Het is mij dit keer overkomen, de angst van elk rechtgeaarde auto liefhebber.. ik was de laatste auto van een kleine kettingbotsing afgelopen Dinsdagochtend
Afstand houden is o zo belangrijk, iets wat ik ook altijd toepas, negen van de toen keer gaat het dan ook goed, best een aantal keren kunnen voorkomen dat ik bij een ongeval betrokken zou raken, maar als je véél km's maakt, en veelal in de ochtend en avond spits is het risico natuurlijk altijd iets groter, dit maal ging het fout op de A12 (een weg waar ik 's ochtends eigenlijk nooit rijd) 3 rijstroken, ik reed op de middelste, het verkeer reed prima, het was druk, maar geen enkel teken van file o.i.d. ik probeer altijd zo ver mogelijk vooruit te kijken, maar er was niks bijzonders te zien, alleen groene pijlen boven de weg, ik wilde van rijstrook gaan wisselen, mijn snelheid was zo tussen de 90 en 100km/h, ik kijk dus binnen spiegel, buiten spiegel, en op het moment dat ik naast mij over de schouder kijk zie ik in een flits de auto voor mij met een noodgang naar de linker baan schieten! en daarvoor stonden 3 auto's stil, vol in de rem maar nieuw wegdek, het had geregend.. ja dat rem je er nooit mee ruit, ook al kreeg ik de auto lengte van de auto voor mij erbij cadeau, en ik klapte er met zo'n 70km/h achterop.....
Al mijn airbags eruit, gordel gespannen, alles heeft zijn werk goed gedaan! er is ambulance bij geweest, en ik ben naar de 1e hulp geweest, gelukkig is alles in orde! alleen nog last van nek en borstkas (stevige spierpijn) niet zo gek ook, na zo'n klap..
Foto:Jacco.
Ik weet nog een van de eerste dingen die ik deed, kentekenplaat van de rijbaan halen (ik wil geen duplicaat code straks op mijn kenteken!) en toen er maar rook uit het interieur bleef komen (achteraf van de airbag's) dacht ik, straks vliegt ze in de brand ! die accupool moet los ! er zijn gelukkig ook nog mensen die stoppen ook al zijn ze niet betrokken bij het ongeval, een vriendelijk behulpzame man welke iets in strorings dienst deed had een koffer met gereedschap en zo kon ik de massa pool loshalen, zo helder was ik nog wel op dat moment.. ook was er een zeer vriendelijke man welke vlak achter mij reed reed gestopt, deze kon mij nét ontwijken en heeft meteen de politie gebeld, tevens even de Calibra richting de vangrail gereden zodat deze niet meer midden op de rijbaan stond.
Dit is iets dat moet slijten, ik ben vrijwel meteen weer gaan rijden, ik weet nog dat ik buiten de auto stond en naar binnen keek, donders: mijn airbags zijn eruit geklapt ! had het niet eens gemerkt.... Ik vind het zo erg van de mijn auto zit zoveel tijd en liefde in, net mijn open dak erin, nieuwe ruit, airco gerepareerd, afgelopen zondag nog een hele middag en avond samen met Niels (of was het Niels samen met mij ..) de Dynamo vervangen welke op stel en sprong die ochtend stuk ging, ook dank aan Jacco en Ruud voor het ter beschikking stellen! Ook betreur ik het ten zeerst evoor de tegenpartij, een mooie Alfa Romeo GTV V6 duidelijk een liefhebber zei ik meteen! ehh nee, het is de auto van haar man en die had papa dag.. ja je doet het niet met opzet maar vind het vreselijk!
De Calibra staat bij de Opel dealer, maar dat is einde verhaal, het heeft allemaal zo'n klap gehad, motorblok deed het nog wel, maar is wel flink geraakt, je weet niet of daar wat gescheurd is wat op den duur problemen gaat geven, en natuurlijk, alles is te repareren! maar onderaan de streep is het verstandiger (als ik weer een Calibra wil hebben) een frisse te zoeken naar wens, en evt nog wat dingen over te zetten.
Zo, dat helpt, even van je af schrijven!
Groetjes,
Sjors
Afstand houden is o zo belangrijk, iets wat ik ook altijd toepas, negen van de toen keer gaat het dan ook goed, best een aantal keren kunnen voorkomen dat ik bij een ongeval betrokken zou raken, maar als je véél km's maakt, en veelal in de ochtend en avond spits is het risico natuurlijk altijd iets groter, dit maal ging het fout op de A12 (een weg waar ik 's ochtends eigenlijk nooit rijd) 3 rijstroken, ik reed op de middelste, het verkeer reed prima, het was druk, maar geen enkel teken van file o.i.d. ik probeer altijd zo ver mogelijk vooruit te kijken, maar er was niks bijzonders te zien, alleen groene pijlen boven de weg, ik wilde van rijstrook gaan wisselen, mijn snelheid was zo tussen de 90 en 100km/h, ik kijk dus binnen spiegel, buiten spiegel, en op het moment dat ik naast mij over de schouder kijk zie ik in een flits de auto voor mij met een noodgang naar de linker baan schieten! en daarvoor stonden 3 auto's stil, vol in de rem maar nieuw wegdek, het had geregend.. ja dat rem je er nooit mee ruit, ook al kreeg ik de auto lengte van de auto voor mij erbij cadeau, en ik klapte er met zo'n 70km/h achterop.....
Al mijn airbags eruit, gordel gespannen, alles heeft zijn werk goed gedaan! er is ambulance bij geweest, en ik ben naar de 1e hulp geweest, gelukkig is alles in orde! alleen nog last van nek en borstkas (stevige spierpijn) niet zo gek ook, na zo'n klap..
Foto:Jacco.
Ik weet nog een van de eerste dingen die ik deed, kentekenplaat van de rijbaan halen (ik wil geen duplicaat code straks op mijn kenteken!) en toen er maar rook uit het interieur bleef komen (achteraf van de airbag's) dacht ik, straks vliegt ze in de brand ! die accupool moet los ! er zijn gelukkig ook nog mensen die stoppen ook al zijn ze niet betrokken bij het ongeval, een vriendelijk behulpzame man welke iets in strorings dienst deed had een koffer met gereedschap en zo kon ik de massa pool loshalen, zo helder was ik nog wel op dat moment.. ook was er een zeer vriendelijke man welke vlak achter mij reed reed gestopt, deze kon mij nét ontwijken en heeft meteen de politie gebeld, tevens even de Calibra richting de vangrail gereden zodat deze niet meer midden op de rijbaan stond.
Dit is iets dat moet slijten, ik ben vrijwel meteen weer gaan rijden, ik weet nog dat ik buiten de auto stond en naar binnen keek, donders: mijn airbags zijn eruit geklapt ! had het niet eens gemerkt.... Ik vind het zo erg van de mijn auto zit zoveel tijd en liefde in, net mijn open dak erin, nieuwe ruit, airco gerepareerd, afgelopen zondag nog een hele middag en avond samen met Niels (of was het Niels samen met mij ..) de Dynamo vervangen welke op stel en sprong die ochtend stuk ging, ook dank aan Jacco en Ruud voor het ter beschikking stellen! Ook betreur ik het ten zeerst evoor de tegenpartij, een mooie Alfa Romeo GTV V6 duidelijk een liefhebber zei ik meteen! ehh nee, het is de auto van haar man en die had papa dag.. ja je doet het niet met opzet maar vind het vreselijk!
De Calibra staat bij de Opel dealer, maar dat is einde verhaal, het heeft allemaal zo'n klap gehad, motorblok deed het nog wel, maar is wel flink geraakt, je weet niet of daar wat gescheurd is wat op den duur problemen gaat geven, en natuurlijk, alles is te repareren! maar onderaan de streep is het verstandiger (als ik weer een Calibra wil hebben) een frisse te zoeken naar wens, en evt nog wat dingen over te zetten.
Zo, dat helpt, even van je af schrijven!
Groetjes,
Sjors