Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Draagarmen vervangen

tonboy

Verbannen
B-Buster zei:
Indien PU voor: de achterste kun je dan alsnog meteen weggooien als je pech hebt.
Uit ervaring ? De fabrikant Powerflex vermeldt iets anders namelijk.
Ga maar na, de rubbers moeten in de draagarmen gezet worden met voldoende vet en ook de rvs binnenbus schuif je erin met voldoende vet.
De bus zet je klem met de bout, daarvan onafhankelijk kunnen de PU rubbers nog gewoon draaien over de bus en in de bus van de draagarm.
 
Kan me er even helemaal geen beeld bij vormen op dit moment, vanavond kruip ik er even onder.

Ooh die bouten, ahjo dat rommelt wel O-) hoop ik.

Anders doen we daar ook een keer PU in 8)
 
B-Buster zei:
Bestel alvast maar nieuwe rubbers dan.
En of je gelijk hebt. Toch knap om twee rubbers in een half jaar tijd compleet te slopen :') Zitten nieuwe in sinds gisteren.

Die achterste rubbers zijn niet te krijgen in PU toch? Zou daar veel winst mee te behalen zijn?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Jammer, maar was inderdaad te verwachten.

Een aantal Britten gingen je voor met PU's die op maat gedraaid waren in de achterste ogen. 2 ervan hebben gemeld dat dat gebroken en gescheurde draagarmen heeft opgeleverd.
 

Vega

Medewerker
Administrator
B-Buster zei:
2 ervan hebben gemeld dat dat gebroken en gescheurde draagarmen heeft opgeleverd.

Volgens mij was dat uitgevoerd met imitatie draagarmen en niet met originele GM draagarmen, maar of dat met originele beter gaat, geen idee. :N

B-Buster zei:
met PU's die op maat gedraaid waren in de achterste ogen.

Waarvan ik er een erg dubieus uit zag zien en naar mijn mening niet goed kon werken en dat het dan kon afbreken was een kwestie van tijd.
 
Als er interesse is in andere modellen pu-rubbers kan ik die laten maken (gegoten en in gewenste hardheid) ik hoef alleen een mal te verzorgen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vega zei:
B-Buster zei:
2 ervan hebben gemeld dat dat gebroken en gescheurde draagarmen heeft opgeleverd.

Volgens mij was dat uitgevoerd met imitatie draagarmen en niet met originele GM draagarmen, maar of dat met originele beter gaat, geen idee. :N

B-Buster zei:
met PU's die op maat gedraaid waren in de achterste ogen.

Waarvan ik er een erg dubieus uit zag zien en naar mijn mening niet goed kon werken en dat het dan kon afbreken was een kwestie van tijd.

Een was idd imitatie, andere was een GM arm volgens mij.

Ik hou het bij een origineel rubber. Dat gaat al bijna 2 jr en 30.000km goed hier.
 
Volgens mij: Bij de voorste PU bussn heb je een draaiende beweging in de lengte richting van de wagen. De achterste hebben dat niet, dat is toch een verende beweging? Als je dat star maakt gaat het niet goed.

Gr Rob vK
 

Joep

Verbannen
Er mag nog wel iets van speling zijn. Is dat er niet dan kan het breken.
Ik ben ook nog steeds tevreden met m'n PU update.
 
Bovenaan