Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Elektrische verwarmde sproeiers

Ik had het er reeds over gehad met Joep via de telefoon maar ook hij zei dat zoiets nooit is geleverd op een Omega.

Nu is het zo dat de vorige eigenaar van mijn mv6 dus stellig overtuigd is van het feit dat mijn omi elektrische verwarmde sproeiers heeft! Maar voor de Apk sproeiden die niet goed meer dus hij heeft ze vervangen door sproeiers van een calibra die dan volgens hem helaas niet verwarmd zijn. Dus in de winter kan ik mijn handen niet opwarmen..

Hij heeft de oude nog liggen.

Ook zei hij dat er in andere landen gewoon andere opties waren. Zoals bijvoorbeeld een standkachel?

Ik wil hier het fijne van weten.

Elektrische verwarmde sproeiers.. Sproeit dat echt warm?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan is Joep niet zo goed op de hoogte.

De sproeikoppen zijn verwarmd waardoor in theorie de openingen zouden moeten ontdooien. In de praktijk valt dat wat tegen.

Een standkachel was ook in NL een officiële optie.
 

Joep

Verbannen
Ik kon het me niet voorstellen omdat er geen draadjes naar de sproeiers lopen en het sproeireservoir zelf niet wordt opgewarmd behalve van de warmte van de motor en radiateur.

Mijn vraag is dus hoe de sproeiers verwarmd worden. Zoals ik het zo lees is het dus standaard als er sproeiers op een Omega zitten, dus dan is het wel geleverd. :P
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
je kan bij ecat24.com kijken naar de originele uitrusting, dit staat er bij mijn VIN bij.

NOZZLE,WASHER,HEATED

hoe schakel je die in? met de achteruit verwarming net zoals bij de zijspiegels?

Grt. Hans
 
Bedankt voor de reacties en de duidelijkheid. Bij mij staat dat nozzle washer heated ook vermeld bij de optielijst. Dus dat klopt wel.

Misschien worden die koppen automatisch verwarmd als de temperatuur onder het vriespunt komt.
 

Joep

Verbannen
Het gaat dus om de normale sproeiers. Ik en Martijn hadden het over de koplampsproeiers, welke nooit verwarmd geleverd zijn. :P
 
Oké oké mijn schuld. Ik was niet duidelijk genoeg. Maar nu weet ik in ieder geval ook dat de gewone ruitensproeiers verwarmd zijn want dat wist ik ook niet!

Dus de koplamp sproeiers zijn niet verwarmd? Nou prima dan.

Dan zoek ik vanaf nu originele normale sproeiers voor een MV6!
 

Joep

Verbannen
Een beetje miscommunicatie moet kunnen. :P

Heb toevallig het instructieboekje bekeken en daar staat als je alle zekeringen bekijkt dat er bij een bepaalde zekering iets van ''verwarming buitensproeiers'' bij staat. Nooit geweten dat dit uberhaubt is geleverd. :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Staan altijd aan vanaf contact of motor loopt.
Connector zit vlak boven expansievat remvloeistof in de parafaan geklikt.
Werking valt in de praktijk tegen zoals Jacco al aanhaalde.

Koplampsproeiers niet verwarmd is idd een gemis, hoewel je dan die ganse leiding zou moeten gaan warmen en isoleren in de voorbumper die alle kou frontaal op zich krijgt...
Mss wel een leuke mod...
 
Bovenaan