en nu kan men mischien zeggen dat een omega niet duur is kwa aanschaf, maar welke auto wel, auto's zijn door de crisis veel goedkoper geworden.en helaas moeten grote auto's het erg ontgelden hierdoor. maar kijk eens wat een mv6 kwa aanschaf kostte, dan kan de omega zich zeker meten met een merc audi bmw, enz. als je kijkt naar bv en 2ltr gl omega en pak daar de aanschaf prijs van, daar had je bij de andere merken minder auto voor dat geld.
je kunt natuurlijk gewoon pech hebben met een auto, maar vaak is aan de historie op te maken wat je kunt verwachten aan gebreken en betrouwbaarheid. zelfd met een nieuwe auto kun je dikke pech hebben. mijn vader kan hier een boek over schrijven, 1 auto 6 mnd gehad, 1motor en 3 bakken kapot gedraaid,1 stuurhuis gewisseld en een hele dikke storing. en na 6mnd heeft renault de auto omgeruild voor een nieuwe en geen problemen meer gehad, de probleem laguna is door renault na onderzoek vernietigd. de auto had geen drol gelopen, dus het kan altijd bij ieder merk gebeuren, want bij renault hebben ze toen het probleem ontdekt en zijn de motor en bak en stuurhuis aangepast bij de nieuwe laguna serie.
ik zeg ok altijd als je een auto koopt moet je deze ook kunnen betalen kwa onderhoud anders moet je hem laten staan en dat geld zeker voor de dikke ( zoals v6) auto's.
wij rijden nu onze 3e omega, en heb nu 1 keer grote problemen gehad, maar dat is gewoon botte pech, maar door opel nl heel netjes opgelosd. en omega's gebruikt gekocht en helemaal op gereden. dus een omega niet betrouwbaar no way. ik denk dat nitrofreak een dikke uitzondering is, maar ook daar lag een slechte onderhouds geschiedenis bij de vorige eigenaar als ik het goed heb onthouden.