Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Een Opel rijder?

Gelijk maar even voorstellen, ik ben Martijn, de 40 net gepasseerd (ouch) en woonachtig in het mooie Westvoorne.
Inmiddels zo'n 20 jaar BMW rijder, op 4 en ook op 2 wielen, +- 4 jaar geleden begonnen met vreemd gaan.
Eerst met een Volvo vanwege de ruimte achterin voor onze honden, dit merk beviel niet en werd bovendien alsnog te klein. Drie jaar geleden een Mercedes S124 gekocht, qua sleutelen vergelijkbaar met BMW, dus prettig werken, alleen de roest... Omdat er weinig auto kunnen tippen aan de kofferbak van deze auto is een opvolger lastig, de Omega is de enige 'moderne' auto die dit nog biedt.
Dus ben ik momenteel voorzichtig aan het rondkijken voor een net exemplaar, gezien het geringe aanbod zal ik hem over de grens moeten zoeken.
Ik heb nog nooit een Opel gehad en dacht deze ook nooit te gaan kopen, ouder=wijzer?? :)
De eisen zijn; station, 6 cilinder, schuifdak, interieur in goede staat, alles functioneel, onderhoudshistorie aanwezig en het zou erg fijn zijn als de carrosserie roestvrij is. De techniek kan ik zelf wel aanpakken, plaatwerk niet.
Dus, de vraag; hoe roestgevoelig zijn de modellen van 2001-2003 en wat zijn de specifieke roestplekken van de Omega?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
WIelkasten achter inderdaad, hoekje van de achterdeur aan de kant van de wielkast, achter de skirts, bij de stations specifiek: achter de achterbumper (zijkant) en onder de ruitenwisser. Onder de raamrubbers en de onderkant van de deuren willen ook nog weleens problemen opleveren. Controleer ook de draagbalken waar het subframe achter aan vast zit.

Modeljaar 2003 lijkt een stuk gevoeliger voor roest dan eerdere jaren. Heb er al meerdere gezien die bij de balken voor o.a. bij het stuurhuis flink meer last hebben dan de modellen van de eerdere jaargangen. Alles dat in 1998 geproduceerd is omheen lopen tenzij je zeker bent dat deze goed geconserveerd is.
 
Bovenaan