Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ervaringen met chiptuning

Oei... dat wordt lastig Danny...
Aangezien die van jou een Engelse variant is, inmiddels.
Een Z22SE kan Ronald wel doen (zie boven), maar ik weet niet of ie ook 134.252 cubic inch kan tunen... _O-
Misschien wel... maar dan heb je de pk's wel aan de andere kant zitten, hè :+
 
MetalRush zei:
Oei... dat wordt lastig Danny...
Aangezien die van jou een Engelse variant is, inmiddels.
Een Z22SE kan Ronald wel doen (zie boven), maar ik weet niet of ie ook 134.252 cubic inch kan tunen... _O-
Misschien wel... maar dan heb je de pk's wel aan de andere kant zitten, hè :+

_O- _O-

M'n stuur zit nog steeds links,hoor :Y _O-

Gr

Danny
 
Tetomme net mijn 2 ecu's nagekeken (had nog 1tje in de kast liggen , was ik vergeten) O-)

En natuurlijk beide zijn gesoldeerd :( })

Hoelang hebben we nog tijd om te beslissen ? :Z
Eerst het vrouwtje overtuigen dat men met chiptuning 3 liter lpg uitsparen kan !!! :Y *;
 
meen je niet?
beiden gesoldeerd?
haha das ook een kans van 1 op 100

heb verschillende gehad was er maar 1 van gesoldeerd
het is nog geen april dus nog even de tijd!
 

Xedrah

Donateur 2024
Ok, ik doe mee met dit initiatief. Heb een prijs van 200 euro geoffreerd gekregen, dus kan dan net zo goed in Nederland terecht.

Hallo

Ok bei diesem Modell müssten sie uns entweder das Motorsteuergerät zusenden zwecks Programmierung oder mit dem Fahrzeug bei uns vorbei kommen da es sich hier bei um ein Hybrid gerät handelt kann man dort keinen Chip selbst austauschen.

Preis Für alt Kunden Incl. Einbau 200€
 
Xedrah zei:
Ok, ik doe mee met dit initiatief. Heb een prijs van 200 euro geoffreerd gekregen, dus kan dan net zo goed in Nederland terecht.

Hallo

Ok bei diesem Modell müssten sie uns entweder das Motorsteuergerät zusenden zwecks Programmierung oder mit dem Fahrzeug bei uns vorbei kommen da es sich hier bei um ein Hybrid gerät handelt kann man dort keinen Chip selbst austauschen.

Preis Für alt Kunden Incl. Einbau 200€

Welke auto ging het om?
de 3,2 neem ik aan?
Zegt hij nu of u moet de computer opsturen????

Dit is namelijk niet mogelijk,een hybrid computer is niet te flashen zonder auto namelijk!!
Heeft jou een erg strakke prijs gemaakt,200 euro.
Dit heb ik nog nooit gehoord namelijk voor die motor....
 

Xedrah

Donateur 2024
Gaat om de 3.2 inderdaad. Prijs is niet verkeerd, daarom ging ik er ook achteraan...
Was sowieso van plan om erheen te rijden, ga geen computer opsturen natuurlijk. ;)
 
nee ik denk dat ik dan een dubbele nekslag krijg van mijn wederhelft. Maar lijkt of gezellig de gezichten achter de namen eens te zien.

Gr jack
 
hallo allemaal.

24 april is de dag dat het ons het beste uitkomt.
De andere dagen is moeilijk.
Graag zou ik ruim van tevoren een lijstje willen met wie er komt.
en motorggevens,bouwjaren van de voertuigen.

Alvast bedankt

Groet Ronald
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik heb de dag in men agenda gezet,
normaal kom ik wel af als er dus nog meer volk met de Omega's is.
Maar mijn voertuig dient niet gechipped.

*edit: op nadrukkelijke vraag enkel 'te chippen' voertuigen, dus geen probleem!
tot op de meeting!
 
dag mannen,ik heb gelezen dat enkele van jullie de omega hebben laten chippen.
nu is mijn vraag,kunnen jullie al iets vertellen over de ervaringen daarvan?
bv over het gebruik,trekkracht enz .
ik zit er nl over te denken om mijn omega ook te laten chippen als het echt zoveel scheelt.
oja nog 1 vraag ,wat krijgt een 3.0 v 6 er aan pk's bij?
alvast bedankt,
Johan
 
Daar kan ik heel kort over zijn, Johan.
(de grap is dat mijn Omi juist (nog) géén chiptuning heeft gekregen :P) dat moet nog gebeuren... was dat weekend verhinderd).
Als je puur voor (veel) extra pk's wilt gaan: NIET DOEN, dat wordt een teleurstelling...
Wil je echt (flink) vermogenswinst, dan moet je gaan denken aan andere inlaatspruitstukken, uitlaatsysteem aanpakken, snelle nokkenassen erin, ontsteking aanpakken, luchtinlaat, dikke Garret turbo's, intercoolers en ga zo maar door....
Wat ik voornamelijk met deze tuning wil bereiken is het bereik van het vermogen. Deze kan veel 'prettiger' worden afgesteld.
De ECU van de Omega staat nu op een zéér veilige waarde('s) ingesteld. De Omega moet tenslotte in hele warme streken als zeer koude streken goed kunnen functioneren.
Tevens is de kwaliteit van de benzine niet overal even goed. Hier in Europa hebben we daar gelukkig niets over te klagen.
Ik hoop dat de curve van het vermogen, door deze tuning wat beter wordt afgesteld op ons klimaat, omstandigheden, wegennet, etc.
Als je mazzel hebt krijg je er zo'n 5 tot 10 pk bij...

Mocht ik onzin uitkramen, Ronald, dan moet je maar ingrijpen hoor :Y

:w Ruud
 
Bovenaan