Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Distributie vervangen drama?

Ik heb mijn distributie laten vervangen.. Wat een drama.. kleppendekselpakking scheen ook in ene lek te zijn.. waterpomppoelie ofzo was kapot gedraaid (zat nog met 2 bouten vast.. de oude riem stond niet goed op tijd.. Opel dealer heeft er een lekker rommeltje van gemaakt de vorige keer blijkbaar.. t schijnt (zei m,n gargage) dat die opel v6 blokken echt een drama zijn als het om dit soort dingen gaat.. riemen en pakkingen.. lekage's enzo.. alles is goed nu.. na een paar honderd eurie.. maar conclusie van de monteur was: koop een BMW 530.. :S ik had dit echt niet verwacht voor zo,n relatief jonge auto.. heeft iemand van jullie ook zo,n soort ervaring gehad ofiets?
 

Xedrah

Donateur 2024
Lekken doen ze snel, je kunt bijna nergens gemakkelijk bij en het afstellen komt redelijk nauwkeurig.
De V6'en van Opel zijn zeker niet slecht, maar het zijn geen BMW motoren natuurlijk.

Maar om je nu een twee keer zo dure auto aan te praten vind ik onzin. Het prijsverschil is zo groot tussen een vergelijkbare BMW en Opel dat een extra reparatie in het niet valt.
 
Toen ik de Omega van mijn vader overnam is door de VOD de distributieriem vervangen en daarbij meteen ook een iets lekkende rechter klepdekselpakking. Daarna geen enkel probleem meer gehad wat betreft distributie of olielekkage. Wel weer andere dingen maar alles is oplosbaar. Als je dan kijkt wat het heeft gekost dan was dat zeker niet niks maar voor dat geld rij ik wel redelijk goedkoop maar zeer comfortabel in een super de luxe auto. Dus zo gek is zo'n Omega nog niet. Althans dat vind ik. Voor dat geld rij ik zeker niet in een vergelijkbare BMW of iets dergelijks (als ik dat al zou willen ;) ).

Groet,

Walter
 
Aan een BMW kunnen ook dingen kapot hoor!!

Ik heb een collega met een BMW 320ci, en die hoor ik heel vaak klagen over hoge
onderhoudskosten en een hele dure dealer.
 
martijn_maja zei:
dat heb je met een blijf maar werken auto lol.


7(8)7 daarom hebben ze het ook Bij Mercedes Weggegooid...




Mja das flauw, BMW's zijn ook super mooie auto's ! maar ook daar gaan er dingen stuk.. ieder merk heeft wel wat.




Groetss,
Sjors
 
Sjors-V6 zei:
martijn_maja zei:
dat heb je met een blijf maar werken auto lol.


7(8)7 daarom hebben ze het ook Bij Mercedes Weggegooid...




Mja das flauw, BMW's zijn ook super mooie auto's ! maar ook daar gaan er dingen stuk.. ieder merk heeft wel wat.




Groetss,
Sjors


sjors daar heb je gelijk in, ieder merk heeft zijn + en - punten. alleen vind ik wel dat mensen die bv rijden in een bmw of mercedes net doen of hun de beste auto hebben, en dat laten ze goed merken :r
 
martijn_maja zei:
Sjors-V6 zei:
martijn_maja zei:
dat heb je met een blijf maar werken auto lol.


7(8)7 daarom hebben ze het ook Bij Mercedes Weggegooid...




Mja das flauw, BMW's zijn ook super mooie auto's ! maar ook daar gaan er dingen stuk.. ieder merk heeft wel wat.




Groetss,
Sjors


sjors daar heb je gelijk in, ieder merk heeft zijn + en - punten. alleen vind ik wel dat mensen die bv rijden in een bmw of mercedes net doen of hun de beste auto hebben, en dat laten ze goed merken :r



Hé Martijn,

Mja klopt wel.. vaak is da zo.. iemand die overstapt op een Audi omdat i het gezeur met zijn Omega zat is, wil het wel eens zien of dat nou zo'n vooruitgang is ! ik rij ook al meer dan een jaar met mijn huidige MV6, en ze heeft mij nooit in de steek gelaten !


Groetjes,

Sjors
 
en nu kan men mischien zeggen dat een omega niet duur is kwa aanschaf, maar welke auto wel, auto's zijn door de crisis veel goedkoper geworden.en helaas moeten grote auto's het erg ontgelden hierdoor. maar kijk eens wat een mv6 kwa aanschaf kostte, dan kan de omega zich zeker meten met een merc audi bmw, enz. als je kijkt naar bv en 2ltr gl omega en pak daar de aanschaf prijs van, daar had je bij de andere merken minder auto voor dat geld.
je kunt natuurlijk gewoon pech hebben met een auto, maar vaak is aan de historie op te maken wat je kunt verwachten aan gebreken en betrouwbaarheid. zelfd met een nieuwe auto kun je dikke pech hebben. mijn vader kan hier een boek over schrijven, 1 auto 6 mnd gehad, 1motor en 3 bakken kapot gedraaid,1 stuurhuis gewisseld en een hele dikke storing. en na 6mnd heeft renault de auto omgeruild voor een nieuwe en geen problemen meer gehad, de probleem laguna is door renault na onderzoek vernietigd. de auto had geen drol gelopen, dus het kan altijd bij ieder merk gebeuren, want bij renault hebben ze toen het probleem ontdekt en zijn de motor en bak en stuurhuis aangepast bij de nieuwe laguna serie.
ik zeg ok altijd als je een auto koopt moet je deze ook kunnen betalen kwa onderhoud anders moet je hem laten staan en dat geld zeker voor de dikke ( zoals v6) auto's.

wij rijden nu onze 3e omega, en heb nu 1 keer grote problemen gehad, maar dat is gewoon botte pech, maar door opel nl heel netjes opgelosd. en omega's gebruikt gekocht en helemaal op gereden. dus een omega niet betrouwbaar no way. ik denk dat nitrofreak een dikke uitzondering is, maar ook daar lag een slechte onderhouds geschiedenis bij de vorige eigenaar als ik het goed heb onthouden.
 
ja dat klopt ik heb de auto puur op zicht en gehoor gekocht ,klonk toen allemaal goed
en dr zat idd geen ondehouds history bij,dus eigenlijk kan je wel zeggen
dikke bult eigen schuld ,maaja gebeurt me geen tweede keer meer:P
 
Het overkomt ons allemaal wel een keer, Kevin.
Die 'fijne man' die ons onze huidige Omi heeft verkocht, heeft de boel ook lekker getild.
Misschien heb je het verhaal bij de buren gelezen...
Kortom: eens flink uithuilen en vrolijk weer doorgaan :Y
 
ja nee natuurlijk is het verleden van een auto heel erg belangrijk.. hij zei ook het ook met een knipoog, van joh koop een BMW 5.. omdattie zelf BMW geil is.. maargoed.. tis nou opgelost.. en daar ben ik blij mee.. naja.. opgelost.. hij lekt nog steeds olie.. heel klein beetje.. mja hij zei dattie dan alle pakkingen moet vervangen omdat tegen te gaan :(
maar ik vind dat je een BMW 5, Audi A6 of Merc S klasse niet met een omega kan vergelijken.. tuurlijk heb t allemaal ook veel comfort en ruimte.. maar tis veel duurder en naar mijn mening toch een stuk degelijker in mekaar gezet.. met alle respect (i love my omega) als ik kijk naar een BMW 530 van dezelfde leeftijd als mijn omega.. dan zie je de verschillen wel.. logisch, want het is een duurdere auto.. waar je natuurlijk ook gewoon onderhoud en pakkingen en shit als dat aan heb.. maar ik heb een tijdje terug in een 530 uit 96 gereden.. jammer en vreemd genoeg, als ik eerlijk ben.. vond ik dat toch een stukje beter rijden als my ride.. de materialen zijn mooier.. stuurde nog lichter (zelfs met 19'').. roest niet.. geen portier van 100 kilo die een KLOENK maakt als je hem dicht gooit.. etc. het is allemaal gewoon net ff wat verfijnder en doordachter.. logisch want het is een andere prijsklasse auto dan een omega..

ik ben van mening dat als GM opel niet in handen had.. dat Opel ook een stuk duurder zou zijn.. net als andere duitse merken.. beetje net als VW ofzo..
 
ik heb dat eerst ook gehad.. (lang geleden) mijn eerste omega 2.0 uit 94.. dat was echt drama.. geen onderhoudsboekje etc.. wat een bodemloze put was dat.. maargoed tis vallen en weer opstaan.. 1 keer hard op je bek gaan financieel leer je gewoon van.. :) gelukkig..
 
Bovenaan