Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

ervaring opel omega lichte vracht

nee NOG niet, ik wil dit misschien ook met eentje gaan doen! (op termijn)
laat mij iets weten hoe dit afloopt, want ik vrees dat je dit in ons apenland niet voor elkaar gaat krijgen!
 

richard66

500.000+
Zo ver ik weet is er een hoop veranderd voor lichte vracht

Je zit al met de hoogte is te laag , en je moet 1m 50 diep zijn minimaal ,maar dat is geen probleem al de bank er uit is , en een vast schrot

en de zij ruiten moeten dicht gemaakt worden , mag geen folie zijn .

heel karwij , en hopen dat ze niet nog dingen vinden die aan de eisen moeten vol doen .

Zou het eerst maar eens goed navragen bij de autokeuring voor je er aan begint

gr Richard, :b
 
mag dat geen folie zijn? een vriend van mij heeft 4 of 5 jaar geleden een Subaru impreza als lichte vracht laten maken en keuren, maar hij zei toen ook dat dit enkel nog mogelijk was bij een gewone personenwagen indien je die NIEUW koopt en niet als je die 2e hands koopt! dus kortom moet gebeuren VOOR 1e inschrijving denk ik dan! tenzij het echt een busje is wat je in lichte vracht of personenwagen hebt zoals een opel combo bv!
 

richard66

500.000+
lowflyer zei:
mag dat geen folie zijn? een vriend van mij heeft 4 of 5 jaar geleden een Subaru impreza als lichte vracht laten maken en keuren, maar hij zei toen ook dat dit enkel nog mogelijk was bij een gewone personenwagen indien je die NIEUW koopt en niet als je die 2e hands koopt! dus kortom moet gebeuren VOOR 1e inschrijving denk ik dan! tenzij het echt een busje is wat je in lichte vracht of personenwagen hebt zoals een opel combo bv!

Oke zou kunnen van af eerste inschrijving dat weet ik niet .

het is wat ik ook maar heb gehoord .

Gr Richard. ;)
 
Zitten ook met iets gelijkaardigs...
Wij hebben een schitterende 3.2 V6 gekocht en dachten die tot die oldtimer is in te schrijven (en om te bouwen uiteraard) als lichte vracht, zodat we er legaal toch met nummerplaat kunnen mee rijden op de baan af en toe.
Het is namelijk een erg duur grapje anders om dat ding als plezierwagen gewoon in te schrijven (qua taksen vooral dan....).
Helaas, nu blijkt dat Opel géén toestemming wil geven om een 3.2 om te bouwen! Er is nog geen enkele LV versie van in België, maar voor de 2.5 Diesel zou dit geen probleem zijn gezien er daar al een PVG nummer van bestaat.
Ik zou zeggen; veel succes!

(en ondertussen zijn wij er nog niet uit wat wij gaan doen... Omi blijft, maar hoe en wat inschrijven en uitschrijven van wagens.... grrr :? )

groetjes
Anja
 
Een vriend van me heeft sinds 2014 een c63 AMG. Dit is ook een lichte vracht. Zonder tussenschot en met getinte ramen. Enkel de achterbank ontbreekt. Deze was vooraf ook gewoon ingeschreven als een normale wagen. Vraag me niet hoe hij het geflikt heeft maar hij heeft het toch klaargekregen.
 
richard66 zei:
Zo ver ik weet is er een hoop veranderd voor lichte vracht

Je zit al met de hoogte is te laag , en je moet 1m 50 diep zijn minimaal ,maar dat is geen probleem al de bank er uit is , en een vast schrot

en de zij ruiten moeten dicht gemaakt worden , mag geen folie zijn .

heel karwij , en hopen dat ze niet nog dingen vinden die aan de eisen moeten vol doen .

Zou het eerst maar eens goed navragen bij de autokeuring voor je er aan begint

gr Richard, :b

Bestaat er dan een minimum hoogte?
Bij ons op het werk rijdt er een fiat punto rond als lichte vracht, deze auto kan waarschijnlijk bijna in mijn koffer...
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Dries1991 zei:
richard66 zei:
Zo ver ik weet is er een hoop veranderd voor lichte vracht

Je zit al met de hoogte is te laag , en je moet 1m 50 diep zijn minimaal ,maar dat is geen probleem al de bank er uit is , en een vast schrot

en de zij ruiten moeten dicht gemaakt worden , mag geen folie zijn .

heel karwij , en hopen dat ze niet nog dingen vinden die aan de eisen moeten vol doen .

Zou het eerst maar eens goed navragen bij de autokeuring voor je er aan begint

gr Richard, :b

Bestaat er dan een minimum hoogte?
Bij ons op het werk rijdt er een fiat punto rond als lichte vracht, deze auto kan waarschijnlijk bijna in mijn koffer...

Bij mijn weten in België niet. In NL heb of had je wel een regel om een pak van 1 kubieke meter erin te krijgen.vandaar dat je vroeger altijd in NL die polyester daken zag.
 
Bovenaan