Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Flatblade wissers

renepaul

Donateur 2024
Beste Forum

Ik zie wel eens van die flatblade wissers op de nieuwere auto's
Zijn deze er ook voor de Omega?
En zijn er hier dan misschien leden die er goede of slechte ervaringen mee hebben?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja die zijn er ook voor de Omega, ze zijn hetzelfde als die van een Vectra C.
Ervaringen zijn wisselend, ze wissen goed maar hebben de neiging door te slaan omdat ze weing weerstand hebben.
Die aan de passagierskant is eigenlijk iets te lang en voor het mooie zou je hem in moeten korten.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je hebt een hoop goedkope rommel, die zou ik links laten liggen. Die klapperen over je ruit heen.

Ik wilde het ook eens proberen en heb enkele weken geleden een setje flatblades van Bosch gekocht. Prima dingen, ik vind ze wat mooier wissen dan de standaard wisserbladen, die trokken bij veel regen nog weleens sporen over de ruit op de plaatsen waar de pootjes het rubber op de ruit drukken.

Enige jammere is al door Vega aangehaald: bij de passagierskant sluit de wisser niet helemaal aan op de ruit.

Vergelijkje van beide typen:

IMG_2604mm.jpg


IMG_2601m.jpg
 
Die ruimte valt wel mee. Bij mij toch.
Ik ben er in ieder geval uiterst tevreden over.
Bij mij zitten de bosch exemplaren erop.
 

yoyo

The UK brothers
Bij mij zitten ze er ook op en moet zeggen dat ze goed wissen (op het kleine stukje rechts na )
En ...het heeft wat aparts.
 

renepaul

Donateur 2024
Ik lees dat de ervaringen wisselend zijn.
Weten jullie of er ook verschil is met het geluid dat de wissers maken?
Mijn oude maken soms een beetje klapperend geluid.
Zitten er nu een 3/4 jaar op.
Ik heb de veren al een beetje geolied
 

yoyo

The UK brothers
jack-omegax3.0xe zei:
Ik had ze afgelopen week ook willen kopen maar de zaak kon ze pas naar 4 dagen leveren. Heb dus maar weer voor gewone gekozen.
Geen geduld Jack?
renepaul zei:
Beste Forum

Ik zie wel eens van die flatblade wissers op de nieuwere auto's
Zijn deze er ook voor de Omega?
En zijn er hier dan misschien leden die er goede of slechte ervaringen mee hebben?

Bedoel je met klapperen dat soort schrapen over de ruit, want dat komt door een verkeerde stand van het wisserblad
op de ruit die op te lossen is door voorzichtig de ruitenwisser arm iets te verbuigen(torderen) met een bahco sleutel.
 
yoyo zei:
jack-omegax3.0xe zei:
Ik had ze afgelopen week ook willen kopen maar de zaak kon ze pas naar 4 dagen leveren. Heb dus maar weer voor gewone gekozen.
Geen geduld Jack?

Hoor wie het zegt :w jij bent normaal de grootste stuiterbal hier als het op geduld aan komt. :F

Maar even voor het totaal plaatje. Mijn wissers waren zover heen dat ze de sneeuw niet meer aankonden.
 
Bij mij zaten ze er al op toen ik ze kocht. Passagierskant idd te lang. Vind alleen dat ze nogal strepen.

Op aanraden van mijn neef moet ik er nog de gewone Bosch wissers opzetten.
 
Bovenaan