ga binnenekort het geheel proberen te lijmen i.c.m.evt een klein parkertje.polyester is ook een goed idee . allen dank!!

gr pim
 
Woensdag heb ik ook mijn deurpanelen eraf gehaald omdat ik ook lat had van de rammelende deurpinnen.
Bij mij waren natuurlijk ook de plastic strippen voor de helft los.
Deze heb ik gelijmd en de deurpanelen weer terug gemonteerd.
Gisteren heb ik weer de deurpanelen gedemonteerd omdat de bisonkit niet gehouden had.
Alles goed schoon gemaakt en nu met 2 componenten epoxy lijm van pattex gelijmd en tevens een klein parkertje erin gezet en natuurlijk niet te vergeten een ijzer clipje bij geplaatst ( die had ik nog liggen van Joep _/-\o_ ) en nu zit het weer zoals het hoort en geen rammelende pinnen meer :) .
 

Vega

Medewerker
Administrator
Willem70 zei:
en natuurlijk niet te vergeten een ijzer clipje bij geplaatst ( die had ik nog liggen van Joep _/-\o_ ) en nu zit het weer zoals het hoort en geen rammelende pinnen meer :) .

Wat voor ijzer clipje?
 
540 zei:
na demontage bleek de plastic strip bovenaan gescheurd.ga binnenekort het geheel proberen te lijmen i.c.m.evt een klein parkertje.polyester is ook een goed idee . allen dank!!

gr pim

Ik heb vandaag mijn deurpaneel eraf gehaald en de strip (die half los zat) met epoxylijm (Bison, 2 componenten) weer vastgelijmd en met 4 parkertjes vastgeschroefd (eerst voorboren in het plastic om scheuren te voorkomen). Het paneel zit nu weer perfect vast!
 
Bovenaan