Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Expertise gevraagd

@Amber,

richten gaat goed hoor

de techniek is vergevorderd en kost een fractie van een nieuwe velg:Y

belangrijk is wel hoe krom de velg is, een goede bandenhandel kan dit controleren aan de balans apparaat en vertellen of de velg nog gericht kan worden

Grt. Hans

Volgens de bandenboer zat er een slagje in. Tussen de 70 en 80 km/h voel ik het het ergste. Maar ik ben zo bang dat mijn banden naar de knoppen gaan vanwege die kromme velg. Ze zijn net nieuw.

PS: sorry voor het vervuilen van dit topic met mijn geneuzel
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Buiten je banden, en afhankelijk van de mate van de onbalans, vinden je wiellagers, ophangrubbers en differentieel (indien op aangedreven wiel uiteraard) dat ook niet grappig.
 
Nee daarom, ik moet maar gauw zien dat er een oplossing komt. Maar het is zo lastig dat ik de materialen niet heb om ze even snel te demonteren enzo.... dan staat m'n auto op z'n assen. Misschien mijn wintersetje voor heel even maar opzoeken.
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
@Jacco

Pppffff als je alle rekeningen bij elkaar optelt om dit probleem te ondervangen, krijg ik er nooit meer voor terug

Maar je bedoelt natuurlijk langs Ralph gaan

Grt. Hans
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Slopen kunnen we heel goed dus mag 'm altijd komen inleveren.

@Jacco

Pppffff als je alle rekeningen bij elkaar optelt om dit probleem te ondervangen, krijg ik er nooit meer voor terug

Maar je bedoelt natuurlijk langs Ralph gaan

Grt. Hans

Doe je het voor de restwaarde (nooit een goed idee) of voor je eigen rijplezier?
Je hebt een hoop zaken die behoorlijk aan vervanging toe waren en regelmatig stuk gaan nu gehad, laatste stukje op laten lossen en er weer lol van hebben.

Er is nog genoeg over waar het aan kan liggen, laat er nu eens goed naar kijken voor je onnodig dingen gaat vervangen. Zo zonde van de €€€'s.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Komt vast in orde na wat verdere aandacht. Je hebt e.e.a. nu vervangen dus kunt gerichter laten zoeken omdat die onderdelen de symptomen niet meer kunnen versterken of maskeren.
 
Bovenaan