Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

deurstrips.

Ik ben al een uur aan het zoeken maar kan het niet vinden.

Hoe krijg je nu het beste de deurstrips eraf incl de metalen onderstrip.

Gr Jack
 

Vega

Medewerker
Administrator
Bij een B1 zitten ze geplakt en aan de uiteinden zitten ze met een klemmetje vast.
Je zal ze met een föhn warm moeten maken en dan voorzichtig losmaken, en kijk uit ze buigen erg gemakkelijk.
 

Joep

Verbannen
Ik wil die deurstrips (en de strips op de bumpers) in de kleur van de auto spuiten zonder ze eraf te halen, is dat een beetje te doen?

Alvast bedankt! :)
 

Joep

Verbannen
jack-omegax3.0xe zei:
Ja dat gaat proberen de afplaktape iets onder de strips is schuiven.

Gr jack

Moet ik de strips dan ook nog een beetje schuren? Of hecht het zo ook wel voldoende?

Thanks voor je snelle reactie btw! :)
 
Schuren heeft niet zo veel nut,hoog uit met een 3m schuurpad, ik zou ze wel goed ontvetten en voor behandelen met kunststofprimer ( spuitbus) voor een goede hechting.

Als het een metallic lak is dan afwerken met blanke lak,strips ruim afplakken i.v.m. spuitnevel.

gr Hugo
 

Joep

Verbannen
hugo46 zei:
Schuren heeft niet zo veel nut,hoog uit met een 3m schuurpad, ik zou ze wel goed ontvetten en voor behandelen met kunststofprimer ( spuitbus) voor een goede hechting.

Als het een metallic lak is dan afwerken met blanke lak,strips ruim afplakken i.v.m. spuitnevel.

gr Hugo
Ook voor jou zeg ik, hartelijk dank! :)
 

renepaul

Donateur 2024
die dingen zijn bij mij ook een doorn in mijn oog, de vorige eigenaar heeft de achterdeuren aardig verknalt.
het beginstukje is dus ook gewoon weg, maar ik zie er zo tegen op om dat te vervangen.
Ben er een keertje aan begonnen, maar kreeg er geen beweging in.
 
renepaul zei:
die dingen zijn bij mij ook een doorn in mijn oog, de vorige eigenaar heeft de achterdeuren aardig verknalt.
het beginstukje is dus ook gewoon weg, maar ik zie er zo tegen op om dat te vervangen.
Ben er een keertje aan begonnen, maar kreeg er geen beweging in.
Dat het beginstuk van de strip weg is op de achterdeuren komt wel vaker voor.Ik heb het bij mn oude sedan ook gehad ,deed je de achterdeur open dan kwam de srtip tegen de voordeur aan.Als je dan door duwt dan buig de strip om.Weet eigenlijk niet de oorzaak hier van hoe dit kan gebeuren(denk dat de strip iets verschoven is)Heb wel meer omega,s gezien dan snijden ze er een klein stukje vanaf.
 

Joep

Verbannen
Komt denk ik mede doordat de lijm eronder is uitgedroogd, en dus los begint te laten. Erg irritant is het wel, gelukkig heb ik er nog geen last van!:P
 
Je moet ze van onderaf los steken, met een plamuur mes, als je je eigen deur niet wilt beschadigen doe dat dan i.p.v. een plamuurmes met kunstof spie !

Dit werkt al je het met een beetje beleid doet, super !! je kan ze dan vervolgens open klappen van onderaf en dan iets naar je toe trekken, doe dit aub NIET als ze er nog op zitten ! want dan maak je ze krom en zijn ze onbruikbaar..
 
renepaul zei:
die dingen zijn bij mij ook een doorn in mijn oog, de vorige eigenaar heeft de achterdeuren aardig verknalt.
het beginstukje is dus ook gewoon weg, maar ik zie er zo tegen op om dat te vervangen.
Ben er een keertje aan begonnen, maar kreeg er geen beweging in.
Ik heb exact hetzelfde dus.. zit er al een paar dagen naar te kijken en erger me er dood aan :(

2011102305.jpg
 

Joep

Verbannen
Misschien een idee om een exemplaar van de sloop te halen? Er liggen genoeg Omega's op de sloop, dus netjes 1 van een sloop-Omega afhalen moet geen probleem zijn toch? Gelukkig zijn ze bij mij wel in orde, alleen de chromen sierstrips zijn aan de achterkant gebogen, die moet ik dus ook van een sloop-Omega afschroeven...:P
 
Deze sierstrip kun je toch ook gewoon bij de VOD bestellen? Die kan je ook vertellen hoe hij vast zit. Bij mij is deze ook al eens vervangen toen de rechter achter portier is overgespoten.
Mvg, Jan Wieger,
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat kan, maar die zijn niet goedkoop.
Ze zitten geplakt over de gehele lengte en aan de uiteinden zitten ze met een clip vast.
 
Bovenaan