Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Even me eigen ook eens voorstellen. !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
IMG_0963.JPG IMG_0966.JPG IMG_0968.JPG IMG_0970.JPG IMG_0976.JPG IMG_0970.JPG IMG_0970.JPG Zo

vandaag kon ik de auto ophalen bij de lpg in bouwer in Rotterdam.
En ik moet zeggen dat het echt perfect is ingebouwd.
En met het rijden en omschakelen merk ik niet eens dat ik op lpg rijd'
Ik ging natuurlijk gelijk me tank vullen bij de Texaco voor 52 euro cent per liter lpg.
Met de spaarkaart krijg ik nog een cent per liter terug dus ik tank nu dan eigenlijk voor 51 euro cent.
Nu nog even kijken wat het verbruik is en hoeveel km ik op een tank kan rijden.
 
Laatst bewerkt:

clach

Donateur 2023
Mooie inbouw Ad..... d:)b

wij zijn ook benieuwd naar het verbruik..... waar hebben ze de vulopening gemaakt.....?
 
Mooie inbouw Ad..... d:)b

wij zijn ook benieuwd naar het verbruik..... waar hebben ze de vulopening gemaakt.....?


Ik kon hem achter de tankklepje bij de benzinedop plaatsen maar daar is het wel krap zei hij en als ik hem daar wilde kon het wel maar als het kapot ging door de zware vulslang was het geen garantie.
Dus nu heb ik een klein zwart klepje aan de onderkant. Die laat ik in de kleur van de auto spuiten en dan val het ook niet meer zo op.
 

Bijlagen

  • IMG_0979.JPG
    IMG_0979.JPG
    242,9 KB · Weergaven: 18

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
verbruik bij mijn 2.6 is

tankinhoud is 90 liter en kan 81 liter tanken als de tank helemaal leeg is

dit is ongeveer een actieradius van 460 km stads verkeer

bij mij is de klepsmering niet gemonteerd i.v.m. hardheid van de klepzittingen (is mij verteld door de installateur)

1 liter op 5.8 km stad
1 liter op 11 km snelweg 130km/ uur

ik rij veel in de stad...... dus..........:F


Grt. Hans
 
Bij mij is een 85 litertank gemonteerd maar die van mij kan ik tot 80% vullen dus ik kan 68 liter tanken . weet nog niet hoever ik kan rijden ermee. Maar waarom is die van jou op 90% dan afgesteld.?
Bij mij adviseerde de installateur juist wel een automatische klepsmering.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
90% vulling op mijn verzoek kan ik ongeveer 55km meer rijden per tankbeurt

Andere cilinderkoppen / kleppen en klepzittingen misschien?

Grt. Hans
 
Hallo
even een update met betrekking tot het verbruik nu ik op lpg rijd. Heb nu 325 km gereden waarvan zeker ongeveer 200 km stadsverkeer en een rit Rotterdam
naar De Meern waar ik een flink stuk 130 heb gereden.
Ben net lpg wezen tanken en er ging 49 liter in voor 26 euro.
vind het zelf een mooi verbruik
Betekent dat ik op ik mij tank van 85 liter met 80% vulling is 68 liter rond de 450 km kan rijden.
68 liter a 54 euro cent is 36,72 euro
Maak het rijden met een 3.0 V6 weer een stuk leuker
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is gemiddeld 1 op 6,6. In combinatie met je snelwegrit lijkt me dat vrij onzuinig voor een moderne LPG installatie? Wel weer erg afhankelijk van hoe vaak je alle paarden aanspoort. :P

Onderaan de streep nog steeds een leuke besparing.
 
Ja maar 200km stadsverkeer, dan haalde ik met mn 2.2 niet eens 1 op 10. Gemiddeld genomen is het denk ik nog geen slecht gemiddelde hoor.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Stadsverkeer is idd niet zo best voor de statistieken, die ervaring heb ik zelf ook (op benzine weliswaar) en zie ook Hans zijn ervaring met 1 op 5.8. Maar 130km snelweg moet dan toch wel richting de 1:10 gemiddeld kunnen (makkelijk) en dan zit je als je dat middeld richting de 1 op 7,7.
 
Als ik er 3000 km er heb op zitten moet ik terug komen en dan gaan ze alles opnieuw afstellen dus misschien gaat het verbruik nog wat omlaag.
Heb een G3 R115 installatie in de auto leggen. Auto s vanaf bouwjaar 01-01-2015 moeten deze hebben om van de G3 subsidie gebruik te maken;
Bij deze installatie is het niet meer mogelijk om door derden het gas te laten aftestellen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ziet er toch niet uit onder de kap ....maar das mijn bescheiden mening ...eeuwig zonden ...gaten geboord ...kabelboom door geknipt enz enz :F
 
Allemaal mooi... maar je moet toch verdomd nog veel km maken voor je je installatie er uit haalt... voor de km die ik met de v6 rij geef mij maar benzine_/-\o_
Denk dat je je aardig vergist met dat je zoveel km moet rijden om het rendabel te maken.
Ik rijd 75 km per dag voor me werk keer 5 dagen is 375 per week
ongeveer 46 weken per jaar is 17250km
als je op benzine rijd ga ik er van uit 1 op 9 is 1916 liter benzine maal benzine prijs 1.55 euro is 2969.80 euro.
op lpg ga ik ervan uit 1 op 7 is 2464 liter lpg maal 0.54 cent prijs lpg is 1330.56 euro.
2969.80 benzine
1330.56 euro lpg
1639.24 euro verschil
444 euro meer belasting per jaar
1195.24 voordeel per jaar
Dan nog de kilometers die ik rijd buiten me werk om.
De kosten van de lpg installatie heb ik er zo binnen 18 maanden terug verdiend
mijn omega heeft nu 103000 km gelopen en is in top conditie dus als ik hem goed onderhoud haal hij de 250000 km wel
Als je een opel corsa rijd tja dan moet je aardig wat rijden om dat geld er uit te halen. Maar met zo 3.0 slagschip is het een stuk sneller .
En of het er wel of niet goed uit ziet onder de kap interesseert me niet. want als het goed is blijf die zolang mogelijk dicht hoop ik .Ik vind het mooi ingebouwd vergeleken met installaties die ik bij veel andere heb gezien.
 
Laatst bewerkt:

B-Buster

Medewerker
Administrator
In NL is het al snel interessant inderdaad.

En of het er wel of niet goed uit ziet onder de kap interesseert me niet. want als het goed is blijf die zolang mogelijk dicht hoop ik.

Denk dat je je daarop verkijkt, blijft een oudere auto en een blok waarbij o.a. de koppakkingen rond deze leeftijd in zicht komen. Buiten dat kan het bij goed onderhoud makkelijk flink wat kilometers hebben, maar dat zal niet voorkomen dat er nog genoeg stuk kan. Gelukkig staat daar nagenoeg geen afschrijving tegenover, dus economisch gezien allemaal niet zo'n ramp.

Al laten taxeren? Je wilt niet weten wat je ervoor terug krijgt als er wat fout gaat. :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan