Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

elektrische bestuurderzetel werkt niet

Hallo,
De bestuurders zetel staat in de bovenste stand geblokeerd, het motortje "klopt" telkens je eens omhoog of omlaag drukt,
Is de motor stuk?
of werkt deze nog en blokeert het mechanisme de motor enkel?

kan ik deze manueel naar beneden zetten door een stelschroef die ik niet vind?


ik heb meerder topics daarover gezien al , maar dat is zetel uitbouwen en nieuwe motor in, dat kan ik wel maar ik vroeg me af of het niet simpeler kan, in de handleiding staat er iets dat je met een sleutel (die niet in men wagen ligt) het manueel kan aanpassen, maar ik vind nergens die schroef of moer, ik heb enkel de hoogte elektrisch regelbaar

alvast bedankt
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dat komt vaker voor, er is niks kapot het staat alleen vast.
Je moet de motor even helpen met een dopsleutel.

Je heb aan het frame aan de achterkant van de stoel een zwarte bus zitten, daarin zit een bout (dop 13).
Als je een smalle dopsleutel neemt dan kan je die erin steken en dan de kant van losdraaien op draaien tegelijk met het bedienen van de stoelknop naar beneden.

2evyujn.jpg


Je kan dit voorkomen door hem niet meer in de hoogste stand te zetten maar net een tikje terug.
 
my god!
zo simpel, thx!!

ik dacht wel dat het zo iets was! ik had al geprobeerd met een inbussleutel en een schroevendraaier in dat gaatje maar een dopsleutel... had ik niet aan gedacht,

alvast bedankt!<br /><br />-- 04 jul 2011 19:33 --<br /><br />Hartelijk bedankt voor de tip!
werkte !

suuuper!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Let wel op, watn volgens mij kunnen die dingen ontieglijk snel draaien en vliegt je sleutel tegen je fikken aan :P

Heb dat zelf voorgehad met men voor-achteruit motor, met het hulpsleuteltje.
>>DEED flink pijn :d _O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Let wel op, wat volgens mij kunnen die dingen ontiegelijk snel draaien en vliegt je sleutel tegen je fikken aan :P

Heb dat zelf voorgehad met men voor-achteruit motor, met het hulpsleuteltje.
>>DEED flink pijn :d _O-

Hé we zijn niet allemaal Belgen hiero. _O- :f
En daarvoor moet je ook een dopsleutel nemen, als het motortje ervan doorgaat draait alleen de dop erg hard en niet je handjes. 8)7

:w
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vega zei:
Illuminat0r zei:
Let wel op, wat volgens mij kunnen die dingen ontiegelijk snel draaien en vliegt je sleutel tegen je fikken aan :P

Heb dat zelf voorgehad met men voor-achteruit motor, met het hulpsleuteltje.
>>DEED flink pijn :d _O-

Hé we zijn niet allemaal Belgen hiero. _O- :f
En daarvoor moet je ook een dopsleutel nemen, als het motortje ervan doorgaat draait alleen de dop erg hard en niet je handjes. 8)7

:w
maar als ik me niet vergis is dat langs de voorkant een inbus van 4mm ofzo :h
 

ciaobapao

Donateur 2023
Kijk hier heb je wat aan. Bedankt voor deze tip Peter. Mijn stoelen zaten ook vast in de hoogste stand. Nu weer bedienbaar in hoogte.
 
Mijn elektrische stoel ook weer werkend gemaakt.
Goede foto Vega en idd zo makkelijk is het (dopje 13)

Gr. Wilfred :w
 
Bovenaan