Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Gordel lampje dashboard

Joep

Verbannen
Elders deze vraag al gesteld.

Is het een kwestie van lampje indraaien en dan werkt het of komt er meer bij kijken.
Ik las al van niet, maar wat moet er nog meer gebeuren om dat lampje werkend te krijgen?

Dus gordel uit lampje aan, gordel aan, lampje uit.

Hoe meer lampjes des te leuker.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik weet dat er zijn hier die het geheel of gedeeltelijk hebben, heb het al eens zien voorbijkomen.

Je gordel dient het te ondersteunen, als ik me niet vergis heeft de standaard gordel geen switch erin zitten.
Dan is er ook nog een relais (dacht samen met het 120km/h relais)
Niet ondenkbaar is het ontbreken van de draad tussen stoel en x1/x2 chassis-dashboard. In het dash is normaal alles voorbereid volgens limousine-schema (caravan heeft gewoon minder dus past ook)
(In het dash zou de draad tot tellerunit alsnog kunnen ontbreken, en dan moet je een sloop connector cannibaliseren voor een extra pin te steken)
En dan het lampje.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Is het een kwestie van lampje indraaien
Nee, lampje moet er wel in.
of komt er meer bij kijken.
Ja
Dus gordel uit lampje aan, gordel aan, lampje uit.
Ja
Je gordel dient het te ondersteunen
Klopt inderdaad. Niet de gordel maar de gordelspanner.
als ik me niet vergis heeft de standaard gordel geen switch erin zitten.
Klopt. Je moet een andere gordelspanner hebben met een extra schakelaar erin, en de extra plug steek je in de vrije positie die je nog aan de zijkant van je stoel over hebt.
En bij de plug van het relais een doorverbinding maken. Gordel los lampje aan, gordel vast lampje uit.
Erg leuke mod.
en welke buzzer word er gebruikt?
Dit is een gecombineerd relais (waarschijnlijk veel te duur en niet te krijgen bij de VOD) hiermee wordt de gordel aan detectie gedaan en er wordt naar de snelheid gekeken, gaat piepen oid als je harder dan 120Km/u rijdt. Dit is een optie voor Saudi-Arabien, waarschijnlijk om te waarschuwen als je te hard rijdt dat je dan te veel brandstof verbruikt want die is "duur" daar._O-
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Blij dat mijn Omega dat niet heeft. De E wel zolang ik m'n toolie nog niet heb om het eruit te programmeren. Heel irritant.
 
Dit is een optie voor Saudi-Arabien

Mijn auto komt inderdaad uit Saudi Arabien , het type plaatje in de deur is in t arabisch.
En er schijnt een modificatie op te zitten van het koelsysteem.
Als ik op de snelweg rijdt blijft de temp meter rond de 70gr hangen, bij stilstaand loopt de temp wel op naar normale waarden.

Ik zal overigens eens proberen of dat met de gordel niet om , een signaal wordt afgegeven boven de 120km/u
 

Vega

Medewerker
Administrator
Of zoiets.
s-l500.jpg
 

Vega

Medewerker
Administrator
Mijn auto komt inderdaad uit Saudi Arabien
Dat verklaart een hoop, dan heb je waarschijnlijk ook andere motorsoftware, geschikt voor de Arabische landen.
En er schijnt een modificatie op te zitten van het koelsysteem.
Als ik op de snelweg rijdt blijft de temp meter rond de 70gr hangen
Daar kan ik zo gauw niks van terug vinden in maar 70gr is wel erg laag voor hier.
 
Andere motorsoftware, wat moet ik me daar bij voorstellen?

En die koel modificatie zal waarschijnlijk een thermostaat zijn die op zeer lage temperatuur al open gaat, of misschien hebben ze de hele thermostaat wel weggelaten :)
 
Bovenaan