Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

dubbel din

Hallo,

Wilde mezelf al voorstellen maar dat werkte niet helemaal dus dat komt nog!
Ik heb een vraag over het vervangen van de originele radio.
Momenteel heb ik de siemens met navi en bose geluidsset.
Als ik de nieuwe dubbel din plaats kan ik mijn boordcomp niet meer bedienen maar wat zie ik dan op het scherm?
En is het voor de rest kabeltje prik prak of moet ik speciale verloopstekkers enz. Hebben?

Alvast bedankt!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Je zal dan niet veel meer zien dan de tijd. Als er meldingen in het scherm komen dan kan je die niet weg drukken.
Er zijn modules (ligt aan het merk) waarmee je het scherm kan aansturen, ook heb je module nodig voor de stuurwielbediening.
En je moet een specifieke verloopkabel hebben voor die radio.

Je kan je kleurenscherm vervangen door een MID en met een aangepaste ruitenwisserhendel, dan heb je weer wel de BC en andere functies terug.
 
Ah ok maar aangezien ik de stuurwielbediening niet gebruik is dat geen probleem. Weet iemand toevallig welke radio ik het beste kan nemen ivm de module voor de boordcomp. En de verloopstekkers?
 

Vega

Medewerker
Administrator
timmertje zei:
Ah ok maar aangezien ik de stuurwielbediening niet gebruik

Dat is juist erg handig.

Je zal zelf op onderzoek moeten gaan er is een grote prijs range aan radio's.
Ligt er allemaal aan wat wil je en hoeveel wil je uitgeven.
Hier zijn wel een paar leuke te vinden geen ervaring mee.
http://www.icar-tech.de/shop/
 
Ik bedoel eigenlijk misschien is er iemand die dit al heeft gedaan en mij kan vertellen wat en waar het is gekocht . De originele navigatie gebruik ik toch niet dus wil alleen maar een dubbeldin radio plaatsen waarbij ik mijn boordcomp nog kan blijven gebruiken. Had wel al wat gevonden op www.navaudio.nl
 
timmertje zei:
Ik bedoel eigenlijk misschien is er iemand die dit al heeft gedaan en mij kan vertellen wat en waar het is gekocht . De originele navigatie gebruik ik toch niet dus wil alleen maar een dubbeldin radio plaatsen waarbij ik mijn boordcomp nog kan blijven gebruiken. Had wel al wat gevonden op http://www.navaudio.nl

Zie hier geen Omega uitvoering tussen staan, is allemaal canbus , en dit heeft de omega niet, Vectra tot 2004 trouwens ook niet :)

Gr. Hugo
 
niet perse gezegd, volgens mij zijn de eerste Vectra's half canbus. je bent zeer beperkt mbt aftermarket radios in de Omega
 
Ik heb het idee dat de dubbel din geen kans heeft. Is er dan een manier om mp3 af te spelen over de originele radio? Wel zou ik het liefst bedraad hebben ipv een fm transmitter.
 
warhamstr zei:
niet perse gezegd, volgens mij zijn de eerste Vectra's half canbus. je bent zeer beperkt mbt aftermarket radios in de Omega

In jou Omega Wim, ex Janneman , daar heeft ook een dubbeldin in gezeten :) volgens mij als ik de foto nog kan herinneren een JVC of pioneer
 
Idd dus kan er gewoon een dubbel din in poefen! Weten jullie dan toevallig ook of mij stuurbediening van de boordcomputer dan nog gewoon blijft werken? Dat ik de radio niet meer via het stuur kan bedienen vind ik niet erg maar het is wel handig dat ik dan nog in de comp kan rommelen om dingen te bevestigen.
 
Ok, denk dat je dan bij Vega aan moet kloppen. Die zit wat dieper in die materie dacht ik, bij mij werkt het via de ruitenwisserhendel namelijk.
 

Vega

Medewerker
Administrator
timmertje zei:
Idd dus kan er gewoon een dubbel din in poefen! Weten jullie dan toevallig ook of mij stuurbediening van de boordcomputer dan nog gewoon blijft werken? Dat ik de radio niet meer via het stuur kan bedienen vind ik niet erg maar het is wel handig dat ik dan nog in de comp kan rommelen om dingen te bevestigen.

Volgens mij waren hier viewtopic.php?f=45&t=7621#p92611 al de meeste vragen daarover beantwoord.
 
hugo46 zei:
warhamstr zei:
niet perse gezegd, volgens mij zijn de eerste Vectra's half canbus. je bent zeer beperkt mbt aftermarket radios in de Omega

In jou Omega Wim, ex Janneman , daar heeft ook een dubbeldin in gezeten :) volgens mij als ik de foto nog kan herinneren een JVC of pioneer
ja maar dat moet je toch niet willen :') Foeilelijk imo.
 
Heb er inmiddels ook een aftermarket 2 din in de b2, nu heb ik echter het volgende.
Bijna alles werkt, zelfs de stuurbediening.
Echter geen geluid, nog geen piepje helemaal niks.

Weet iemand of er in de bovenste ISO stekker misschien iets doorverbonden moeten worden?
2ekrtch.jpg

Kan in de pin out iig niks vinden van een AMP Turn on of iets dergelijks
Dit in verband met de aansturing van de Bose versterker, alhoewel ik dit wel vreemd zou vinden want in mijn b1 (zat ook bose in) was het gewoon radio eruit andere erin en het werkte gewoon zonder problemen.

Wat ik wel tegen kwam is de pin out voor dit type radio zie onderstaande schema:
347urz7.png

Hier staat dat pin 6 leeg zou zijn, echter zit hier bij mij wel een draad op een plaats waar in mijn ISO stekker van de head unit geen aansluiting zit. zie foto rood witte draad
axeixj.jpg


De remote van de head unit zit op pin 7 zo als het zou horen.
Weet iemand waar de draad op pin 6 van/voor is?

Originele radio is een CCRT2008.

Voor de moderators, als ik een eigen topic moet openen dan doe ik dat wel, maar dit paste m.i. wel bij dit topic.

Alvast bedankt
 
Bovenaan