Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Flatblade ruitenwisser

2m7f0vo.jpg

Ooit gezien? flatblade ruitenwisser met 7 kant's wissergummi.
Dat wist perfect
mvg.rob
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb je er meer info over?

Ik heb er Bosch Vectra-C modellen opzitten, werkt ook wel ok, maar niet perfect...
 
34s2xwz.jpg

ik heb het wissergummi vervangen voor een met 7 kanten komt uit de off road sport
zie plaatje wissergummi, vergelijk maar met een standaard gummi
 
Ik heb die flat-blades er bij mij juist weer afgehaald.
Bij mij 'stuiterde' de wissers over het raam heen (ook na schoonmaken, behandelen, etc). Zeker aan de bijrijderskant (daar sloeg ie, in de snelle stand, ook regelmatig op het zijscherm).
Én ik heb natuurlijk mijn ruitenwisser-mod. Dan passen die standaard lengtes niet meer :F
 
Ik heb nog nooit een perfekte wisser gehad, ofwel begint ie angst te krijgen en vangt ie aan te bibberen met hoge snelheden ofwel is het lawaai wat soms ook hinderlijk is!!
Als er iemand is die er goede hééft..ben ik wél te vinden voor een stelletje :')

Greetz Max
 
Ik heb vorig jaar originele GM set gehaald bij de vod, is trouwens dezelfde als op de insignia begreep ik. Was wel €48 maar ze hebben al een winter en zomer meegemaakt en heb er nog geen klachten over.
Ik heb voor m'n Astra eens van die stille Bosch gekocht, na 1 seizoen kon ik ze weggooien, allemaal scheurtjes erin.

Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Ik heb vorig jaar originele GM set gehaald bij de vod, is trouwens dezelfde als op de insignia begreep ik. Was wel €48 maar ze hebben al een winter en zomer meegemaakt en heb er nog geen klachten over.
Ik heb voor m'n Astra eens van die stille Bosch gekocht, na 1 seizoen kon ik ze weggooien, allemaal scheurtjes erin.

Gr. Paul

Denk ik ga ook voor originele, volgende week ééns een bezoekje brengen bij m'n garagehouder ...ik meldt me dan met het resultaat :)
 
IJsblok zei:
Ik heb voor m'n Astra eens van die stille Bosch gekocht, na 1 seizoen kon ik ze weggooien, allemaal scheurtjes erin.

Gr. Paul

Die van bosch heb ik er nu ook opzitten maar ben er helemaal niet over te spreken. Zo slecht heb ik ze nog nooit gehad. Heb zelf normaal de ruitwissers van swf erop zitten en die gaan ook een tijdje langer mee.
 

renepaul

Donateur 2024
Afgelopen vrijdag bij de VOD de orginele GM wissers gehaald.
Maar die hoor je toch wel een heel klein beetje ;(
 
Die ruitenwissers bij mij zijn ook helemaal gaar.
Ik begreep dat je inderdaad de flatblades van een Vectra C kan monteren, alleen een stukje raakt dan je ruit niet.

Ik ga ze toch bestellen en misschien zelf aanpassen :)
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
even een oude koe uit de sloot halen, na een opmerking van Jacco in een ander topic over de Insignia Aerotwins...

Ik ben zelf wel tevreden over mijn keuze destijds van de Vectra C aerotwin van Bosch.
Zoals al eerder gezegd, niet perfect, omdat de Vectra voorruit nagenoeg vlak is en die van de Omega op de hoeken omkruld.

Na ettelijke jaren dienst zijn ze nu echt wel aan vervanging toe, en daarmee....
Beter kan altijd :b

Maardus:

Je hebt de standard 'veelarmpjes' wissers van Omega 600+475mm
Je hebt de Vectra C aerotwins (AR 607 S) 600+475mm 3397008934
Je hebt de Insignia aerotwins (AR 604 S) 600+450mm 3397118908

Maar zijn die 450'ers van de insignia dan niet te kort, of misschien juist ideaal om die kromming te vermijden...?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Mijn Vectra C wisser had ik ingekort omdat hij het voorscherm raakte. De Insignia versie past perfect. Heb ze nu op beide Omega's zitten.

Let wel, de wissers van Bosch (Aerotwin) passen keurig, maar ik heb eerder eens een origineel setje bij de VOD gehaald van een Insignia, en die clips waren niet compatible met de haken in onze wisserarmen.
 
Bovenaan