Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ervaringen met chiptuning

Omegavrienden,

Naar aanleiding van een positieve opmerking in dit topic van David vraag ik mij af of er meer mensen zijn die ervaringen hebben met het chiptunen van hun Omega. Ikzelf stond hier tot nu toe nogal sceptisch tegenover (zoiets van; kost een paar honderd euro en brengt in het beste geval een paar PK's). Misschien moet ik deze mening toch wel hierzien, vandaar mijn vraag.

Ik ben benieuwd.

Groet,

Walter
 
ben hier ook wel benieuwd naar,heb er zelf ook over nagedacht om zoiets te doen
maar ben ook een klein beetje bang dat het niet het aller beste idee is om te doen bij een blok wat al 150 K heeft gelopen
maar dat zeg ik puur uit mn eigen gevoel,weet natuurlijk niet of het zo is
Gr Kevin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hangt er volgens mij ook erg vanaf met welk doel je zoiets doet. Puur voor het extra vermogen en daar vervolgens ook naar gaan rijden.. dan kan ik me voorstellen dat er op den duur iets niet goed gaat. Doe je het vooral voor wat meer trekkracht, of een soepeler verloop daarvan, dan geloof ik niet dat het schadelijk is.

Als ik met m'n 2.0 was blijven rijden had ik het ook laten doen, niet voor het piekvermogen maar om onderin wat luier te kunnen rijden (nóg luier?!? jep :P)
 
Hé vrienden, ik breng hiermee dit draadje nog even onder jullie aandacht. Het kan natuurlijk zijn dat hier op het forum alleen David ervaring heeft met chiptuning, hoewel ik mij dat bijna niet kan voorstellen :D .

Groet,

Walter
 
Ik heb wel eens een chip uit de UK gekocht, uit een voormalige politiewagen.
Die Omi's worden ook 'iets bijgesteld' waardoor het allemaal nét even wat pittiger loopt.
Om eerlijk te zijn, was het in mijn geval niet echt merkbaar.
In het begin dacht ik wel wat te merken en ben er daarna misschien gewoon gewend aan geraakt... maar als ik heel objectief ben, denk ik dat het weinig toegevoegd heeft.
Nu kostte deze chip mij ook weinig tot niets, dus er was geen man over boord.
Maar ik zou nu toch écht een ervaring [acro=In Real Life]IRL[/acro] moeten meemaken/voelen, zou ik zoiets weer overwegen.
Plus het feit dat ik er ook al een Irmscher eind-pijp onder heb hangen... scheelt ook wel een paar pk'tjes :P

Misschien moet je eens bij onze OosterBuren gaan informeren. Wellicht dat zij meer ervaring op dit gebied hebben :)
 
is van ronald (cabriobully)deze site, volgens mij bouwt hij niet in maar verkoopt alleen de chips. hier is hij nog niet zo lang mee bezig, dus weinig ervaringen denk ik kwa resultaat.
 
Ik heb hem even een mailtje gestuurd :)

Ben zelf ook wel benieuwd... (mede omdat ik op LPG rijd).

En laten we eerlijk zijn: 125 euro (voor V6) is nou ook niet het einde van de wereld ;)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik kan natuurlijk enkel over diesel spreken, en laten wij daar nu net een groot voordeel hebben:
onze turbo!

Ik ga zowieso chiptuning nog laten uitvoeren, "gewoon" een ander programma in de chip.
tot nu toe reed ik met een Powerbox, die er in zat van bij de aankoop in Berlijn.
Deze is er nu tussenuit en ik moet heel eerlijk toegeven dat de Omega nu een grote sloef trager/slomer is.
Het verschil is groter dan de extra weerstand die ik had met met 285 achteraan :P

Hij 'hangt ook wat minder aan het gas' nu, rustiger.
Maar dat komt volgens mij ook door die powerbox. Deze gaf gewoon een vals signaal aan de brandstofdruk.
daardoor was ook het verbruik lichtjes buitensporig.

Ik zou het in mijn geval eerder 'optimaliseren' noemen.
Ik doe het niet zozeer voor het vermogen, want dat went. ondertussen ben ik de stap terug ook weer bijna gewoon.
maar met slechts 1l/100km minderverbruik heb ik de prijs van de chiptuning op 1j weer terugverdient.
En dat is mooi meegenomen, als er dan voor die paar leuke momenten ook wat extra punch achter zit.

Maar weer, ik spreek over turbo-diesel, waar je vooral meer koppel aangeleverd krijgt...

Grtz
S
 
MetalRush zei:
Ik heb hem even een mailtje gestuurd :)

....
Aha, ik ook :D. Eens zien of de antwoorden een beetje eensluidend zijn. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen. De ervaringen in zijn gastenboek zijn nogal positief.

Groet,

Walter
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik had hem al eens gemaild.
Hij wil de Omega daar hebben om te chippen, want hij moet de bestaande chip uitlezen, daar maakt hij een nieuwe van.
Er komt € 25,00 extra bij voor demontage en montage van de ECU en chip.
Voor een X25XE is er een winst van 21pk.

Misschien kunnen we er een groepsuitje van maken. d:)b
 
zo en zo als ik het zou doen wacht ik toch eerst nog ff de resterende 5 maandjes van mn garantie af,je weet maar nooit wat er nog kan gebeuren
maar ik ben zeker wel benieuwd naar de brandstof besparing en alleen daarvoor vind ik het al waard,en dat kleine beetje xtra vermogen is natuurlijk ook welkom :)


gr kevin
 
Ha Peter,

Mijn mailtje vanmiddag naar hem had ook een beetje die strekking. Enkelen hier lijken wel interesse te hebben. Eens kijken wat hij gaat antwoorden. Maar ook in het geval er maar één van ons zijn Omega laat chippen dan kunnen we er zo wie zo wel een mooi groepsuitje van maken. Ik heb alleen geen idee waar die kerel woont.

Groet,

Walter
 
dan kom ik ook ff buurten denk ik, ronald woont niet zo ver weg van mij. maar dan is hij toch weer een paar stappen en ervaringen verder dan de laatste keer dat ik hem gesproken heb, sorry voor de incomplete info. ik spreek hem ook niet iedere dag. hij zit nog in een opbouwende fase ermee.
 
Ik zie dat hier enkele mensen vragen hebben.
Verschillende hebben mij al gemaild voor chiptuning.

Ik ben Ronald van tuningchips.
Hallo Martijn Maja hoe gaat het met je haha lang niet meer gesproken?

Stel me hier maar even de vragen dan kan iedereen mijn antwoord lezen
 

Vega

Medewerker
Administrator
omegauser zei:
Ha Peter,

Mijn mailtje vanmiddag naar hem had ook een beetje die strekking. Enkelen hier lijken wel interesse te hebben. Eens kijken wat hij gaat antwoorden. Maar ook in het geval er maar één van ons zijn Omega laat chippen dan kunnen we er zo wie zo wel een mooi groepsuitje van maken. Ik heb alleen geen idee waar die kerel woont.

Groet,

Walter

Hier dus, kan je op zijn site vinden.
Tuningchips
Belfeld (nabij Venlo)

Welkom Ronald, (je kan je hier voorstellen Wie ik ben...)
Ik weet genoeg, ik heb je al lastiggevallen met mijn mails.
Ik moet alleen nog een geschikte moment vinden om die kant op te gaan.
 
hey ronald hoe ist kerel hahaha. klopt het nog een beetje wat ik gezegd heb over de chips of is dit alweer achter haalde info?. zoja bij voorbaat mijn excuses kerel. hoe is het met je calibra, moet binnenkort weer eens komen buurten man.gr,martijn
 
Wilde nog even inhaken op de ervaring waar Martijn Maja het over had.
Dit kan Martijn niet weten maar ik werk samen met een ander bedrijf.
Hij maakt alle bestanden voor mij,dit betreft een tuner die heel bekend is bij v-maxx ga verder geen namen noemen.

Bestanden die wij gemaakt hebben kunnen allemaal door ons gemonteerd worden.
Echter het is ten alle tijden het beste om langs te komen met uw auto zodat we de originele chip eruit halen en daar de software uitlezen en aanpassen.

Niet iedere omega 2.5 is het zelfde of 3.0!!!!

Nu werd mij al gevraagt kunnen we een eventuele korting krijgen de prijzen die wij hebben zijn VEEL te laag.
Ze gaan daarom ook heel snel omhoog.
Voor de montage bij een omega tellen wij circa 25 euro,mits de chip niet gesoldeerd zit.
Als de chip gesoldeerd zit tellen wij 80 euro extra voor montage.

Tuning van ons is overigens door een omegarijder getest op een geeikte bank.

Deze persoon gaat onder de naam RAL op het opel forum.
Hij is inmiddels al met meerdere voertuigen langs geweest omdat hij bij verschillende bedrijven tuning heeft gekocht en telkens niet beviel.
Gemeten was een omega 2.5 v6 originele pk''s waren er nog maar 167,8 over.
Met tuning erin was het nieuwe vermogen 186,1 pk.
Nm winst was 25nm.

Duidelijk verschil dus....

Ikzelf rij geen omega maar een calibra met een x30xe motor erin.

Wanneer er vragen zijn hoor ik ze graag.

Groet Ronald
 
martijn_maja zei:
hey ronald hoe ist kerel hahaha. klopt het nog een beetje wat ik gezegd heb over de chips of is dit alweer achter haalde info?. zoja bij voorbaat mijn excuses kerel. hoe is het met je calibra, moet binnenkort weer eens komen buurten man.gr,martijn

Hier gaat alles goed,nog steeds rondrijdens met de mv6 uit de station die je gekocht had van mij._/-\o_
Deze lag eerst in mijn cabrio en nu in de calibra en loopt nog altijd probleemloos als een zonnetje!

Ja kom maar gewoon een xtje buurten gezellie!

P.S. kon jij niet weten van de chiptuning,ben ook niet heel veel meer actief op opel forum heb het stervens druk met de chiptuning iedere dag.
 
Bovenaan