Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even me eigen ook eens voorstellen. !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Opel Omega liefhebbers. Bij deze heb ik ook eens tijd vrij gemaakt om ook me eigen eens voor te stellen.
Mijn naam is Ad van Gaal en woont in Hoogvliet.
In juli is een oom van me moeder overleden en die had nog steeds de Opel Omega 3.0 V6 die hij zelf nieuw gekocht had in het jaar 2000.
Eerst heb de neef van mijn moeder geprobeerd de auto te verkopen via diverse verkoop sides.
Maar dat ging niet zo vlot als ze wilden dus op een dag werd ik gebeld of ik er misschien interesse in had en zo ja dan mocht ik hem hebben.
Toen ben ik gaan googelen om te kijken wat voor auto het was en dat hoefde ze geen tweede keer te vragen
Mensen ik je vertellen dat ik gelijk verkocht was. Ook heb gelijk een afspraak gemaakt en kon niet wachten tot de dag dat ik mocht halen.
Toen ik de auto zag toen ik hem ging ophalen was ik blij als een klein kind. Een mooie omega stond er met net 93000 km op de teller.
Dus ik naar Hoogvliet toe terug rijden en de eerste tegenvaller rook ik al tijdens het rijden. Een verbrande olie geur kwam naar binnen door de ventilatie roosters.
Dus ik dacht gelijk het ergste namelijk de koppakking.
Ook trok de auto flink naar rechts en de airco werd niet koud.
Toen ik thuis kwam zag ik dat de rechterkant ook aardig wat schade had. de oom van me moeder had waarschijnlijk met zijn 89 jaar niet zoveel filing meer met parkeren.
Dus ik dacht doe ik hem gelijk weer weg of steek ik er wat geld in want ik vond het een pracht auto.
Dus het laatste is het geworden. Ik dacht ik ga hem weer perfect maken.
De olielekkage bleek de kleppendekselpakking te zijn en een gescheurde slang van de EGR klep.
Dit heb ik laten repareren bij de Opel garage in Rotterdam. Ik kon het ook bij de Turkse garage laten doen waar ik al meer dat 10 jaar kom maar bij de Opel heb je een jaar garantie op reparaties en onderdelen.
Ook bleek de cd speler van de crrt 2007 het niet meer te doen en ik wou toch op zijn minst een cd kunnen luisteren.
Dus ik op marktplaats gezocht en er eentje gekocht bij wat achteraf jullie Berry blijk te zijn.
De Radio werkte perfect die ik bij hem heb gekocht maar ik miste toch mijn spotify die ik altijd bluetooth afspeelde in de auto.
Aangezien ik hoorde en ook hier op het forum las dat het niet zo makkelijk een 2din after-market op het Bose systeem aan te sluiten is heb ik toch iemand gevonden namelijk Chris Hi-Fi in Dordrecht die dat wel voor elkaar heb gekregen en een complete kabelboom heeft gemaakt waarop mijn chinees 2Din navigatie perfect werkt op het Bose systeem En wat nog beter klinkt dan de ccrt 2008 omdat ik nu veel meer instel mogelijkheden heb.
Volgende week zaterdag nog even terug om de 2 din helemaal goed er in te laten zetten omdat die door de enorme bos kabels achter de radio net niet diep genoeg er in gaat.
Ook heb ik bij mij Omega de schade door mij zwager laten herstellen en spuiten.
Vorige week heb ik ook nog de automaat laten spoelen en verversen en ik moet zeggen dat merk je gelijk met het rijden.
Ik wou ook nog zeggen dat ik hier op dit forum veel antwoorden heb gevonden met betrekking van mijn Omega die ze bij de Opel garage niet wisten.

Groetjes Ad
 
Laatst bewerkt:
Van harte welkom Ad. Als je ergens veel Omega info kunt vinden, dan is het hier wel! We houden echter wel van foto's dus als je tijd hebt post maar eens een paar.
Veel plezier en veilige kilometers!
 
Van harte welkom Ad. Als je ergens veel Omega info kunt vinden, dan is het hier wel! We houden echter wel van foto's dus als je tijd hebt post maar eens een paar.
Veel plezier en veilige kilometers!

had al foto's klaar staat maar ik weet niet hoe ik ze moet plaatsen.
 
Hee, welkom Ad, Mooie kleur als ik de avatar zie. Leuk dat je Berry al hebt gevonden, nu allen de Omega dokter en je bent spekkoper!
 
Welkom Ad,

Ik ben vooral nieuwsgierig hoe je het voor elkaar hebt gekregen om een after-market audiosysteem goed werkend op je BoseSoundsystem hebt gekregen (en ik denk vele met mij).
Welke after-market audiosysteem heb je nu er in zitten? (liefst met linkje er bij)
Werkt je stuurbediening nog?

Ik zie een topic hierover graag in "De privecollectie" verschijnen.....
 
Welkom Ad,

Ik ben vooral nieuwsgierig hoe je het voor elkaar hebt gekregen om een after-market audiosysteem goed werkend op je BoseSoundsystem hebt gekregen (en ik denk vele met mij).
Welke after-market audiosysteem heb je nu er in zitten? (liefst met linkje er bij)
Werkt je stuurbediening nog?

Ik zie een topic hierover graag in "De privecollectie" verschijnen.....
Hallo.
Je moet een 2 din hebben met 4 pre out aansluitingen. dus ik bedoel die tulp aansluitingen. 2x voor en 2x achter. sub woofer uitgangen is niet nodig.
Ik heb deze 2 din radio met navigatie. https://www.navaudio.nl/spectaculaire-aanbiedingen/opel-astra-vectra-autoradio-navigatie-798
Maar het is met elke 2din mogelijk als ze maar boven genoemde tulpen hebben.
heb deze genomen omdat deze de vorm van van de opel radio heb.
Heb toen een afspraak gemaakt bij . http://chrishifi.nl/ in Dordrecht.
En die heb een nieuwe kabelboom gemaakt en een soort filter en toen werkte het.
Met spotify via BT wist ik niet wat ik hoorde. Zo zuiver geluid en een flinke bas erin.
Hij was er wel 2 uurtjes mee zoet.
De stuur bediening is ook mogelijk maar vond ik niet nodig om dat het een uur extra koste en ik gebruikte het toch nooit.
groetjes Ad
 
Laatst bewerkt:

Illuminat0r

KnuffelBelg
Jammer van die stuurbediening, dat is 1 draad in die kabelboom waar de soldeerbout in actie is.

In ieder geval welkom.
Ziet er een mooie projectwagen uit :)

Ik merk ook een minder courant bruin dashboard...
 
Jammer van die stuurbediening, dat is 1 draad in die kabelboom waar de soldeerbout in actie is.

In ieder geval welkom.
Ziet er een mooie projectwagen uit :)

Ik merk ook een minder courant bruin dashboard...
De stuurbediening kan bij deze Chinese 2 din helaas niet .
Maar als je een merk radio heb pioneer ,sony ,alpine ect. is het geen probleem is mij vanmiddag bij de winkel verteld.
groetjes Ad
 
Volgende week word er een G3 LPG installatie ingebouwd wel een grote investering maar verdiend zich wel erg snel terug. Aangezien de wegen belasting met maar 37 euro stijgt per maand.
Rijd nu voor zo.n 300 euro op aan benzine op per maand.
En de achterspoiler komt er volgende week op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan