Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dimmende binnespiegel aansluiten

Boes zei:
Gisteren weer aan het zoeken geweest naar de kabel tussen het hemel.Maar weer niks gevonden :( .
Ik ben er maar vlug mee gestop voordat ik een stanleymes in het hemel zet om tekijken waar die kabel wel ligt _O- .
Spiegel gaat voorlopig een tijdje op de plank.
Zit me toch niet lekker dat ik die kabel niet kan vinden.Ik zag op de foto`s van Vega dat hij met zijn memory stoelen/spiegel bezig is geweest en hij een kabel langs de A stijl heeft gelegd.Nu is mijn vraag als ik kijk bij de A stijl of dat de kabel daar ligt dan moet deze ook ergens tussen het hemel liggen.Nu is eigenlijk mijn vraag : hoe krijg ik die kap/cover los die op de A stijl zit?
Gr Henk.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Henk,

Waarschijnlijk is het zo wat Joep ook al geopperd dat het er misschien niet in zit, ik ging ervan uit dat dit een soort van standaard optie is maar waarschijnlijk is dat toch niet het geval.
Ze hebben de laatste "gewone" modellen vrij kaal opgeleverd en de luxere met full option.

Om bij de A stijl te komen moet je de handgreep verwijderen en dan VOORZICHTIG de trim lostrekken, je begint bij de handgreep en werk dan beide kanten op, bij het dashboard zit die er gewoon tussen geschoven.
Anders :k
 
Gisteren bezig geweest met het plaatsen van de dimmende binnenspiegel die ik van Joep gekocht heb.
Nu kon ook ik de goeie stekker niet vinden in mijn hemel.
Na even meten kwam ik erachter dat de stekker er wel degelijk ligt maar dat de stekker anders is.
Dus ben nog even verder gaan zoeken op het internet en dit klopt.
Dit zou kunnen verklaren waarom Joep de juiste stekker ook niet kon vinden in zijn B2.
Bij een B2 zit er een platte rechthoekige stekker en bij een B1 een vierkante.
In de spiegel die ik heb zit een vierkante stekker dus waarschijnlijk komt deze spiegel uit een B1.
Nu is hij wel aan te sluiten door de draden te solderen maar ik wil niet de originele stekker van de kabelboom in de Omega knippen dus ga ik op zoek naar een andere spiegel.
Volgens mij zijn de spiegels uit een Vectra c en een Signum hetzelfde als die van een B2.
 
Willem70 zei:
Gisteren bezig geweest met het plaatsen van de dimmende binnenspiegel die ik van Joep gekocht heb.
Nu kon ook ik de goeie stekker niet vinden in mijn hemel.
Na even meten kwam ik erachter dat de stekker er wel degelijk ligt maar dat de stekker anders is.
Dus ben nog even verder gaan zoeken op het internet en dit klopt.
Dit zou kunnen verklaren waarom Joep de juiste stekker ook niet kon vinden in zijn B2.
Bij een B2 zit er een platte rechthoekige stekker en bij een B1 een vierkante.
In de spiegel die ik heb zit een vierkante stekker dus waarschijnlijk komt deze spiegel uit een B1.
Nu is hij wel aan te sluiten door de draden te solderen maar ik wil niet de originele stekker van de kabelboom in de Omega knippen dus ga ik op zoek naar een andere spiegel.
Volgens mij zijn de spiegels uit een Vectra c en een Signum hetzelfde als die van een B2.
Heb je Berry al gevraagd die heeft er vast wel een liggen
 

Joep

Verbannen
De spiegel die je hebt overgenomen van mij kwam toch echt uit een B2 2.6... :$ De snoer met stekker die er aan zat was een grote vierkante toen ik 'm losklikte. Die platte stekker onder mijn hemel heeft ook lang niet zo veel snoeren als het aantal op de binnenspiegel. Weet je zeker dat dus die platte stekker voor een binnenspiegel is?
 
Joep zei:
De spiegel die je hebt overgenomen van mij kwam toch echt uit een B2 2.6... :$ De snoer met stekker die er aan zat was een grote vierkante toen ik 'm losklikte. Die platte stekker onder mijn hemel heeft ook lang niet zo veel snoeren als het aantal op de binnenspiegel. Weet je zeker dat dus die platte stekker voor een binnenspiegel is?


Hééft die grote vierkante platte stekker nog andere functies?
 
Joep zei:
De spiegel die je hebt overgenomen van mij kwam toch echt uit een B2 2.6... :$ De snoer met stekker die er aan zat was een grote vierkante toen ik 'm losklikte. Die platte stekker onder mijn hemel heeft ook lang niet zo veel snoeren als het aantal op de binnenspiegel. Weet je zeker dat dus die platte stekker voor een binnenspiegel is?
Ja ik heb de draden in de stekker gemeten en alles wat je nodig hebt zit erin.
Ik twijfel niet aan jou hoor Joep als jij zegt dat je hem uit een B2 gehaald heb geloof ik dat. Misschien zijn er meerdere typen spiegels geweest maar daar heb ik nog niet naar gekeken :)
 
Ik heb net even op EPC zitten kijken en er zijn voor de B2 4 verschillende spiegels.
De spiegel die ik van Joep gekocht komt waarschijnlijk uit een B2 met stoelen met een geheugen functie.
Daarom zit er die vierkante stekker aan denk ik.
Omdat mijn B2 standaard geen stoelen met geheugen functie heeft moet ik de spiegel hebben waar deze aansluiting
niet op zit dus waarschijnlijk de platte stekker.
Zoals ik al eerder schreef is deze spiegel ook geleverd in een Vectra c.
 
Willem70 zei:
Ik heb net even op EPC zitten kijken en er zijn voor de B2 4 verschillende spiegels.
De spiegel die ik van Joep gekocht komt waarschijnlijk uit een B2 met stoelen met een geheugen functie.
Daarom zit er die vierkante stekker aan denk ik.
Omdat mijn B2 standaard geen stoelen met geheugen functie heeft moet ik de spiegel hebben waar deze aansluiting
niet op zit dus waarschijnlijk de platte stekker.
Zoals ik al eerder schreef is deze spiegel ook geleverd in een Vectra c.

Maar dat zou betekenen dat je een gemotoriseerde spiegel hebt.
Dat kun je dan wel zien, want die zijn een stuk dikker dan de ''normale'' dimmende binnenspiegel.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er zijn er wel meer dan 4

Je hebt de gewone.

Je hebt de B1 elektrochromatische spiegel met en zonder memory.

Je hebt de B2 elektrochromatische spiegel met en zonder memory en met en zonder ambiance verlichting.
Je hebt de B2 elektrochromatische spiegel met en zonder memory en met en zonder ambiance verlichting met en zonder garagedeur opener.
Je hebt de B2 elektrochromatische spiegel met en zonder memory geschikt voor regensensor en met en zonder ambiance verlichting en met en zonder garagedeur opener.

Als je een vierkante plug hebt dan heb je een B1 spiegel een B2 spiegel heeft een rechthoekige plug.
 
Gisteren een spiegel uit Duitsland binnen gekregen en vandaag even gemonteerd plug en play.
Alleen nog even het afdekkapje bestellen bij de vod.
 
Bovenaan