Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

draagarmen

Ik heb een vraag over draagarmen voor van de omega V6
Hoelang is de gemiddelde levensduur van de draagarmen voor. Kan het dat deze na 35000 km compleet versleten zijn, zowel de rubbers als het fusee.
Ik heb zelf een 2.6 i en heb 2 jaar en 35000 km geleden de voorste draagarmen compleet laten vervangen. Vandaag moesten beide armen weer vervangen worden.
Ik ben er bij geweest en ze waren echt op.
Wie heeft ervaring hiermee, want het is een kostbare grap en misschien kan ik toch nog iets regelen op garantie.

Graag jullie mening

Gr
Henk
 
Als het imitatie is kan het volgens mij vanzelf.
Indien het originele zijn kan het volgens mij helemaal niet.
 

Joep

Verbannen
Ligt natuurlijk ook aan de montage. Draai je de voorste bouten gelijk vast als ze nog naar beneden hangen dan tordeer je de rubbers bij het op de wielen zetten gelijk strak. Deze bouten moeten pas echt vastgedraaid worden op het moment dat de Omega op de wielen staat.

Ook kan veel afhangen van de uitlijning van jouw Omega. Is dit gebeurd 2 jaar geleden na de draagarmwissel? Een verkeerde uitlijning kan serieuze slijtage tot gevolg hebben aan alles wat met het stuur en de voorassen te maken heeft.

Wat ook nog kan is dat je enorm veel binnenstad kilometers maakt met veel drempels en veel optrekken en afremmen. Hierdoor is de slijtage van de rubbers natuurlijk vele malen hoger als dagelijkse snelweg kilometers.

35.000 is overigens wel erg weinig voor nieuwe draagarmen.

Het kan dus meerdere oorzaken hebben waardoor je ze nu al weer dient te vervangen.
 
Maak niet uit leg aan de kwaliteit rubber originele gaan over het algemeen veel langer mee
Imitatie hoor ik wel een binnen een jaar ook bij mijn lagen de imitatie er binnen een jaar uit

Dus originele hebben de voor keur ik weet iemand van het forum dat ze er binnen 5000 km weer uit lagen
Imitatie
 
Hallo,

Ik ga er binnen kort ook een paar nieuwe armen onderzetten. Ik ben erg blij met de opmerking over het vastzetten van de bouten, logisch maar ik had daar niet aan gedacht. Heb je nog meer van deze wetenswaardigheden voor bij de montage.
Alvast bij voorbaat dank.

Gr Rob vK
 
Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik rij inderdaad veel stadskilometers en in Rotterdam met veel obstakels en drempels en het waren de vorige keer geen originele.
Nu wel, dus ik hoop er veel langer mee te doen. Wel zal ik kijken of ik nog wat aan de rekening kan doen bij mijn garage, gezien de korte levensduur.

Gr,
Henk :)
 
Ik wilde toch even terugkomen op de draagarmen. Er zijn nu 2 nieuwe onder gezet en ik heb alleen de aanschaf hoeven te betalen. De rest was garantie. Toch wel super geregeld denk ik.
Bedankt allemaal voor de reacties

groet
Henk
 
Zo, das soepel, ter info: de VOD geeft 20% korting op materiaal en arbeidskosten bij auto's ouder dan 10 jaar.

Ik weet alleen niet tot wanneer de actie loopt.

Gr Rob vK
 
Bovenaan