Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Een klap, en het is uit..

Het is mij dit keer overkomen, de angst van elk rechtgeaarde auto liefhebber.. ik was de laatste auto van een kleine kettingbotsing afgelopen Dinsdagochtend -O-
Afstand houden is o zo belangrijk, iets wat ik ook altijd toepas, negen van de toen keer gaat het dan ook goed, best een aantal keren kunnen voorkomen dat ik bij een ongeval betrokken zou raken, maar als je véél km's maakt, en veelal in de ochtend en avond spits is het risico natuurlijk altijd iets groter, dit maal ging het fout op de A12 (een weg waar ik 's ochtends eigenlijk nooit rijd) 3 rijstroken, ik reed op de middelste, het verkeer reed prima, het was druk, maar geen enkel teken van file o.i.d. ik probeer altijd zo ver mogelijk vooruit te kijken, maar er was niks bijzonders te zien, alleen groene pijlen boven de weg, ik wilde van rijstrook gaan wisselen, mijn snelheid was zo tussen de 90 en 100km/h, ik kijk dus binnen spiegel, buiten spiegel, en op het moment dat ik naast mij over de schouder kijk zie ik in een flits de auto voor mij met een noodgang naar de linker baan schieten! en daarvoor stonden 3 auto's stil, vol in de rem maar nieuw wegdek, het had geregend.. ja dat rem je er nooit mee ruit, ook al kreeg ik de auto lengte van de auto voor mij erbij cadeau, en ik klapte er met zo'n 70km/h achterop.....



2d1ss4p.jpg











Al mijn airbags eruit, gordel gespannen, alles heeft zijn werk goed gedaan! er is ambulance bij geweest, en ik ben naar de 1e hulp geweest, gelukkig is alles in orde! alleen nog last van nek en borstkas (stevige spierpijn) niet zo gek ook, na zo'n klap..











xcu5o6.jpg


11gjzty.jpg




Foto:Jacco.
xbmyrn.jpg






Ik weet nog een van de eerste dingen die ik deed, kentekenplaat van de rijbaan halen (ik wil geen duplicaat code straks op mijn kenteken!) en toen er maar rook uit het interieur bleef komen (achteraf van de airbag's) dacht ik, straks vliegt ze in de brand ! die accupool moet los ! er zijn gelukkig ook nog mensen die stoppen ook al zijn ze niet betrokken bij het ongeval, een vriendelijk behulpzame man welke iets in strorings dienst deed had een koffer met gereedschap en zo kon ik de massa pool loshalen, zo helder was ik nog wel op dat moment.. ook was er een zeer vriendelijke man welke vlak achter mij reed reed gestopt, deze kon mij nét ontwijken en heeft meteen de politie gebeld, tevens even de Calibra richting de vangrail gereden zodat deze niet meer midden op de rijbaan stond.

Dit is iets dat moet slijten, ik ben vrijwel meteen weer gaan rijden, ik weet nog dat ik buiten de auto stond en naar binnen keek, donders: mijn airbags zijn eruit geklapt ! had het niet eens gemerkt.... Ik vind het zo erg van de mijn auto zit zoveel tijd en liefde in, net mijn open dak erin, nieuwe ruit, airco gerepareerd, afgelopen zondag nog een hele middag en avond samen met Niels (of was het Niels samen met mij ..) de Dynamo vervangen welke op stel en sprong die ochtend stuk ging, ook dank aan Jacco en Ruud voor het ter beschikking stellen! Ook betreur ik het ten zeerst evoor de tegenpartij, een mooie Alfa Romeo GTV V6 duidelijk een liefhebber zei ik meteen! ehh nee, het is de auto van haar man en die had papa dag.. ja je doet het niet met opzet maar vind het vreselijk!


De Calibra staat bij de Opel dealer, maar dat is einde verhaal, het heeft allemaal zo'n klap gehad, motorblok deed het nog wel, maar is wel flink geraakt, je weet niet of daar wat gescheurd is wat op den duur problemen gaat geven, en natuurlijk, alles is te repareren! maar onderaan de streep is het verstandiger (als ik weer een Calibra wil hebben) een frisse te zoeken naar wens, en evt nog wat dingen over te zetten.

Zo, dat helpt, even van je af schrijven!



Groetjes,
Sjors
 

Andrew

600.000
-O- Wow, dat is ongelofelijk, allereerst natuurlijk het belangrijkste en dat is dat jij het er zonder echte verwondingen vanaf gebracht hebt.

Tja, met 70 km/h dat overleeft bijna geen enkele auto.

Heel veel sterkte en inderdaad meteen weer in de auto kruipen anders wordt de stap steeds groter om weer te gaan rijden.

Andrew
 

Joep

Verbannen
Sjors toch, gelukkig heb je zelf niks!
Maar wat een verhaal weer zeg. En dan te denken dat je daar 's-ochtends nooit rijdt! Zul je net zien als je altijd zo zuinig bent dat een ander het wel voor je verpest.

Jij hebt ook maar weinig geluk met je Opels trouwens tjonge jonge! Eerst je Corsa, nu je Calibra. :(

Heel veel sterkte ermee kerel, zoiets hoop ik nooit mee te hoeven maken na zo veel liefde en tijd erin te hebben gestoken.

En zeker van je af blijven schrijven! Ook daar heb je forumvrienden voor! ;)
 
ja dat is echt kl*te echt zonde van de wagen! pas zoveel tijd en werk en geld ingestoken en dan deze, dat wens je niemand toe!

maar goed heb je zelf niks! veel sterkte!
 

yoyo

The UK brothers
tJezus Sjors,

Dat zijn de mindere verhalen, maar allereerst blij dat je er zelf goed af ben gekomen.
Man man man die Calibra......je was er zo trots op en al het werk dat je eraan gehad heb.....
doodzonde.
Het was echt een "net uit de fabriek" Calibra.
En wel een wijs besluit , maar ik kan er in komen dat dit je ongelofelijk zal raken.

Sjors......sterkte.
 
Verdomme! :( Gelukkig dat je lichamelijk weinig mankeert, dat kun je van je Cali niet zeggen. ;w Waarom stond met stil? Eerder ongeval?
 
Sjors , veel sterkte met het verlies.

Maar dat neemt niet weg dat het zwaar k*t is ,

maar ik weet wel zeker dat er weer een project ( je ) komt.
 
Nou Sjors dat is écht waardeloos,
"gvd het is z'n Calibra waar die net dat nieuwe dak in heeft gezet" is wat ik dacht toen ik op de telefoon na het lezen van het eerste stukje de foto zag
omdat ik een Omega verwachtte.
Dat is voor jou nog is extra zuur :'(

Gelukkig voor die tijd al een veilige auto die de klap voor jou voor het grootste deel heeft opgevangen en waar die met z'n autoleven voor heeft moeten betalen.
Beter zo dan anders om.

Sterkte !
 
Hai Sjors,

Allereerst, goed dat jij niets mankeert en de auto. tja dat is voor liefhebbers zoals hier extra zuur. Na alle moeite geld en liefde zonde man. Veel sterkte!!

Gr Rob vK
 
Verdomme Sjors, wat een ellende, belangrijkste is gelukkig dat je zelf niets mankeert maar dit is eeuwig zonde na al het werk en tijd wat er in de Calibra is gestoken.
Maar je gaf het zelf al aan, misschien kun je met de onderdelen een nieuw project beginnen d:)b en ons weer verblijden me je mooie verhalen.

gr Hugo
 

ommie b2

Heer van Stand
Hee Sjors,

Gelukkig kan ik dat nog zeggen, ik kan me voorstellen dat zoiets tijd nodig heeft en inderdaad, het onder woorden brengen kan dan helpen. Heel goed en dapper dat je weer bent gaan rijden... He bah, wel confronterend dit, in een fractie van een seconde kan de wereld stilstaan... Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe...

En er komt vast nog wel weer een andere calibra voorbij.

Yvonne
 

richard66

500.000+
Hee Sjors.

Zwaar k..t voor je cal.. maar ze heeft je goed beschermd en dat is ook belang rijk zo kan je het nog na vertellen
Het blijft eeuwig zonde van je cal.. maar michien komt er weer een op je pad waar je de stukken van je oude weer voor kan gebruiken .

Het is idd schrikken als het je over komt , ik heb het zelf ook eens mee gemaakt zo een 3 jaar geleden op de A58 ,
Daar klapt er een met een hoge snelheid bij mijn achterop tijdens rijden geen file ,
daar bij was mijn R25 v6 i ook gelijk einde verhaal ben er wel mee naar huis kunnen rijden , maar de achter deuren gingen niet meer open .

Maar heb nog altijd last van mijn nek , en dat is het enige wat ik er aan over heb gehouden , daar zal ik met de tijd wel aan geopereerd moeten worden.

Gr Richard. :b
 
Sterkte!
Balen dat dit soort dingen gebeuren.!
Maar goed alles is vervangbaar ook een sjors opel.... ben wel weer benieuwd waar je nu weer mee zal gaan rijden . Succes kerel.
 

tonboy

Verbannen
Beste Sjors,
Allereerst mijn medeleven uiteraard. Heb het zelf in de 30 jaar dat ik rij 1 keer meegemaakt (met een Rover Montega) en dat gaat niet in de koude kleren zitten.
Ik zou toch nog eens overwegen om de Calibra misschien te repararen.
Als ik zo de foto's bekijk lijkt het erop dat die niet krom is, alleen slechts de kreukelzone aan de voorkant is "iets" korter geworden.
En dat is door een vakbedrijf goed uit te trekken op een trekbank. De rest kan je dan weer zelf opbouwen toch ?
Je hebt er zoveel aandacht aan besteed, incl. bloed zweet en tranen, dat het zeker gezien de young-timer status van een Calibra (mooie en zo langzamer hand unieke Opels) best de moeite waard kan zijn hem te repareren.
Kom op, als je als zoveel tijd en geld erin gestoken heb, dan kan je dit toch wel repareren ?
 
Wat een naar verhaal dit sjors! gelukkig dat jij zelf niet in de kreukels ligt. wel onwijs zonde van die mooie calibra kerel, sterkte met repareren of nieuwe vinden....echt balen dit man! Succes!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Zonde Sjors, maar wel goed dat jij ok bent.

Ik ken ook het gevoel van een total loss...niet leuk.
Maar ben wel blij dat je meteen weer achter het stuur gaat.

Sterkte
 
In de eerste plaats ben je er gelukkig goed vanaf gekomen. Maar... Nee! Wat eeuwig zonde! Al dat werk, naar onderdelen zoeken, nieuw dakkie, enz. enz.
En tja, ga maar weer eens zo'n mooie vinden, erg lastig. Maar dat is vaker goed gekomen dus daar vertrouwen wij op.
In ieder geval heeeel veel sterkte ermee ;).

Gr. Paul
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Aangezien Sjors weer te druk is voor het forum ga ik maar even plaatjes spammen. :P

De Calibra was vrijgegeven door de verzekering, dus kon worden opgehaald. Zaterdag had Sjors een auto met trekhaak en trailer weten te regelen.
IMG_0706m_zps1f09c516.jpg


Niets mis mee van deze kant bekeken. O+
IMG_0710m_zps0f5291b8.jpg


Toch wel..
IMG_0720m_zps8ea33119.jpg


Dokter Metalrush met de beademingsapparatuur
IMG_0722m_zps0430dfed.jpg


Waarna de Calibra op eigen kracht onze loods en brug heeft weten te bereiken. d:)b

Ons spandoek geldt immers ook voor Calibra's. :Y
IMG_0730m_zps947370fd.jpg


Op dat moment Calibra zijn beste vriend, de stofzuiger die hem van troep ontdeed. :w
IMG_0789m_zps4e8296f2.jpg


IMG_0793m_zps18f7d53b.jpg


To be continued? I hope so, want het zou écht jammer zijn als deze Calibra van de weg verdwijnt. Dat zal later blijken als hij verder onderzocht is en Sjors besluit of hij ermee verder kan en wilt. Wat ik wel weet is dat ik onder de indruk ben van de constructie van deze auto.
 
Bovenaan