Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Effe veurstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ik ben Mitchel, rij een Asrta G 1.8 uit 2003 (weet het verkeerd forum) en denk dat de meeste me wel kennen van de andere fora.
Voor de gene die me niet kennen :
Ik ben een netwerkbeheerder met een uit de hand gelopen hobby namelijk auto techniek, heb een Tech2 en toegang tot de meeste zaken waar de dealer ook toegang tot heeft en ben groot Opel fan.
Doe vooral reparaties met betrekking tot de electrische systemen en bouwen van modules waardoor je bijv een CD70 incl CID van een Astra H of Vectra C in je Astra G of Omega kan zetten dmv een module die alles naar canbus vertaalt.
Maar ook decodering, (her)programmeren van modules, vervangen van ECU's en soort gelijke zxaken veel ervaring mee.

Als je me een bericht stuurt kan het soms effe duren dat ik reageer, naast deze hobby heb ik nog een 40 uurige werkweek :)
 
Van harte welkom hier!

Uiteraard heb je meteen mijn volledige interesse gewekt wat betreft het integreren van een CD70 in een Omega.
Moet je bij een dergelijke ombouw ook concessies doen op het gebied van functionaliteit zoals stuurwielbediening, boardcomputer en het gebruik van een Bose-soundsystem?
En begrijp ik het goed dat in dit geval zowel de CD70 als de bijbehorende CID uit de Astra of Vectra in de Omega gezet worden?
 

Joep

Verbannen
Grappig, paar maanden terug had ik als plan om te kijken of zo'n CD70 in een Omega is te bouwen. Qua pasvorn van de radio wel.

Welkom in elk geval.
 
Thanks iedereen :)

@KobusBV
Alles is gewoon functioneel, Project Babelfish zoals het momenteel heet vertaalt alle signalen van de Astra G of Omega B naar canbus van de Vectra C, Astra H, Zafira B en later ook de Astra J en Insignia in realtime. Dus alle zaken zullen in de uiteindelijke versie werken.

Het is nog een prototype kwa dashboard en heb sinds Sevenum er weinig mee gedaan maar het werkt wel gewoon erg goed
eLTqEbD.jpg
 
Hey Mitchel , welkom in ons midden.
Leuke mod. . . Daar zullen velen interesse in hebben. Wellicht leuk om eea vast te leggen voor zover dat nog niet gedaan is. . . Dan hoef je niet alles 6x uit te leggen :)
Ik ga jouw ontwikkelingen op de voet volgen :)
 
Erg veelbelovend @ZakhooiTM ! Ik denk dat er voor ons (ik weet zeker dat ik niet voor mezelf spreek in deze) Omega rijders een wereld open gaat als je dit lekker draaiend krijgt! Helemaal gezien de bluetooth mogelijkheden van de CD70!

En zoals @MetalRush vermeldt, wellicht leuk en handig om je vorderingen in een specifiek plekje binnen dit forum bij te houden..?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Welkom!

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je werk. En in hoeverre dit met een Bose systeem kan samenwerken. Je bent van harte uitgenodigd daar meer over te posten. Mocht je interesse hebben dan kan dat uiteraard via een eigen garage deel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan