Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Distributie riem vervangen B1

Om zeker te zijn zou ik mijn distributieriem willen laten vervangen, omdat ik de historie van de wagen niet.

Maar nu vraag ik mij af moet ik gelijk ook de waterpomp laten vervangen? Heeft er iemand een indicatie van het aantal werkuren voor het uitvoeren van dit werk.

Het gaat om een omega B 1997 2.0i 1.6 V. X20XEV

Mackol
 
R

Ralph

Gast
binnen 1,5 uur met waterpomp en koelvloeistof, lei en spanrollen.
dealer rekent 3 uur.
 
Tonboy,

spullen zijn besteld en worden volgende week geplaatst door mijn garage waar ik al 20 jaar kom.

Ik weet niet waar Ralph zich bevind ik zelf kom uit Wuustwezel (B) en denk dat de afstand zowiezo te groot is.

Bedankt voor de link.
 

tonboy

Verbannen
komt wel vaker voor bij ATP dat er een vreemde afbeelding bij staat.
De door mij aangegeven set (CT870WP2) is inclusief waterpomp, de tweede (CT870K1) is identiek, echter zonder waterpomp
 
Zo gisteren distributieriem, waterpomp en rollen vervangen.
Vorige eigenaar had op 20.000 km (2013) riem al laten vervangen bij Opel garage, groot was dan ook onze verbazing dat deze er zomaar eventjes 3 tanden verkeerd op stond en dat de spanningsrol verkeerd gemonteerd was.
Ben blij dat ik het vervangen van de riem gedaan heb, deze had niet veel meer nodig om te knappen.Ook al was het volgens de vorige eigenaar en de bij zittende factuur niet nodig geweest stond er eigenlijk nog maar 23.000 km op.

Nu ben ik er zeker van dat alles staat zoals het moet en kan ik met een gerust hart de baan op, motor reageert nu ook veel krachtiger en is veel sneller. Alle paarden zijn van stal te halen nu.
Hop naar de 100.000 km nu, ju.
 
Bovenaan