Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

elektrische aansluiting trekhaak

Als nieuweling gelijk maar een vraag die ik tegenkom bij het bekabelen van een nieuwe trekhaak.
De kabelboom is van ECS met de orginele paars/zwarte stekker. Na aansluiten komt het remlicht niet door.
In de beschrijving staat dat er in dat geval een (meegeleverd) dummy relais moet worden geplaatst achter het klepkastje links van het stuur. Als ik het zijschotje openmaak zie ik wel een bundeltje kabels naar een rechthoekig blok gaan.
Hoe ik dat moet losmaken en er vervolgens de dummy moet bijsteken weet ik niet. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad en kan die mij uitleggen hoe ik daar de zaak kan losmaken??
 

Vega

Medewerker
Administrator
Met je hoofd tussen de pedalen gaan liggen en boven de pedalen als die er nog zit de afdek bekleding eraf halen met 3 á 4 klemmen.
Dan met je hoofd tussen de pedalen naar boven kijken richting A-stijl, daar zie (eigenlijk niet) je een blokje met wat relais zitten.
Je handen er tussen wurmen en het relais plaatsen.
Hopelijk krijg door dit dummy relais geen foutmeldingen op je display voor de remlichten op je aanhanger.
Tevens moet je als je het helemaal goed wil doen je knipperrelais vervangen voor een 4 polig knipperrelais en in je teller bak een extra lampje ter hoogte van het trekhaak tekentje plaatsen, dan zie je gelijk of je knipperlichten op de aanhanger het doen.
 
Dank je wel Peter voor jouw reactie. Het lijkt een gymnastische oefening te gaan worden. Hopelijk werkt het. Ik kom er op terug om te melden hoe het is gegaan en wat vragen over het vervolg met knipperrelais en extra lampje plaatsen.
Wim.
 
Hoi Peter. Heeft even geduurd, vandaag het dummy-relais geplaatst. Ben er 1 uur mee bezig geweest, maar het remlicht komt nu door naar de trekhaak. Zie geen storingsmelding op het display. Ook de knipper/alarmlichten functioneren op de auto en ook op de aanhanger. Kan je me vertellen hoe ik dat extra lampje moet plaatsen ter hoogte van het trekhaak-tekentje
 
dank voor jouw reactie maarrrr. Hoe haal ik de teller-unit eruit en waar plaats ik het 4 polig knipper-relais, welk type is dat en kan ik dat bij de reguliere onderdelen-sites kopen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Kijk hier even https://www.opelomegaportal.nl/forum/index.php?threads/dash-clocks-switch.487/#post-11426
waar plaats ik het 4 polig knipper-relais
In de zekeringkast onder het stuur, oude eruit nieuwe erin.
welk type is dat
90506697 12 26 943 UNIT, FLASHER, 2/6 X 21W Note: USED WITH TOWING ATTACHMENT
kan ik dat bij de reguliere onderdelen-sites kopen
Geen idee, bij de VOD zeker.
 
Bovenaan