Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Eerste keer met de Dap

Vrijdag de eerste keer met de Dap 900 op de motorkap bezig geweest en dat viel niet tegen.
Na eerst de auto gewassen te hebben met Poorboys World super slick & suds concentrated wash én de Meguiars wash mitt wat trouwens wel erg fijn werkt ging ik aan de slag.

Ik heb 2 hits met Monello Inizio op geel gedaan wat al een hele verbetering was met de wat diepere krassen.
Na 2 hits met Mezzo op oranje ging je pas echt zien wat het ging verbeteren.
Daarna nog 1 met Finale op groen waarmee ik als eindresultaat toch 80% van de swirls en krasjes zag verdwijnen.

Als laatste heb ik de kap nog in de Pbw Natty's liquid blue gezet waar ik ook zeer content mee was maar de volgende keer komt er toch eerst nog een laagje Blackhole bij.
De eerste indruk van het Dappen; het is nogal verslavend en ga me er nog verder in verdiepen.
De vraag is dan ook, heb ik de volgorde juist of had ik nog een tussenstap moeten maken met een andere pad.

Helaas kon ik vrijdag geen foto's maken (uitgeleend) dus dat vandaag gedaan maar jammer genoeg is er al een bui overheen gegaan en wat vervuiling.

DSC00006.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je 2 hits met Inizio op geel doet moet je rustig terug werken in stappen. Dat is een vrij grove combo, zeker voor 'onze' lakken die in de regel wat zachter zijn (en dus gevoeliger voor krassen). Je vervolgstap naar 2x Mezzo op oranje pad was goed, alleen zou ik daarna afwerken met Finale op wit i.p.v. groen. De witte pad heeft ook nog een licht polijstende werking, waar de groene dat vrijwel niet meer doet.

Voor het beste resultaat nog een keer Finale op een rode of zwarte pad, al sla ik die stap meestal over.
 
Bij CC zei de verkoper (niet Tim) dat de laatste Omega's een harde lak hadden en jij zegt wat zachter waar het ook wel naar uit ziet.
Waar of hoe kan je zoiets eigelijk nagaan of de lak hard of zacht is Jacco.
Ik zal de volgende keer eens eindigen met Finale op wit kijken wat het doet maar is het verschil om te eindigen met rood of zwart dan te klein?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er is geen algemene stelregel dat de lak van 'een Omega' hard of zacht is. Dat kan per auto met dezelfde kleur verschillen. Maar vast staat dat het niet van die harde lakken zijn zoals de BMW's en auto's uit de VAG stal hebben.

Als ik het even op mijn ervaring houdt dan zijn ze in de regel wat zachter. De beste test is een teststukje met je DAP te doen (testspot). Krijg je de swirls weg met Mezzo op oranje (evt. na 2 hits) dan is de lak zeker niet hard. Voor diepere krassen heb je altijd een wat zwaardere combo nodig.

Na Finale op wit nog een pass doen met een rode of zwarte pad kan maar ik doe het niet aangezien ik m'n auto gewoon dagelijks gebruik en wekelijks was. Die laatste stap is om het resultaat perfect te krijgen, wat leuk is als je hem zo strak mogelijk op een show wilt hebben staan ofzo, maar ik vind het zonde van de tijd. Heb je een hele zachte lak, dan is het wel een must om de swirls echt weg te krijgen, omdat je in dat soort lakken zelfs met een witte pad nog wat polijst sporen in de lak achterlaat. Dat soort zachte lakken hebben we niet, is meer iets voor de Italiaanse uni lakken.
 
MetalRush zei:
Misschien helpt dit Jan :)

Thanx Ruud. d:)b

B-Buster zei:
Als ik het even op mijn ervaring houdt dan zijn ze in de regel wat zachter. De beste test is een teststukje met je DAP te doen (testspot). Krijg je de swirls weg met Mezzo op oranje (evt. na 2 hits) dan is de lak zeker niet hard. Voor diepere krassen heb je altijd een wat zwaardere combo nodig.

Na Finale op wit nog een pass doen met een rode of zwarte pad kan maar ik doe het niet aangezien ik m'n auto gewoon dagelijks gebruik en wekelijks was. Die laatste stap is om het resultaat perfect te krijgen, wat leuk is als je hem zo strak mogelijk op een show wilt hebben staan ofzo, maar ik vind het zonde van de tijd. Heb je een hele zachte lak, dan is het wel een must om de swirls echt weg te krijgen, omdat je in dat soort lakken zelfs met een witte pad nog wat polijst sporen in de lak achterlaat. Dat soort zachte lakken hebben we niet, is meer iets voor de Italiaanse uni lakken.

Dat is een goede test jacco qua hard of zacht, zal het de volgende keer eens proberen. d:)b

Zo denk ik er ook over maar ga daarmee toch ook eens een test doen wat het verschil is met Finale op wit of rood.
 
Bovenaan