Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Draagarmen vervangen

Hallo
Ik heb even een vraagje is het vervangen van de voorste draagarmen of rubbers bij een Omega b1 zonder een brug te gebruiken wel te doen ik heb namelijk geen brug tot mijn beschikking.
en heb dit wel eens bij een audi 80 gedaan maar nooit bij een Omega.

Mvg Jacob
 
oke dank je wel voor het snelle antwoord ik denk trouwens dat ik het ga proberen met nieuwe kunstof lagers tenminste ik heb in het programma Wheeler dealers zoiets gezien ze bestonden uit twee delen en trokken zichzelf erin vast als dat te krijgen is lijkt het me wel wat

Jacob
 

Joep

Verbannen
Ik heb er, in navolging van velen, PU bussen van Powerflex in gezet. Misschien bedoel je die?
 
Ja ik denk het wel heeft Brezan die bussen ook of moet ik ze ergens anders bestellen ?
gr Jacob
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Zie dan dat je voldoende materiaal hebt alsnog:
Goede krik, bokken, bandijzers, sleutels en doppen en verlengstukken...

Ik persoonlijk zou dat niet langs de stoep doen, maar dat is misschien omdat ik helemaal geen ruimte heb met de y25dt...

Je mag ook de bouten pas volledig vast draaien met (een bepaald) gewicht op de wielen, moet je eens opzoeken, staat op het forum...
Hoe ga je dat toepassen zonder brug en met de wielen op de grond...?
 
Illuminat0r zei:
...
Je mag ook de bouten pas volledig vast draaien met (een bepaald) gewicht op de wielen, moet je eens opzoeken, staat op het forum...
Hoe ga je dat toepassen zonder brug en met de wielen op de grond...?
Hoe bedoel je dat? :$
 
Ja ik heb al ergens gelezen dat dit moet gebeuren met een druk van 70 kilo extra voor je de bouten vastzet.
 

Joep

Verbannen
Nee, die draai je pas vast als de Omega weer op zn wielen staat en er op elke voorstoel 70 kilo is gelegd. Dit omdat anders je rubbers negatief torderen waardoor de rubbers sneller hun werking verliezen.
Door ze pas vast te draaien in de "rust" stand, voorkom je bovenstaande.
 
Bovenaan