Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Deurvergrendeling bestuurdersportier gaat zwaar

Mijn OMEGA-B; Y2.6SE van 2001 heeft een probleem met het afsluiten van de deur van de bestuurder. Het mechanisme voor deze deur werkt alleen nog met de sleutel en loopt zwaar (kost behoorlijk kracht). Met gebruik van de centrale deurvergrendeling gaat deze deur niet meer op slot. Alle andere portieren gaan wel soepel open en dicht met de centrale deurvergrendeling. Hoe kan ik dit probleem oplossen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
CV motor defect. Zet hem niet meer op de Safe Lock (2e keer op slot drukken op je sleutel) tot je de CV motor vervangen hebt.

Vervangend motortje regelen, deurpaneel demonteren, isolatiefolie deels loshalen en je kunt erbij.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Wie kan mij zo'n CV motortje leveren? Is er een instructie hoe het deurpaneel te demonteren? Ik kan me herinneren met mijn eerst Opel Ascona dat dat nogal een gedoe was.
 
Heb deurpaneel proberen los te krijgen. Klemt in het midden bovenkant bij raam. Zie verder geen schroeven zitten. Moet het raam open of dicht? Is het een kwestie van (brute) kracht? Heb foto's gemaakt maar weet niet hoe ik deze hier moet toevoegen?
 
Dicht, en dan met platte schroevendraaier tussen bekleding en deur naar beneden duwen. Is een U-strip die aan een kant vast zit met klemmetjes.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Liever van onderaf met een kunststof spie o.i.d. het paneel uit de klemmen drukken. Kan flink vastzitten, zeker als deze nog niet eerder los is geweest.
 
Bedankt, heb deurpaneel nu los, een beetje brute kracht helpt. Nu het CV motortje verwijderen. Is al donker buiten. Kan niet meer goed zien. Kan het motortje vanuit alleen de binnenkant eruit of moet ik aan het deurslot ook nog zaken losmaken?
 
Het is makkelijker te verwijderen als je die drie dikke torx boutjes losmaakt op de kopse kant van de deur.
 
Motortje van Berry gemonteerd. Geduldwerk met die stangetjes. Heb uiteindelijk ook de handgreep buiten losgemaakt zodat ik de twee stangetjes aan die kant kon vastmaken (een van de twee was losgegaan en viel op de bodem van de deur. Heb mijn vrouw moeten vragen het eruit te vissen, zelf reikte ik niet tot de bodem). Werkt weer. Bedankt voor jullie hulp!!
 
Bovenaan