Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Extractor vs. B2 Elegance stoelen

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gisteren met de extractor eens losgegaan op de 2 stoelen die we hebben overgehouden uit een demontage auto.

Er zat best wat vervuiling op/in, dus ik heb een paar leuke 50/50 foto's kunnen maken om het verschil te laten zien.

Dat het nut had bleek wel uit wat er achteraf in de extractor dreef:
IMG_0946m.jpg


Beide stoelen waren even vuil, links de nog niet aangevallen stoel, rechts net gedaan (de banen die er nog in te zien zijn is omdat de bekleding nog wat nat is):
IMG_0932m.jpg


IMG_0940m.jpg


IMG_0939m.jpg


Rechts wat verder opgedroogd:
IMG_0937m.jpg


Gebruikte middelen:
- Spuitfles met APC+ van Meguiars
- Extractor met warm water
 
Hallo Sjors...

Heb je deze voorstoelen nog ergens liggen ik ben namelijk opzoek naar precies de zelfde voorstoelen.
Of weet je voormij ergens anders deze voorstoelen uit te halen ik hoor het wel van jou mocht je iets
weten.
Wat betreft de poetsmachine die jij mij liet zien tijdens de afgelopen meeting in Nijmegen heeft mijn
interesse getoont en ik ga in augustus wanneer hij weer in voorraad is een Dap 500 bestellen.
Kun je mij alvast op weg helpen om aan te geven welke poetsmiddelen ik hierbij kan bestellen en dan
denk ik aan poetsmiddelen van het merk Monello en de bij behorende padskleuren.

Groetjes, Cor...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hoi Cor,

Wissel je mij en Sjors nu alweer om? _O-

Deze stoelen hebben al een bestemming gevonden helaas.

Je kunt bij Carclean een set afnemen met daarin de DAP500, Monello Mezzo + Finale en de drie pads die je nodig hebt. Als basis set mis je dan alleen nog een goede wax, waarbij je de Natty's Blue (wat makkelijker in gebruik) of de Collinite 915 (nog duurzamer als de Natty's) zou kunnen nemen. Beide waxen werken heel mooi in combinatie met je lakkleur.

DAP kit: klik
Natty's Blue: klik
Collinite 915: klik

Je mist dan alleen nog een paar goede microvezel uitpoetsdoeken.
 

yoyo

The UK brothers
Het gaat het er bij Cor niet om de stoelen schoon te krijgen, maar hij heeft rooksignalen in zijn auto gehad.
(En daardoor zitten er nu brandgaten in, en dan kan je cleanen wat je wil maar .....no way)

Cor kijk je uit met die DAP!
Ik denk dat je jezelf ook even goed moet laten voorlichten (waar je op moet letten zodat je niet op bepaalde plekken teveel poetst enz)
Maar eenmaal de smaak te pakken lijkt het mij een prachtig apparaat die met een goeie bediening een waanzinnig resultaat kan opleveren.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
Het gaat het er bij Cor niet om de stoelen schoon te krijgen, maar hij heeft rooksignalen in zijn auto gehad.
(En daardoor zitten er nu brandgaten in, en dan kan je cleanen wat je wil maar .....no way)

Dat was al wel duidelijk...

Cor kijk je uit met die DAP!
Ik denk dat je jezelf ook even goed moet laten voorlichten (waar je op moet letten zodat je niet op bepaalde plekken teveel poetst enz)
Maar eenmaal de smaak te pakken lijkt het mij een prachtig apparaat die met een goeie bediening een waanzinnig resultaat kan opleveren.

Niet overdrijven Aart. Elke leek, zelfs jij, kan met zo'n apparaat overweg na enige instructie. Het mooie van een DAP is júist dat hij door zijn excentrische beweging ongevaarlijk is, wil je hiermee door de lak gaan dan moet je héél erg hard je best doen. Ik heb het op een aantal panelen van demontage auto's al eens geprobeerd, het is vrijwel onmogelijk dat je dat op je eigen auto met deze machines voor elkaar krijgt met de in mijn vorige post genoemde producten.
 
Bovenaan