Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

drup..drup.. onder dashbord drup?

Hallo oopers,

M'n vrouw gaat door de week met m'n omega naar het werk op insteek sandalen (blootvoets) en meldt me dat ze al enige tijd een paar druppels voelt ergens van onder tussen de pedalen heen.

Iemand enig idee vanwaar dit zou kunnen komen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is het water? Wellicht water dat via het luchtkanaal komt door een overstroomde bak bij het interieurfilter.

Als het tegenzit is er een gat geroest vanuit de wielkast. Even tapijt en onderliggende isolatie achter de pedalen wegplukken. Dat zie je echter meer bij B1's van bepaalde bouwjaren.
 
B-Buster zei:
Is het water? Wellicht water dat via het luchtkanaal komt door een overstroomde bak bij het interieurfilter.

Als het tegenzit is er een gat geroest vanuit de wielkast. Even tapijt en onderliggende isolatie achter de pedalen wegplukken. Dat zie je echter meer bij B1's van bepaalde bouwjaren.

no..no géén van beiden, alles is ok. en vertoont nergens roest evenmin bak !
Het is water , alleen een drup die je voelt op je voeten ook niet altijd maar af en toe.

Omi is als nieuw en perfekt van onderhoud .
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Is het geen condens die via de luchtslangen eruit komt?

Misschien zit je condens afvoer dicht van de airco


Grt. Hans
 

Berry

OOP Huisleverancier
Hoi Max
Zeg uiteraard niets over de staat van jouw wagen,maar ik sloop er zoveel en je wilt niet weten waar ze allemaal roesten,waar je zo niets van ziet. :/
 

richard66

500.000+
En ik maar denken dat omega,s niet roesten :? :F _O-

Op mijn B1 MV6 heb ik geen roest gezien maar ja die heeft 12 jaar binnen gestaan.

Mijn b2 heeft een roest plekje bij de hoek aan de boven kant voor ruit. vind ik een gekke plek.

Gr , Richard.
 
omega_cruiser zei:
Is het geen condens die via de luchtslangen eruit komt?

Misschien zit je condens afvoer dicht van de airco


Grt. Hans

Ik zou ook tippen op condens, maar zou het écht niet weten omdat het maar een drupje is .
Zou het erg vinden ook al is m'n omega al in de jaren maar met nu 55 duizend Km op de teller dat hij roest gaten zou vertonen...denk toch van niet ...maar ik kan verkeerd zijn?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een auto met weinig kilometers is niet heilig. Stel dat hij vaak op een vochtige plek heeft gestaan, dan roest hij harder dan een auto die droog staat maar in dezelfde periode 200.000 snelweg kilometers heeft gezien.

Ga op onderzoek uit op de aangegeven plaats en je weet het.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
aan de bestuurderskant komt het leidingpaar van de airco naar binnen.

Als ik me niet vergis heeft Slurpy daar ook aan die kant eens water gehad, met de condensafvoer van de ventilatie.

2 aparte dingen, maar minder erg dan roest :p

>Wel je matten goed laten opdrogen, want anders alsnog roest 8)7
 
Bovenaan