Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dubieuze Marktplaatsverkoper, Katwijk, Zuid-Holland, Ben

Illuminat0r

KnuffelBelg
Met dank aan de zoekende ogen van Colinh werd deze advertentie even in het licht geplaatst:

<a class="postlink" href="http://link.marktplaats.nl/491630285" onclick="window.open(this.href);return false;">http://link.marktplaats.nl/491630285</a>

Deze verkoper gebruikt willekeurige foto's om zijn product aan te bieden, en foto's die niet relevant zijn.
Zo werd mijn foto van de Omega hier misbruikt voor het aanbieden van een inlaatspruitstuk.
De foto toonde mijn Omega die van de krik gelopen was en dus niets met betrekking tot de modelvorm van de Omega, of een aanwijzing naar de plaats van het inlaatspruitstuk.

Zijn naam is volgens Marktplaats 'Ben'
Volgens Email: Ben Smeenk
Hij is woonachtig te: Katwijk, Zuid-Holland
Mobiel nummer: 0612****16 (volledig Tf.nr bij mij te bekomen ter controle)

Zijn advertentie is hierdoor niet betrouwbaar én in strijd met de volgende beleidsregels van Marktplaats.nl:
  • # Het is niet toegestaan om foto’s bij een advertentie te plaatsen die geen betrekking hebben op het aangeboden product.
    # Het aanbieden van, vragen om of plaatsen van foto’s waarop het auteursrecht of portretrecht van iemand anders rust is niet toegestaan.
    # Teksten en/of foto’s van derden mogen niet worden gebruikt zonder toestemming van de rechthebbende.

Hoe moeilijk kan het zijn om voor een aangeboden object dat je überhaupt zelf hebt liggen een foto te nemen alvorens te plaatsen?
In andere advertenties blijkt ook dat hij de foto's steelt van bvb een 2ehands.be, waardoor je automatisch een probleem met auteursrechten creëert...

Een gewaarschuwd man is er ? waard...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Stijn, ik had ook al actie ondernomen tegen deze verkoper.
Richting hemzelf en richting Marktplaats maar zo te zien heeft het nog niet geholpen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik heb van hem een email teruggekregen:
-------- Original Message --------
Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Inlaatspruitstuk voor opel omega 2.5dti uit 2003.
Date: Thu, 13 Oct 2011 13:09:35 +0200
From: Ben Smeenk <bensmeenk@--->
To: <stijn-bonneux@--->


dat is allang al gebeurt u maakt zich druk om niets
-------------------------------------------------------------
From: stijn-bonneux@---
To: bensmeenk@---
Subject: Reactie op uw advertentie: Inlaatspruitstuk voor opel omega 2.5dti uit 2003.
Date: Thu, 13 Oct 2011 11:08:41 +0200

Beste BEN,

U heeft een reactie ontvangen op uw advertentie 'Inlaatspruitstuk voor opel omega 2.5dti uit 2003.'.

Deze reactie is afkomstig van Bonneux Stijn:
Beste BEN,

Als eigenaar van de foto van het gebruikte voertuig in uw advertentie, en ook als eigenaar van het voertuig zelf moet ik u mededelen dat ik melding gemaakt heb van deze advertentie voor het overtreden van verschillende regels uit de beleidsvoorwaarden voor het plaatsen van advertenties op marktplaats.nl

U respecteert hier geen auteursrechten op foto's, u plaatst foto's, eigendom van andere personen zonder toestemming, en de foto is irrelevant aan het aangeboden object.

Bij deze vraag ik u dus uw advertentie zo aan te passen opdat u in regel bent.
Dit houd voor mijn persoonlijke zaak in dat u de gebruikte foto van de Omega VERWIJDERD uit uw advertentie.

Verder wens ik u nog veel succes met de verkoop van uw object.

met vriendelijke groeten
Stijn Bonneux

Zijn Stijl van antwoord bevestigd mij dat ik met zo'n verkoper gewoon niets wil te maken hebben.
En al zeker niet voor een onderdeel wat bovenaan op mijn motor moet komen :O

Niet dat ik zó braaf ben qua toon in de mail, maar ik heb hier wél recht van spreken.
De advertentie is nu blijkbaar wel aangepast, om 12u20 bij Vega nog niet.

Case Closed, Wees gewaarschuwd
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hij heeft van meer mensen een mailtje ontvangen, zo te zien is de boodschap overgekomen. ;)

Inderdaad geen figuur om zaken mee te doen.
 
Wat je al schreef, Stijn; zijn manier van reageren laat al zien wat voor een figuur het is.
Of je daar zaken mee wilt doen... ik in ieder geval niet.
Kon het toch niet laten een bod uit te brengen _O-
 
Bovenaan