Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dimmende binnespiegel aansluiten

Andrew

600.000
Ik heb afgelopen winter ook een zelfdimmende spiegel geplaatst, een B1 exemplaar met de B1 contra-stekker er nog bij. De aanwezige 4-aderige contra-stekker paste niet op die spiegel, dus omgesoldeerd. Ik heb daar toen wel een foto van gemaakt, maar die is wat onduidelijk qua draadkleuren (het was donker), maar misschien heeft iemand er toch wat aan. Zoals al vermeld zijn de niet gebruikte draden aan de contra-stekker van de memory maar zo luxe is mijn Omi niet.

ed3cm.jpg


Andrew
 
Vandaag weer een poging gewaagd om de stekker tevinden tussen het dakhemel,maar weer niet gevonden :( .Ik ben er maar mee gestopt om geen schade temaken 7(8)7 7(8)7 .Ik moet binnenkort toch maar die koffie gaan drinken bij Vega O-) anders kom die dimmende spiegel er nooit in denk ik.Kan vanalles vinden behalve de goeie stekker.
 

Joep

Verbannen
Dat probleem heb ik ook! Alles ligt er behalve die stomme binnenspiegel aansluiting haha! Misschien samen maar eens richting Vega cruisen? ;)
 
Ik zou onmiddelijk terug willen wisselen met een gewone spiegel,mijn dimmende spiegel doet het soms maar de helft van de tijd ! :(
Tevens zou ik willen vragen wat voor functie het oranje lampje hééft onder de spiegel dat schijnt meer op m'n versnellingspook en is soms hinderlijk als je bv. in Duitsland rond tourt daar is immers geen straat verlichting?
 
Max zei:
Ik zou onmiddelijk terug willen wisselen met een gewone spiegel,mijn dimmende spiegel doet het soms maar de helft van de tijd ! :(
Tevens zou ik willen vragen wat voor functie het oranje lampje hééft onder de spiegel dat schijnt meer op m'n versnellingspook en is soms hinderlijk als je bv. in Duitsland rond tourt daar is immers geen straat verlichting?

Volgens mij is die daar voor bedoeld !

Gr Hugo
 

Vega

Medewerker
Administrator
Boes zei:
Ik moet binnenkort toch maar die koffie gaan drinken bij Vega O-) anders kom die dimmende spiegel er nooit in denk ik. Kan van alles vinden behalve de goeie stekker.

Joep zei:
Dat probleem heb ik ook! Alles ligt er behalve die stomme binnenspiegel aansluiting haha! Misschien samen maar eens richting Vega cruisen? ;)

Hmm, :w

Max zei:
Ik zou onmiddelijk terug willen wisselen met een gewone spiegel,mijn dimmende spiegel doet het soms maar de helft van de tijd ! :(

Wat doet die niet of wel?

Tevens zou ik willen vragen wat voor functie het oranje lampje hééft onder de spiegel dat schijnt meer op m'n versnellingspook

Als contourverlichting zodat je een beetje lichtval hebt op de middentunnel, gaat aan als het donker is buiten.
 

renepaul

Donateur 2024
Ik weet niet of het bij jou de oplossing is, maar ik had ook een soortgelijkprobleem en heb toen de spiegel iets naar de voorruit gedraaid zodat de sensor aan de achterzijde meer licht vangt.

Ik had nml dat hij niet altijd helder was als het licht was buiten.
 
Vega hij moet er liggen zeg je, maar ik heb echt gezocht en gevoeld.Of ik heb tekorte vingers of hij lig echt verstopt _O- .Ik ben even gestopt met zoeken anders weet ik het wel,als iets niet lkt heb ik nogal een kort lontje _O- _O- .Maar ik ga aanstaand weekend nog 1 keer kijken. wat ik wel kan voelen is 2 stukken schijm misschien lig ti daar achter.Hou jullie op de hoogte.
Gr Henk.
 
Even een vraag tussendoor. Wat kan er aan de hand zijn als de spiegel gedimd blijft? Dus ook overdag. Collega van mij met z'n Omega heeft hier last van. Is een executive dus origineel.

Gr. Paul
 

renepaul

Donateur 2024
IJsblok zei:
Even een vraag tussendoor. Wat kan er aan de hand zijn als de spiegel gedimd blijft? Dus ook overdag. Collega van mij met z'n Omega heeft hier last van. Is een executive dus origineel.

Gr. Paul


Ik weet niet of het bij jou de oplossing is, maar ik had ook een soortgelijkprobleem en heb toen de spiegel iets naar de voorruit gedraaid zodat de sensor aan de achterzijde meer licht vangt.

Ik had nml dat hij niet altijd helder was als het licht was buiten.
 
Gisteren weer aan het zoeken geweest naar de kabel tussen het hemel.Maar weer niks gevonden :( .
Ik ben er maar vlug mee gestop voordat ik een stanleymes in het hemel zet om tekijken waar die kabel wel ligt _O- .
Spiegel gaat voorlopig een tijdje op de plank.
 

renepaul

Donateur 2024
Boes zei:
Gisteren weer aan het zoeken geweest naar de kabel tussen het hemel.Maar weer niks gevonden :( .
Ik ben er maar vlug mee gestop voordat ik een stanleymes in het hemel zet om tekijken waar die kabel wel ligt _O- .
Spiegel gaat voorlopig een tijdje op de plank.


Kan je niet eens kijken in de deurstijl of hij daar omhoog komt? (denk de bestuurderskant)
 

Joep

Verbannen
Daar ligt ie ook niet, René, bij mij athans niet. Hij ligt denk ik toch niet voorbereid.. :(
 

yoyo

The UK brothers
Zit hij niet gewoon aan de kabelboom getaped zoals Peter als vertelde.
(terug geslagen en aan de bestaande boom geplakt, zie je bijna niet maar je kan de verdikking wel voelen)
 
yoyo zei:
Zit hij niet gewoon aan de kabelboom getaped zoals Peter als vertelde.
(terug geslagen en aan de bestaande boom geplakt, zie je bijna niet maar je kan de verdikking wel voelen)

Aart, ik was vanmorgen even bij het Motorhuis en ik begreep van een monteur dat bij de meeste basis uitvoeringen o.a.( Comfort en Business edition ) in het kader van bezuiniging en omdat de Omega na 2002 zijn laatste jaar inging dat er bij deze modellen veel achterwege is gelaten, denk aan de voorbereiding van mistlampen, koplampsproeiers en dergelijke, vanaf de elegance schijnt alles er nog wel te liggen.

grHuug
 

Joep

Verbannen
Van de koplampsproeiers kan ik wel in komen ja! Mijn Business is van 2002 en die sproeiers lagen ook niet voorbereid. Ze werken intussen wel met zelfgemaakte kabelbomen maar vervelend is het wel! Ook mijn zonnerollo ligt niet voorbereid dus daar moet ik ook nog een keer een kabelboom voor trekken.
 
Bovenaan