Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Dunlop P9000 banden

Als ik nieuwe banden nodig heb, zoek ik altijd even op internet naar de laatste tests.
Een goeie website hiervoor is bv: Autobandentest.com.
Voor wat extra informatie kun je ook hier eens een kijkje nemen: Handige informatie omtrent banden.
Banden uitzoeken: AutoBandenMarkt.

Op die manier ben ik ook aan de Dunlop P9000 gekomen.
dunlop-sp9000-large.jpg

(De maat waar ik (standaard) mee rijd: 235/45-17)

Het vervelende van deze banden is echter dat ze snel cuppen (de Omega heeft een negatieve camber op de achteras (sedan) en zorgen dus snel voor dit fenomeen.
Dat rijdt erg vervelend; bij bepaalde snelheid begint de auto dan 'te hobbelen' of te trillen. Ik denk dat eenieder die iets vergelijkbaars heeft ervaren wel weet wat ik bedoel.

Deze band geeft wel een goede wegligging en maakt relatief weinig geluid. Dat wil zeggen: tot ze redelijk afgesleten zijn. Na een slordige 20-/25.000 km beginnen ze wel wat rumoeriger te worden.

Advies: Zoek een ander merk. Prijzige band die slechter presteert naar mate de leeftijd toeneemt.
 
Sjors is ook erg te spreken over Michelin.
Zelf heb ik weinig ervaring met Michelin onder de Omega.
Vroegâh, reed ik een Renault 25 waar ook Michelins onder lagen en erg goed bevielen.
Ik zit er dus heel sterk aan te denken om voor de volgende set ook Michelin aan te schaffen.
De Pilot SPORT PS2 komt erg goed uit de tests.
PilotSPORTPS2.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hier ook een tevreden Michelin gebruiker. Ik plant er vanavond wel een eigen review'tje over. :)
 
De volgende zomerband wordt voor mij ook weer Michelin,welke weet ik nog niet.

Pirelli P7 onder de Omega gehad en die gaan ook snel cuppen,de Uniroyal's(Ralley 550) die nu in de schuur aan het rusten zijn hebben daar geen last van daarentegen slijten ze wel snel.
Toen ik 'm kocht zaten er Michelin's onder en daar ongeveer 40 dkm mee gereden en tot schrik tot het canvas opgereden :Y (Op een gegeven moment begonnen ze trillen,gekeken en toen was heel de binnenkant tot de draad bijna versleten :$ )

Michelin rules _/-\o_

gr

Danny
 
Bovenaan